Någon som kan lösa varför BF4 slutar fungera eller hänger sig?

Permalänk
Medlem

Blev så glad när jag såg att de hade patchat battlelog och lite andra grejer när jag loggade in ikväll!

5 minuter in i första gamet så kraschade jag. Detta suger getpung.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miindz:

Blev så glad när jag såg att de hade patchat battlelog och lite andra grejer när jag loggade in ikväll!

5 minuter in i första gamet så kraschade jag. Detta suger getpung.

Fortfarande problem hos dig o alla andra?

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft problem med BF4

Men for att tillfora nagot till traden sa kor borderless ist for fullscreen

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem genom hela BF3 och BF4 med att det kraschar, hänger och fryser. Vissa dagar kunde jag spela ett par timmar utan att det hängde och ibland kunde jag gå in på en map, spawna och sedan frös spelet. Jag har testat med alla möjliga klockningar på grafikkortet men inget har varit stabilt.

Jag bytte mitt Gigabyte GTX 580 (1,5GB) till ett Gigabyte R9 280X (3GB) och har spelat i 4 dagar utan en enda krasch! Så grafikminnet verkar ha en stor påverkan.. alternativt skriver AMD bättre grafikdrivrutiner..

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Skrivet av MacAtax:

Jag har haft problem genom hela BF3 och BF4 med att det kraschar, hänger och fryser. Vissa dagar kunde jag spela ett par timmar utan att det hängde och ibland kunde jag gå in på en map, spawna och sedan frös spelet. Jag har testat med alla möjliga klockningar på grafikkortet men inget har varit stabilt.

Jag bytte mitt Gigabyte GTX 580 (1,5GB) till ett Gigabyte R9 280X (3GB) och har spelat i 4 dagar utan en enda krasch! Så grafikminnet verkar ha en stor påverkan.. alternativt skriver AMD bättre grafikdrivrutiner..

Skumt att du hade bf3 krashar, ingen jag känner hade någonsin en enda crash i bf3 tillskillnad från bf4.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Har ni fortfarande problem pöjka?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Skrivet av hznn:

Har ni fortfarande problem pöjka?

Ha ha vad tror du. Är less på battlekrasch 4 nu. Fan man kan inte konsentrera sig på själva spelet för man undrar när kraschar det nu då å poff så händer det igen 5min från förra gången.

Vill ha tillbaka minna pengar nu DICE:(

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Ha ha vad tror du. Är less på battlekrasch 4 nu. Fan man kan inte konsentrera sig på själva spelet för man undrar när kraschar det nu då å poff så händer det igen 5min från förra gången.

Vill ha tillbaka minna pengar nu DICE:(

Jag uppdaterade bios till senaste, senaste nvidia drivers, oklockade grafikkort, klockad CPU och installerade win8.1 för lite FPS boost och sedan patchen på 1GB så har mitt inte kraschat en enda gång!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |