Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Android i 81,9 procent av alla smarta telefoner

Permalänk
Avstängd

Betydligt jämnare i industriländer som Sverige och USA. I USA har ju iPhone 40%, förmodligen något liknande i Sverige då de fyra iPhones återfinns på Telias top 10 lista varav iPhones ligger på plats 1,2 och 3.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Som sagt Apples "average selling price" för sina smartphones är mycket högre än genomsnittet vilket säger att det inte är gamla 4: or som sålts billigt till Indien som stor för någon större del försäljningen.

iPhone 4 är fortfarande dyr jämfört med andra mobiler, så det är visst massvis med billigare modeller som står för en stor försäljning.

"Over the past year, Apple has started marketing its products aggressively and brought trade-in and instalment schemes to make its smartphones more affordable. Currently, the company offers up to Rs 8,000 discount to users who exchange their smartphones for the three-year-old iPhone 4."

http://articles.timesofindia.indiatimes.com/2013-07-24/hardwa...

"[...] But, Apple has come up with a new breakthrough strategy where existing smartphone users could grab iPhone 4 at the cost of mere Rs 16,500 under the exchange scheme [...]"

http://www.gizbot.com/mobile/apple-iphone4-exchange-offer-pri...

Så du får en sprillans ny iPhone för drygt 1700 kr. Utmärkt för att frisera statistiken när populariteten sjunker.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Jag har hört att 4.4 kommer minska ram användningen, vilket jag hoppas.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Microsoft är ju dock inget operativsystem utan ett företag; borde det inte stå Windows Phone istället för Microsoft?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

iPhone 4 är fortfarande dyr jämfört med andra mobiler, så det är visst massvis med billigare modeller som står för en stor försäljning.

"Over the past year, Apple has started marketing its products aggressively and brought trade-in and instalment schemes to make its smartphones more affordable. Currently, the company offers up to Rs 8,000 discount to users who exchange their smartphones for the three-year-old iPhone 4."

http://articles.timesofindia.indiatimes.com/2013-07-24/hardwa...

"[...] But, Apple has come up with a new breakthrough strategy where existing smartphone users could grab iPhone 4 at the cost of mere Rs 16,500 under the exchange scheme [...]"

http://www.gizbot.com/mobile/apple-iphone4-exchange-offer-pri...

Så du får en sprillans ny iPhone för drygt 1700 kr. Utmärkt för att frisera statistiken när populariteten sjunker.

De står fortfarande för en mindre del av försäljningen, då både enligt Apples egna ord "iPhone 5 remains the most popular iPhone by far" (detta var innan 5S lanserats) och enligt ASP. Sen förstår jag inte din koppling till att populariteten och statistik genom sälja billigare modeller. Vad säger det om de många företag där en stor majoriteten av enheter de säljer är just budgetmodeller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag har hört att 4.4 kommer minska ram användningen, vilket jag hoppas.

Vad spelar det för roll när 4.4 ändå inte kommer till äldre enheter ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Ja det har säkert hänt en del på marknaden i övriga välden men jag pratar huvudsakligen om Sverige. Klimatet har helt klart ändrats även bland de som är intresserade av teknik. Det är minst lika vanligt med Android lurar som Apple lurar ute på stan nu, så var det inte för något år se då man blev chockad om man såg något annat än IPhone. Idag har det blivit lite "inne" att "hata" IPhone, det märks tydligt inte minst i forum och kommentars kolumner.

I gruppen där jag jobbar är vi ca 15 st, av dessa är det 5 som har IPhone och resten Android och Windows Phone(2 st) och då får vi välja fritt vilka telefoner vi vill ha.

När det gäller kompisar så har så gott som alla teknik intresserade Android eller Windows Phone och en väldigt liten del kör fortfarande på IPhone.

Jag tillägga att det är inga billiga telefoner utan vi pratar om 4000-5000 kr även för Android och Windows lurarna.

Men självklart är detta min bubbla, någon annan kan leva i en helt annan bubbla

Håller med dig om att attityden mot iOS användare är lite hatisk, av någon för mig obegriplig anledning. Är löjligt mycket pajkastning mellan iOS vs Android.

När vi fick nya telefoner på mitt jobb för någon månad sedan valde bara en anställd Samsung S4, resten (8 pers) tog iPhone 5. Ingen vågade sig på WP. Och i min bekantskapskrets är det just nu ca 7/10 som kör på iPhone. Men jag vet att några kommer byta till Android vid nästa köp.

Nästa gång ska jag testa WP

Permalänk
Medlem
Skrivet av link77:

Vad spelar det för roll när 4.4 ändå inte kommer till äldre enheter ?

Det kommer dock nya budget modeller som har 512MB RAM och då är det bra att det är optimerat för mindre RAM

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Juicis:

Absolut! och Tizen. Och Apple i sin tur måste skippa sitt "varannat" år för en ny modell annars så kommer de att säkert sluta som blackberry

Huruvida Samsung har inplanerade telefoner för lansering med Tizen vet jag inte, men av den här artikeln att döma är definitivt Tizen på väg att etablera sig som os-för-alla-tänkbara-enheter. Samtidigt jobbar Samsung uppenbarligen hårt med utvecklingen av filsystemet F2FS.

Skrivet av Gender Bender:

Inte så konstigt när U-länder fasar ut Symbian och skaffar billiga Androidtelefoner i stället. Här i västvärlden (som är lite mer relevant) så ser statistiken mycket annorlunda ut.

Kina är inget U-land, men kan å andra sidan som tillverkare säljare billigare enheter till den egna marknaden. Än om det är fullt möjligt att kontrollera, skulle jag ändå gissningsvis inte tro att storsäljarna i Kina har sämre specifikationer än på västmarknaden. Den köpstarka och rent ut sagt snuskigt rika delen av befolkningen är större än vad man tror, och det är ett samhälle där status har betydelse. Xiaomi kör tydligen någon egen "gaffel" av Android och skjuter in sig mot att slå iPhone i stil och attityd. Västvärlden är inte mer relevant, det är bara uppblåst inbillning.

Skrivet av SnowJim:

Många verkar mena på att största anledningen till att Android har större marknad beror på att folk inte har något val än att välja de billigare Android telefonerna?

Det var inte många år sen som alla skulle ha IPhone oavsätt vad och då var lika dyra som de är idag. Så då är frågan, har folk helt plötsligt blivit mycket fattigare ELLER har folk insett att en telefon för 2000-3000 faktiskt räcker i de flesta fallen?

Jag gissar på det senare.

Eftersom Nexus 5 16GB ligger precis ovan 3 000 kr strecken om den köps med abonnemang (fick min för 2 350 kr och som står sig enligt ordebekräftelse, men nu någon dag efteråt tycks Teleoperatören ha justerat upp priset till 3 250). Eftersom samma telefon i de EU länder där Google har direktförsäljning går för ca 2 800 kr, är det nog också till att konstatera att det idag år 2013 går att få mycket mer telefon för pengarna. En telefon för 2 000 kr, alltså bara aningen billigare, kan absolut vara bra. För dem som gillar WP är Nokia telefonerna relativt billiga, säkerligen också p.g.a. av utsatt konkurrensläge men det förändrar inte prisvärdet.

Jag håller alltså med dig, men samtidigt tror jag också att utbudet mognat och mobilerna helt enkelt är mer prisvärda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag har hört att 4.4 kommer minska ram användningen, vilket jag hoppas.

Det stämmer, min nexus 7 använder runt 200MB RAM mindre nu.

Permalänk

Intressant nyhet; lätt att feltolka

Detta visar varken marknadspenetration eller antal användare utan bara försäljningssiffror under en begränsad tid. Anledningen till att Androidenheter ökat så markant är att fler har tillgång till att och har råd att köpa Androidbaserade enheter globalt sett.
Att istället titta på antalet uppkopplade enheter till Google Play store och Apple appstore ger en mer "rättvis" bild över antalet faktiska användare och marknadspenetration. 81,9% av alla smartphones på marknaden är alltså inte Androidenheter, framförallt inte i "västvärlden" och inte heller globalt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ExtremPixel:

Detta visar varken marknadspenetration eller antal användare utan bara försäljningssiffror under en begränsad tid. Anledningen till att Androidenheter ökat så markant är att fler har tillgång till att och har råd att köpa Androidbaserade enheter globalt sett.
Att istället titta på antalet uppkopplade enheter till Google Play store och Apple appstore ger en mer "rättvis" bild över antalet faktiska användare och marknadspenetration. 81,9% av alla smartphones på marknaden är alltså inte Androidenheter, framförallt inte i "västvärlden" och inte heller globalt.

Fast hur skulle det ge en mer rättvis bild? Som sagt så skiljer sig användarmönstret rätt rejält mellan Apple och Android. Många som köper en billig Androidtelefon bryr sig inte om appar och funktioner, de köper en telefon att ringa på och smsa med och som det ser ut nu är det en smartphone som gäller i de lägre prisklasserna. Att mäta faktiskt fördelning är minst sagt svårt eftersom vi inte vet hur länge varje telefon används. Sen om vi nu antar att vi bara tittar på registrerade telefoner. Jag har både min nuvarande Galaxy Nexus och min gamla HTC Hero registrerad på Google Play. Min Hero har däremot legat i en låda orörd i ett och ett halvt år. Vad säger det om marknadspenetrationen? Även där för du med en del historik på ett eller annat sätt som inte nödvändigtvis speglar faktiska användare.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Fast hur skulle det ge en mer rättvis bild? Som sagt så skiljer sig användarmönstret rätt rejält mellan Apple och Android. Många som köper en billig Androidtelefon bryr sig inte om appar och funktioner, de köper en telefon att ringa på och smsa med och som det ser ut nu är det en smartphone som gäller i de lägre prisklasserna. Att mäta faktiskt fördelning är minst sagt svårt eftersom vi inte vet hur länge varje telefon används. Sen om vi nu antar att vi bara tittar på registrerade telefoner. Jag har både min nuvarande Galaxy Nexus och min gamla HTC Hero registrerad på Google Play. Min Hero har däremot legat i en låda orörd i ett och ett halvt år. Vad säger det om marknadspenetrationen? Även där för du med en del historik på ett eller annat sätt som inte nödvändigtvis speglar faktiska användare.

1. Jag sa rättvis bild över antalet använda enheter.
2. Jag sa inte hur många enheter som är "registrerade" , utan uppkopplade under en viss tidsperiod (ex ett kvartal)
3. I övrigt så verkar fu förståt mitt budskap

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ExtremPixel:

1. Jag sa rättvis bild över antalet använda enheter.
2. Jag sa inte hur många enheter som är "registrerade" , utan uppkopplade under en viss tidsperiod (ex ett kvartal)
3. I övrigt så verkar fu förståt mitt budskap

Fortfarande ett väldigt trubbigt verktyg då användarmönstret skiljer sig dramatiskt mellan billiga Android som säljer som smör och dyrare smartphones. Ska du mäta på det viset kommer du få en skev bild som överrepresenterar Apple och dyrare telefoner. Så det kommer inte heller motsvara verkligheten.

