PS4 förbokning Webhallen

Permalänk
Medlem

PS4 förbokning Webhallen

Tjo.

Någon som hört något än? Gick något rykte om att de som förbeställt i tid skall ha fått ett meddelande men vet inte om det stämmer.
Bara 10 dagar kvar ju

Sen har Webhallen höjt priset på basenheten med 9kr, skandal

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tjo.

Någon som hört något än? Gick något rykte om att de som förbeställt i tid skall ha fått ett meddelande men vet inte om det stämmer.
Bara 10 dagar kvar ju

Sen har Webhallen höjt priset på basenheten med 9kr, skandal

Fick ett meddelande för ett tag sen om att första leveransen inte räckte till lilla mig.

Var väl lika bra, nu när det har släppt i USA verkar lite nya grafikkort som den smartare vägen att gå:P

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Har förbokat sen tidigt i juni, och inte fått nått mail eller liknande än. Så antar att det bara är dom som inte får en på release som blir mailade?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Fick ett meddelande för ett tag sen om att första leveransen inte räckte till lilla mig.

Var väl lika bra, nu när det har släppt i USA verkar lite nya grafikkort som den smartare vägen att gå:P

Haha jo, har också läst alla trådar. Men i mitt fall är vi några familjemedlemmar som delar på den och jag lär "sälja av min del" om det blir problem med den. Föredrar nog som du en grafikkortsupgrade De andra sitter inte på en "monsterdator" som jag gör.

Skrivet av Holic:

Har förbokat sen tidigt i juni, och inte fått nått mail eller liknande än. Så antar att det bara är dom som inte får en på release som blir mailade?

Tidigt i Juli här, hoppas att det är som du säger.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hare beställt från en annan butik och har inte fått någon information därifrån heller.
Verkar som det är en dålig distributör i Sverige.

Permalänk
Medlem

Om man bokade innan 6:e augusti var man väl i princip garanterad att få en? Jag bokade den 22:e augusti och kommer ju tyvärr inte få en den 29:e Men bara jag får en innan jul är jag nöjd, så hoppas på att få ta del av leveransen/erna som kommer i december.

Permalänk
Medlem

Hoppades på ett officiellt utlåtande från Webbis men eftersom de inte skrivit än antar jag att de väljer att inte skriva.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ja tror inte dom läser här, bättre att fråga i officiella webbhallentråden?

EDIT: Leta lite efter webhallen i den delen av forumet för leverantörer&tillverkare men hitta ingen tråd om dem, kan ha missat men dom kanske inte har någon egen? Vad heter dom? Kan nån quota in dom här i tråden kanske?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Bokade min den 10 augusti, är garanterad ett ex enligt Webhallen.

Permalänk
Inaktiv

Se om det blir 40% fel på de svenska konsolerna med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon200632:

Se om det blir 40% fel på de svenska konsolerna med.

Närmare 0.4%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Ja tror inte dom läser här, bättre att fråga i officiella webbhallentråden?

EDIT: Leta lite efter webhallen i den delen av forumet för leverantörer&tillverkare men hitta ingen tråd om dem, kan ha missat men dom kanske inte har någon egen? Vad heter dom? Kan nån quota in dom här i tråden kanske?

Har märkt att de är grymt snabba på att skriva om de vill. Se t ex Konsumenträttsdelen, om någon har ett problem så svarar de alltid inom en timme iaf.

Nu handlar detta inte om något problem eller så Aja vi får väl se vad som händer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Har förbokat sen tidigt i juni, och inte fått nått mail eller liknande än. Så antar att det bara är dom som inte får en på release som blir mailade?

Det verkar rimligt. Varför skicka ut massa mail till de som kommer få en enhet. Det är om man inte får ngn man vill veta det så man kan försöka skaffa en på annat håll.

Permalänk
Medlem

Fick ett mail för två veckor sedan att jag ej skulle få min konsoll på releasedagen, så ni som inte fått mailet sitter nog säkert.

Prisa gudarna att jag bokade på två ställen.

/MVH

Noggiman

Visa signatur

_______________________

Patience is a virtue

Permalänk
Medlem

Har mailat Dustin där jag förbokat ett ex om hur det ser ut, om dom vet hur många ex de får in osv. Inget svar ännu, skickade det igårkväll.

Permalänk
Medlem

Det går ju fortfarande att få tag på PS4 i USA och dom som fått en trasig konsol har lyckats byta ut den redan. Med lite tur behöver man inte vänta så speciellt länge även om man som jag inte bokat i tid.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mocka:

Hoppades på ett officiellt utlåtande från Webbis men eftersom de inte skrivit än antar jag att de väljer att inte skriva.

Jag vet tyvärr inte exakt vilket datum. Är man osäker på orderstatus är det bästa att maila/ringa vår kundtjänst (och bifoga/ha ordernummer redo) och fråga helt enkelt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag vet tyvärr inte exakt vilket datum. Är man osäker på orderstatus är det bästa att maila/ringa vår kundtjänst (och bifoga/ha ordernummer redo) och fråga helt enkelt.

Oj tackar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Närmare 0.4%

Närmare 0.04% i alla fall enligt Sony eller finns det annan info?

http://pixelenemy.com/ps4-hardware-failures-at-0-04-claims-so...

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Närmare 0.04% i alla fall enligt Sony eller finns det annan info?

http://pixelenemy.com/ps4-hardware-failures-at-0-04-claims-so...

Jadå det finns fler uttalanden, de har dock ökat sina 0,04 till 0,4 till 1%

http://www.washingtonpost.com/business/technology/sony-blue-l...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hoppades på ett officiellt utlåtande från Webbis men eftersom de inte skrivit än antar jag att de väljer att inte skriva.

För ett tag sedan (oktober tror jag) när de började skicka ut mail så skrev Webhallen på Facebook att om man inte fått ett mail så ska man få en PS4 vid release.

Det gäller ju självklart inte de som förbokat efter det tillfället. De får finna sig i att vänta.

Skrivet av MugiMugi:

Jadå det finns fler uttalanden, de har dock ökat sina 0,04 till 0,4 till 1%

http://www.washingtonpost.com/business/technology/sony-blue-l...

det är fortfarande väldigt bra statistik men jag tror att det kommer ligga närmare 2% (fortfarande bra statistik) framåt jul när de sålda PS4orna har använts mer (kanske tar fart nu i Thankgsgiving)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

För ett tag sedan (oktober tror jag) när de började skicka ut mail så skrev Webhallen på Facebook att om man inte fått ett mail så ska man få en PS4 vid release.

Wohoo

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har inte heller fått nått mail ifrån dom. men jag drog väg ett mail till dom. o dom svarade mig så här > jag ser på din order att du får tilldelning i första skeppningen, vi får
hoppas att Posten är snabba och inte kör i diket

Ha en fortsatt trevlig vecka!

o min bokning va den 2013-06-19:e

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk

Inte fått mail

Jag bokade i januari 2012 och har inte fått ngt mail från webhallen... Dock har jag fått ett par mail de senaste året där man kollar om jag fortfarande är intresserad och ber mig avboka om jag inte är det.
Är dock inte 100% säker på att jag kommer hämta ut den då jag fick problem med avloppet som ser ut att kosta 50.000

tilläggsinfo
Permalänk
Medlem
Skrivet av andypandyswe:

Jag bokade i januari 2012 och har inte fått ngt mail från webhallen... Dock har jag fått ett par mail de senaste året där man kollar om jag fortfarande är intresserad och ber mig avboka om jag inte är det.
Är dock inte 100% säker på att jag kommer hämta ut den då jag fick problem med avloppet som ser ut att kosta 50.000

Tryck dit något gammalt rör bara, man lär väl prioritera;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av andypandyswe:

Jag bokade i januari 2012 och har inte fått ngt mail från webhallen... Dock har jag fått ett par mail de senaste året där man kollar om jag fortfarande är intresserad och ber mig avboka om jag inte är det.
Är dock inte 100% säker på att jag kommer hämta ut den då jag fick problem med avloppet som ser ut att kosta 50.000

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Silvertejp :-)

Problemet är ju då att det är avloppsröret mellan huset och gatan som fått rotgenomslag... ovanför ligger smågatsten lagd i bågar som man ogärna river upp. Mao svårt att komma åt med silvertejpen
50.000 är är ett cirkapris jag fått för att lägga in en "plaststrumpa" i det gamla betongröret.
Funderar på att ta ett PEX-rör och fästa ett tigersågblad längst fram tillsammans med en inspektionskamera och försöka såga bort rötterna (20 meter från närmsta golvbrunn) som en tillfällig (men billig lösning).

Permalänk
Medlem
Skrivet av andypandyswe:

Problemet är ju då att det är avloppsröret mellan huset och gatan som fått rotgenomslag... ovanför ligger smågatsten lagd i bågar som man ogärna river upp. Mao svårt att komma åt med silvertejpen
50.000 är är ett cirkapris jag fått för att lägga in en "plaststrumpa" i det gamla betongröret.
Funderar på att ta ett PEX-rör och fästa ett tigersågblad längst fram tillsammans med en inspektionskamera och försöka såga bort rötterna (20 meter från närmsta golvbrunn) som en tillfällig (men billig lösning).

Dat OffTopic.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Sorry...

Permalänk

Förbokade min på Webhallen dagen efter E3 så borde vara en av dom första.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB