[BF4] Har uppdatering löst problemen?

Permalänk

Alltså 3 veckor...... Att dom inte ens har fixat ljudbugarna på Hainan Resort, Lancang Dam................

Dom kan ta sig i brunögat på att jag kommer stötta varken DICE eller EA igen...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

2,5mb/s

Den enda skillnaden jag märker är att dem pajat skiten med en massa suppression

Permalänk
Medlem

Jag tycker man skall bojkotta totalt när det är på detta viset!! Spela BF3!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Uppenbarligen så har de börjat knarka hårt på Dice. Patchen lade till nya buggar och crash-helvetet är fortfarande kvar. Jag ger fan upp snart.

Kommentarer som denna är anledningen till att du aldrig ser röken av spelutvecklare i officiella forum.
Fullkomligt meningslöst inlägg, jag förstår om du är irriterad och vill skrika ut din ilska, men hur hjälper det någon?
De jobbar garanterat 100% för att lösa problemen för så många som möjligt.

Ska du hjälpa till så kom med konstruktiv kritik, och visa i vilka händelser som vad går snett.
Jobbar själv i supporten, får jag ett problemärende som ser ut som din kommentar åker den i papperskorgen direkt.

Säg din åsikt, men ha ett objektivt upplägg, annars kan du lika gärna låta bli att skriva.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Spelet kraschade nyss för mina två polare. Vad har de gjort med spelet? Vad innehåller dessa 1 gb? GIF-bilder från 9gag?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Kommentarer som denna är anledningen till att du aldrig ser röken av spelutvecklare i officiella forum.
Fullkomligt meningslöst inlägg, jag förstår om du är irriterad och vill skrika ut din ilska, men hur hjälper det någon?
De jobbar garanterat 100% för att lösa problemen för så många som möjligt.

Ska du hjälpa till så kom med konstruktiv kritik, och visa i vilka händelser som vad går snett.
Jobbar själv i supporten, får jag ett problemärende som ser ut som din kommentar åker den i papperskorgen direkt.

Säg din åsikt, men ha ett objektivt upplägg, annars kan du lika gärna låta bli att skriva.

Å hur ska man kunna hjälpa till med konstruktiv kritik när det bara crashar? Man får INGEN hjälp what so ever av spelet som talar om hur eller var det crashade? Ge oss felkoder så kan vi hjälpa till men i nuläget kan man inte hjälpa till alls.

Och nej, dom jobbar inte 100% med att lösa problemet uppenbarligen när det tar 3 veckor och släppa en patch som inte löste någonting.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Verkar inte som patchen gjorde ett skit. Precis som patchen innan så försämrade det snarare spelet. Jag hade tex inga crasher alls INNAN förra patchen.

Verkar som patchen förstörde ljudet för mig, nu kommer det inget ljud alls från spelet.

...och jag måste använda aktivitetshanteraren för att stänga av spelet. GG WP.

Permalänk
Avstängd

Patchen introducerade någon sort röd blurr? Spelet ser lite oklart ut nu, sådär blurrigt.

Men förutom det så känns det som spelet flyter på bättre, jag trodde det var min gubbe som sprang snabbare men insåg att det var spelet då alla klasser hade den känslan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Å hur ska man kunna hjälpa till med konstruktiv kritik när det bara crashar? Man får INGEN hjälp what so ever av spelet som talar om hur eller var det crashade? Ge oss felkoder så kan vi hjälpa till men i nuläget kan man inte hjälpa till alls.

Och nej, dom jobbar inte 100% med att lösa problemet uppenbarligen när det tar 3 veckor och släppa en patch som inte löste någonting.

Det är inte alls svårt att se vad o när saker gick fel om man kollar i Event Viewer...

Permalänk
Medlem

Fungerar bättre gör det, inga krasher so far.

Dock så är ljudbuggen kvar!

Samt att de "infört" något som blurrar till i bilden?
Vad fan är det?

På overclock är vissa mindre nöjda

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Samt att de "infört" något som blurrar till i bilden?
Vad fan är det?

Känns lite som det är suppression effekt som kickar in konstant, kan det vara det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Vet inte riktigt vad det är med Battlefield och det där med att hämta filer. Men enligt Origin så pendlar jag mellan höga 4 och låga 6 MB/sek... något som borde vara omöjligt med mina 30/12 som Telia förser mig med.

http://i.imgur.com/4c7MS4O.jpg

Försöker BF bara göra mig glad eller?