Sen förstår jag inte riktigt kritiken heller. Artikeln handlar om försäljningssiffror och inte fördelning bland användarbasen. Det är två olika saker. Läser man artikeln och därefter tror att 81,9 % av alla smartphones är Android så är det ett problem med läsförståelse och inte siffrorna i sig. Sen är rubriken lite missvisande, det kan jag hålla med om.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Så då är man en av de 0.2% som kör Symbian....Känns som ett OS som är på väg att falla bort.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ExtremPixel:

1. Jag sa rättvis bild över antalet använda enheter.
2. Jag sa inte hur många enheter som är "registrerade" , utan uppkopplade under en viss tidsperiod (ex ett kvartal)

Du kan ju också se på det så här:

  • en telefon kanske används mellan 2 - 4 år (jag vet inte vad genomsnittet är och jag tänker inte ta med exempel min fru visade mig ifrån Lyxfällan där folk bytte telefoner som strumpor)

  • dagens försäljningsstatistik kommer uppskattat påverka bilden för använda enheter åtminstone ett par år framåt

För tillverkarna och säljarna gör det dock varken till eller från eftersom deras inkomst beror på försäljning. De enda som direkt påverkas är apputvecklare, men då slår andra mer komplexa faktorer in, som konsumentsegmentens vilja och förmåga att köpa appar.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Fortfarande ett väldigt trubbigt verktyg då användarmönstret skiljer sig dramatiskt mellan billiga Android som säljer som smör och dyrare smartphones. Ska du mäta på det viset kommer du få en skev bild som överrepresenterar Apple och dyrare telefoner. Så det kommer inte heller motsvara verkligheten.

Sen förstår jag inte riktigt kritiken heller. Artikeln handlar om försäljningssiffror och inte fördelning bland användarbasen. Det är två olika saker. Läser man artikeln och därefter tror att 81,9 % av alla smartphones är Android så är det ett problem med läsförståelse och inte siffrorna i sig. Sen är rubriken lite missvisande, det kan jag hålla med om.

Du missförstår, det var ingen kritik utan bara en förklaring så att du med flera inte skulle misstolka artikeln som att 81,9% av alla smartphones på marknaden har operativsystemet Android.
Precis som jag sa från början och du nu nyss skrev så är det enbart försäljningssiffror under en begränsad tidsperiod.

Permalänk
Medlem

Intressant att Windows är populärt bland Sweclockers läsare. Själv hade jag nog köpt en Lumia 920 för dryga 2k om inte företaget betalat för en Samsung S4.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Känns som det behövs en tredje större konkurrent för nu är det ganska enformigt. Svåraste för nya plattformar att bli populär är nog uteslutande en växande appmarknad. Hoppas WP växer till sig lite...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Det stämmer, min nexus 7 använder runt 200MB RAM mindre nu.

Hmm ? Har uppdateringen till 4.4 dykt upp för dig alltså ?
Har inte sett röken av den till min Nexus 7 (2013) än.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hmm ? Har uppdateringen till 4.4 dykt upp för dig alltså ?
Har inte sett röken av den till min Nexus 7 (2013) än.

Jag laddade ner en factory image

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ser mindre och mindre iPhones bland vuxna i alla fall. Nu tänker ju morfadern snart byta ut sin 4S
och då blir det förmodligen en Android då han känner sig lite begränsad i iPhone samt att
den tydligen är för liten

Som min pappa då, han tycker tycker sin iphone 5 har för smal skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Cool, då kanske Apple får jobba lite :)

Alltid bra med konkurrens! Apple slackar ganska fett just nu känns det som. Jag fick precis en ny 5S och det enda nya är egentligen att jag slipper trycka in en kod för att låsa upp den (wohoo!(?)).

Det jag inte kan förstå är dock hur det kan vara så j_vla svårt att fixa uppdateringar för android? Hur kan ni som användare acceptera att det är svårare än att trycka "update" direkt i telefonen? Jag uppgraderade min gamla iphone 4 som är cirkus 3 år gammal till senaste ios genom att uppgradera direkt i telefonen - så ska det funka. Allt annat är bara skit!
Sitta och vänta på att just din tillverkare ska porta android till din telefon som är 2+ år gammal - var ligger tillverkarens vinstintresse i det?

Min största grief med android är iofs att det produceras av ett företag vars främsta intresse är att analysera dina personliga uppgifter för att pracka på dig reklam. Känns inte helt "legit"

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Det jag inte kan förstå är dock hur det kan vara så j_vla svårt att fixa uppdateringar för android? Hur kan ni som användare acceptera att det är svårare än att trycka "update" direkt i telefonen?

Saken är den att det inte är svårare än att trycka "Update" i android. Förutsatt att tillverkaren har släppt en ny uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Alltid bra med konkurrens! Apple slackar ganska fett just nu känns det som. Jag fick precis en ny 5S och det enda nya är egentligen att jag slipper trycka in en kod för att låsa upp den (wohoo!(?)).

Det jag inte kan förstå är dock hur det kan vara så j_vla svårt att fixa uppdateringar för android? Hur kan ni som användare acceptera att det är svårare än att trycka "update" direkt i telefonen? Jag uppgraderade min gamla iphone 4 som är cirkus 3 år gammal till senaste ios genom att uppgradera direkt i telefonen - så ska det funka. Allt annat är bara skit!
Sitta och vänta på att just din tillverkare ska porta android till din telefon som är 2+ år gammal - var ligger tillverkarens vinstintresse i det?

Min största grief med android är iofs att det produceras av ett företag vars främsta intresse är att analysera dina personliga uppgifter för att pracka på dig reklam. Känns inte helt "legit"

Nu har jag förvisso kört customroms på samtliga androidlurar jag haft, men det är väl inte mycket svårare än att acceptera uppdateringar direkt på telefonen i stockromsen? Eller?

Vad man däremot kan ha åsikter om är väl i sådana fall bristen på uppdateringar. Apple verkar vara elva resor bättre på att hålla mjukvaran uppdaterad än de flesta andra telefontillverkare. Visst, det kommer lite fixar och sådant ibland, men det är väl inte precis vanligt att någon släpper en version av nya major releases av Android för sina lurar, så som Apple tycks göra med iOS. Om jag fattat det rätt kan man väl köra senaste iOS på ganska gamla iPhones.

Ptja, men det där går ju att komma runt ganska lätt. Regga en slaskmail att synka telefonen mot, som du inte använder till något annat. Dessutom är det väl egentligen bara Google Apps, och inte själva Android i sig, som ringer hem till Google. Av licensskäl så kommer de flesta customroms utan Google Apps, så det är väl egentligen bara att skita i att installera dem om man inte vill bli kartlagd. Det finns plenty med alternativ till det mesta i den samlingen

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Vad gäller övervakning så ligger stängd mjukvara sämre till (ur ett användarperspektiv). Det är svårare att dölja en `if (user == 'NSA') {admin = True}` i öppen kod än i stängd.

Spekulationer om kinesiska bakdörrar brukar vanligen handla om t ex firmware i nätväxlar från Huawei, eller t ex kinesiska statens uppenbara avtal med Skype för att inspektera meddelanden. Google drog sig ur kinesiska marknaden efter att de upptäckt intrångsförsök (som, lagom ironiskt, använde just de metoder som NSA tvingat Google att implementera för att ha åtkomst till deras data). Om kinesiska tillverkare skulle ha bakdörrar i Androidenheter så är det nog på firmwarenivå snarare än en följd av att systemet är öppen källkod.

Men det är ju tur att sådan övervakning bara sker i Kina, och aldrig skulle kunna hända här i väst…

Jo men i Android(omoddad) behöver du inte ens lägga in en bakdörr, det räcker ju med en vanlig app för att kartlägga hela ditt sociala umgänge tex vem du ringer, dina sms mm mm. Visst installerar man tex Cyanogenmod kan man ju visa fiktiva sms, kontakter och ge appen en GPS position ute i Stilla havet.
Men vem/vilka av normalanvändarna slänger in en Custom ROM..?

