7970 för 1899:-, Powercolor något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kompensation sker i regel på en individuell basis. Det vi har gjort här är följande:
De som fått försenad leverans av korten får en specialversion av Never Settle vouchern som är giltig för fyra valfria spel.
(De som fått sina kort i tid eller fortfarande väntar kommer att få en voucher gällande tre spel och när dessa vouchers är slut gäller en voucher med två spel som det ser ut nu kommer det att räcka till alla)
Vi ska försöka få iväg vouchers till alla idag men just nu ligger det ärendet på IT-avdelningens bord. (Ska prova att muta dem med lite glass och snus dock, det brukar funka om man vill ha prio på något )

Jag antar att detta även gäller Malmö?
Gällande ett 7970 kort beställt i oktober (Ordernummer: 5383989)

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av xfade:

Jag antar att detta även gäller Malmö?
Gällande ett 7970 kort beställt i oktober (Ordernummer: 5383989)

Det gäller oavsett om man beställt för att hämta i butik eller få det hemskickat och oavsett betalsätt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det gäller oavsett om man beställt för att hämta i butik eller få det hemskickat och oavsett betalsätt.

Kommer det skickas en fysisk lapp med kod till brevlådan eller kommer den skickas på mailen?

Mvh

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Problemet med vissa butiker var att lagret noterat att de fått in fler kort än vad de verkligen fått. Dvs det diffade en massa kort. Så när all var said and done fanns helt enkelt inte korten som det låg överföring på till vissa av butikerna. Jättetråkigt men förmodligen en konsekvens av att jag hetsade på lagerpersonalen så mycket på fredagen att de skulel hinna in med korten i lager innan de gick hem för veckan.

Korten kommer inte direkt till butik. De landar i Stockholm och distribueras ut därifrån. Det är inget vi kan påverka.
Kommer de tidigt på dagen hinner vi köra ut dem till Uppsala samma dag.
Kommer de sent så dyker de inte upp i Uppsala förrän måndag.

Kompensation sker i regel på en individuell basis. Det vi har gjort här är följande:
De som fått försenad leverans av korten får en specialversion av Never Settle vouchern som är giltig för fyra valfria spel.
(De som fått sina kort i tid eller fortfarande väntar kommer att få en voucher gällande tre spel och när dessa vouchers är slut gäller en voucher med två spel som det ser ut nu kommer det att räcka till alla)
Vi ska försöka få iväg vouchers till alla idag men just nu ligger det ärendet på IT-avdelningens bord. (Ska prova att muta dem med lite glass och snus dock, det brukar funka om man vill ha prio på något )

Får vi koderna på mail eller post?
Vi som köpt fler kort, får vi fler uppsättningar?
Är det never settle spelen man får välja mellan?
MVH//

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Gillade inte alls ljudnivån på korten och tänkte skicka tillbaka mina. Tycker det är på tok för högt.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Du menar att troligtvis alla som köpt kort kommer att få minst 2 spel från Never Settle? Det var ju trevligt i så fall! Inget jag förväntade mig då det verkade råda brist på dessa tidigare.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Webhallen
Skrivet av linusberg:

Kommer det skickas en fysisk lapp med kod till brevlådan eller kommer den skickas på mailen?

Mvh

Skrivet av haapppoooo:

Får vi koderna på mail eller post?
Vi som köpt fler kort, får vi fler uppsättningar?
Är det never settle spelen man får välja mellan?
MVH//

Det är Never Settle /Rewards grejerna ja.
Koderna skickas i samma kvantitet som antal kort man beställt.
Koderna skickas i fysisk form, en liten voucher helt enkelt.

Tyvärr går de inte iväg idag, jag trodde i min enfald att brev- och paketupphämtningen skedde samtidigt men tydligen hämtas brev från oss mycket tidigare på dagen än paket.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ralleballe:

Du menar att troligtvis alla som köpt kort kommer att få minst 2 spel från Never Settle? Det var ju trevligt i så fall! Inget jag förväntade mig då det verkade råda brist på dessa tidigare.

Ja, ser ut som det kommer räcka till alla. I värsta fall får man en bronze-kupong på ett spel men det lär bara vara ca 50 pers som står i "riskzonen" för det så i princip "alla" kommer att få minst två spel. De som bokat tidigt kommer få tre spel.
De som bokat tidigt men blev snuvade på konfekten i första leveransen får fyra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Gillade inte alls ljudnivån på korten och tänkte skicka tillbaka mina. Tycker det är på tok för högt.

Känns som det måste vara olika versioner för mitt är knäpptyst. Har du kollat temperaturer och pillat på fläkkurvan?

Permalänk
Medlem

Vill bara rikta ett tack till Webhallen som bevakar tråden och förklarar och hjälper till där det behövs. Visst är vi lite kräsna och brusar upp om vi inte får sakerna direkt, helst igår men egentligen så går världen inte under för det
Hoppas att ni fortsätter att vara aktiva här på Sweclockers!

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ja, ser ut som det kommer räcka till alla. I värsta fall får man en bronze-kupong på ett spel men det lär bara vara ca 50 pers som står i "riskzonen" för det så i princip "alla" kommer att få minst två spel. De som bokat tidigt kommer få tre spel.
De som bokat tidigt men blev snuvade på konfekten i första leveransen får fyra.

Så fyra vouchers för mig alltså, härligt.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Webhallen
Skrivet av antonlundin:

Så fyra vouchers för mig alltså, härligt.

1 voucher, 4spel.
Eller så klart om du beställt fyra kort: 4 vouchers, 16 spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Känns som det måste vara olika versioner för mitt är knäpptyst. Har du kollat temperaturer och pillat på fläkkurvan?

ja har kollat, drar jag ner fjäktljudet i bra nivå så går tempsen skyhögt upp i taket.

Kör jag på auto så har jag typ 60+ i fläkthastiget. Låter som fan. :/

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

1 voucher, 4spel.
Eller så klart om du beställt fyra kort: 4 vouchers, 16 spel.

Men 4 spel helt enkelt, det var det jag menade. Fast det vart lite fel helt enkelt

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

tack webhallen, mitt kort ligger på posten igår tom

synd att man måste jobba hela tiden, dock blir det härligt till helgen :D:D:D

Permalänk
Medlem

Fick kortet igår men har inte lyckats installera det än. Kopplade in det och startade datorn, men får ingen bild även om alla fläktar (inkl. de på kortet) går igång. Lokala Webhallen erbjöd sig att köra det i sin burk så ska kolla det på lunchen i morgon. Hoppas det inte är ett måndagsex. :-/

Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Permalänk

Tjenare!

Mitt nätaggregat har endast 2 6-pin pci-e kablar och jag såg att grafikkortet innehöll en 6-pin to 8-pin converter-kabel som tur var, men saken är den att denna converterkabeln saknar en "pin" i det åttonde slotet. Jag undrar om det ska vara så här eller om det är något som är fel.

Snabbar svar tack!

Permalänk
Medlem

Webhallen: Om jag vill utnyttja min ångerrätt, kan jag då lämna in kortet i butik för att slippa returfrakten?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Fått mitt kort, fungerar super. Inte särskilt hög ljudnivå, men kan inte påstå att det är tyst heller.

I vilket fall som helst, fick min voucher kod idag.
Men kan dock inte komma in på http://www.amd.com/radeonrewards

Någon som har samma problem?

Edit: nu verkar det fungera.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dyll:

Webhallen: Om jag vill utnyttja min ångerrätt, kan jag då lämna in kortet i butik för att slippa returfrakten?

Kort men ärligt svar: jag vet inte hur rutinen är där.
Bästa är om du hör av dig till vår kundtjänst och kollar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tack för svar, jag gör så.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, har precis köpt powercolor r9 280x. Får man inte voucher eller något?

Tacksam om ni svarar

Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Problemet med vissa butiker var att lagret noterat att de fått in fler kort än vad de verkligen fått. Dvs det diffade en massa kort. Så när all var said and done fanns helt enkelt inte korten som det låg överföring på till vissa av butikerna. Jättetråkigt men förmodligen en konsekvens av att jag hetsade på lagerpersonalen så mycket på fredagen att de skulel hinna in med korten i lager innan de gick hem för veckan.

Korten kommer inte direkt till butik. De landar i Stockholm och distribueras ut därifrån. Det är inget vi kan påverka.

Går det att bekräfta om förseningen även gäller Linköping? Och om man hämtar kort i butik får man vouchern direkt i butiken då (både den för 2 och kompensations-vouchern)?

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det är Never Settle /Rewards grejerna ja.
Koderna skickas i samma kvantitet som antal kort man beställt.
Koderna skickas i fysisk form, en liten voucher helt enkelt.

Tyvärr går de inte iväg idag, jag trodde i min enfald att brev- och paketupphämtningen skedde samtidigt men tydligen hämtas brev från oss mycket tidigare på dagen än paket.

Gäller detta även vi som köpt 7990 kortet också? Isf, får man då mail om när det finns i butik om man valde att hämta kortet i butik?

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej,

Jag fick mitt kort i tid men jag fick ingen kod. Jag hämtade ut de i Stockholm i butik, Hur kommer jag få tillgång till dessa koder då?

Tack för snabb service webbhallen uppskattas verkligen!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

Vad tycker ni som använder era kort om ljudnivån (Både Load och Idle)?

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

Det är olika från person till person men jag tycker de låter en hel del i CF men ändå ganska lite (jämfört med tex 5870 och 7970 CF referens)

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Läs de senaste fem sidorna eller så så är det folk som skriver om detta, dock med väldigt olika upplevelser.
Mitt kort hörs knappat vid idle och låter ganska lite även vid full load då det ligger på 73 grader och 53% fläkt. Har dock bara ett kort och ett stort chassie med bra luftflöde.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk

Är det nån som har testat det i BF4? Jag skulle gärna vilja veta vad det presterar. Jag har en i5 2500k @ 3.3Ghz om det hjälper.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av antonlundin:

Är det nån som har testat det i BF4? Jag skulle gärna vilja veta vad det presterar. Jag har en i5 2500k @ 3.3Ghz om det hjälper.

Det e väl bara o kolla vilken benchmark som helst för 7970 eller 280x? Rekommenderar iaf att du klockar din cpu. Märker att min cpu går upp i 100% rätt ofta med mitt 280x.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360