Du borde kanske klaga på EA och inte Battlefield i detta läge? Origin är känt att va buggigt och har hänt flera gånger för mig att det buggar sig när man försöker ladda ner spel via origin.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Ja du.. vad ska man säga.

Positivt: Första intrycket är att närkoden är bättre. Det känns som att det är lite lite tajtare, tog ingen skada när jag sprang runt hörnen, vilket jag nästan alltid gör annars.

Negativt: Framedrops. Framedrops. Framedrops. Jag är 100% ärlig när jag säger att det går från 128fps ner till 23 ibland. Och det hoppar mellan allt däremellan. Vääääldigt ofta. Detta hade jag inte innan.

Kraschar. Det kraschar MER för mig nu tycks det. För någon dagen sedan kom ju r8-patchen, som jag uppplevde stabilare. Nu kraschade jag på 2 av 3 servrar.

Önskar verkligen att de kunde fixa det mesta, för jag älskar själva spelet. När det fungerar

Permalänk
Medlem

patch = nya buggar att patcha och nya problem bara invänta patch på patchen.... mystiskt att de inte lyckats släppa ett fungerande spel än... får vi se bf5 släppas med samma buggar som i bf3 `? säkert... jag förlorar mitt crosshair då o då som i bf3 i detta spel oxå... helt sjukt att de inte klarar av att ens fixa gamla bf3 buggar.....

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

En ny serverpatch(R10) är på gång inom ett par timmar.

UPDATE #11 (Nov 14-2):
Server Update R10 rolling out
We are seeing a lot of server crashes at the moment. These are being solved by rolling out a new server patch on PC (Server Update R10). It will take a few hours for this new server version to propagate, but it should be with most servers in a matter of a couple of hours. If you are getting error messages referring to the China Rising expansion pack when trying to join a multiplayer server, please try another server. This error will only appear if a server has not yet updated from server version R9 to R10.

Permalänk
Medlem

Två försök två kraschar. Ska man göra ett spel där man måste spela timmar med grejer man inte vill använda för att få testa grejerna som verkar coola får man fan se till att det funkar.

Förvånar mig inte om det här är medvetet för att alla som förlorar progress ska köpa genvägs paket istället. Skamligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pontuff:

Förvånar mig inte om det här är medvetet för att alla som förlorar progress ska köpa genvägs paket istället. Skamligt.

Om servern kraschar ja, annars förlorar man inte sin progress.

Permalänk
Medlem

Gaaaaaah! börjar tröttna. Jag kan fortfarande inte ens starta spelet utan att hela datorn fryser på en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Om servern kraschar ja, annars förlorar man inte sin progress.

Haha, okej då det är väl i alla fall en liten tröst. Skyller på att det går så extremt sakta att grinda att jag trodde jag tappade progress.

Permalänk
Medlem

Verkar som det blir att vänta 3 veckor till igen då eftersom jag stör mig enormt på ljudbuggarna.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pontuff:

Haha, okej då det är väl i alla fall en liten tröst. Skyller på att det går så extremt sakta att grinda att jag trodde jag tappade progress.

Tycker det är sjukt mycket snabbare än BF3 :D.

Har t.ex klarat av Assault, Engineer och stor del av fordonen, detta på 43 timmar.

Permalänk
Medlem

Jahopp, då har även jag laddat ner senaste patchen. Tog väl ungefär 3 rundor och 40 min innan...

Permalänk
Medlem

Äntligen fungerar BF4 100%

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyrst:

Tog väl ungefär 3 rundor och 40 min innan...

Du hade tur. Jag klarade inte ens 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Du hade tur. Jag klarade inte ens 1.

Brukade klara färre innan, so i guess

Permalänk
Medlem

Tycker jag fick lite fps ökning och körde 3 maps utan att de krashade. Fast nedcoden verkar vara den samma.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Äntligen fungerar BF4 100%

Fungerar det för dig nu? Sett att du varit väldigt aktiv kring detta

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

ahahahahahahahaha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Patrik Stjärna:

ahahahahahahahaha

hihih, vad skrattar du åt?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av gujukal:

Du borde kanske klaga på EA och inte Battlefield i detta läge? Origin är känt att va buggigt och har hänt flera gånger för mig att det buggar sig när man försöker ladda ner spel via origin.

Vart såg du mig klaga?

Har inte testat spela än... hade dock inga större bekymmer före heller