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anCOOL:

Jo men i Android(omoddad) behöver du inte ens lägga in en bakdörr, det räcker ju med en vanlig app för att kartlägga hela ditt sociala umgänge tex vem du ringer, dina sms mm mm. Visst installerar man tex Cyanogenmod kan man ju visa fiktiva sms, kontakter och ge appen en GPS position ute i Stilla havet.
Men vem/vilka av normalanvändarna slänger in en Custom ROM..?

Det gäller väl alla operativsystem oberoende av plattform? Vem du ringer är ju för övrigt information som ändå lagras och kan kommas åt oberoende av om själva telefonenheten är kapad. SMS är förövrigt en ganska osäker kommunikationstjänst och ska aldrig användas för känslig information. I övrigt tycks människors egna val att fläka ut sina privatliv på nätet vara ett större problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Så då är man en av de 0.2% som kör Symbian....Känns som ett OS som är på väg att falla bort.

Siffrorna avser ju nyförsäljning och inget annat. Det är med andra ord inte konstigt då det i stort sett slutat tillverkas redan. Jag är också en av de användarna. Tycker min 808:a fungerar ypperligt. Men visst är kameran huvudanledningen till att jag valde den. Hade hellre sett att den kört MeeGo som min N9 gör. Det är det överlägset bästa OS:et i mina ögon. Swipe är ju så sjukt nice.

Visa signatur

Arbetsdator: NZXT H2 WHITE | CORSAIR AX 850W | ASUS M4A89GTD PRO USB3 | AMD PHENOM II X6 1100T BE 9MB | NOCTUA NH-D14 | CORSAIR 16GB XMS3 | MSI GTX 560Ti 1GB HAWK | SAMSUNG 840 120 GB | WD Caviar Black 1TB | D-link DWA-556
HTPC: Antec Sonata II | Forton 350W | ASUS M5A78L-M LX 760G AM3+ | AMD PHENOM II X4 | Zalman 9500 | 8GB XMS3 | PowerColor HD 4350 512 MB | Barracuda 3TB | Pinnacle PCTV Stereo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Det jag inte kan förstå är dock hur det kan vara så j_vla svårt att fixa uppdateringar för android? Hur kan ni som användare acceptera att det är svårare än att trycka "update" direkt i telefonen? Jag uppgraderade min gamla iphone 4 som är cirkus 3 år gammal till senaste ios genom att uppgradera direkt i telefonen - så ska det funka. Allt annat är bara skit!

Synd bara att din iPhone 4 nu är skitseg och har ett apfult GUI, att du inte kan gå tillbaka till en gammal version för att Apple har bestämt att du inte får och att du ändå inte fick de nya coola funktionerna som modernare iPhones fick...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Det jag inte kan förstå är dock hur det kan vara så j_vla svårt att fixa uppdateringar för android? Hur kan ni som användare acceptera att det är svårare än att trycka "update" direkt i telefonen? Jag uppgraderade min gamla iphone 4 som är cirkus 3 år gammal till senaste ios genom att uppgradera direkt i telefonen - så ska det funka. Allt annat är bara skit!

Det är faktiskt sällan jag känt något kritiskt behov av en viss updatering till Android, när jag köper telefon/surfplatta så köper jag den baserat på vad som finns idag, saknar den nyckelfunktioner som jag behöver så blir det inget.

Det som jag inte förstår är hur iOS användare kan vara nöjda med vad Apple pumpar ut. Systemet känns ju stenålders idag jämfört med Android, var är ex multianvändarstödet(vilket hade varit nice på plattorna), varför knyts min enhet till iTunes på en specifik dator (och måste nollställas med ny dator)? Varför finns det inte auto sortering på appar? Varför kan kataloger endast visa 9 ikoner åt gången (extra störande på plattor)? m,m m,m m,m

När dom väl släpper något "nytt" som ex drag down meny för händelser och drag up meny för aktiva enheter + musik så är det revolutionerande trotts att Android redan haft det ett bra tag . Men visst, får man något som verkligen är nytt i iOS så kanske det ska ses som revolutionerande

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide