SweClockers klättrar på listan över världens populäraste Battlefield-servrar

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, varför ska det bli dagisdiskussion om Normal vs HC? den som vill spela normal gör med fördel det och den som föredrar HC håller sig till dessa servrar. Jag spelar normal då det är vad jag föredrar och skiter fullständigt i att en del som spelar HC tycker att det är "för noobs" då jag spelar för att ha kul och tycker att normal är roligare.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Bästa server än så länge! BF4 / HC äger ;).

Kört dygnet runt nästan :).

Adda mig: TB4nGZ / Origin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du menar att det är bättre där du sprejar ett magasin på en kille och behöver bara träffa ett skott? HC i BF4 är skräp.

Du lär aldrig hinna spreja ett helt magasin på nån i HC-läge, du är död långt innan det. Förutsatt att motståndaren inte också är en noob, isf får ni spraya.

Folk blir mer känsliga och medvetna om sin omgivning i HC än Normal, både ljudmässigt samt att man lär sig var fienden brukar sitta eller komma ifrån. Sällan folk springer som yra höns på en HC-server jämfört med Normal.

Det är vad HC handlar om, större utmaning så varje kill eller capture point känns mer belönande, om man nu är ute efter nåt sånt. Är man inte det så kör Normal mode med spotting och annat skit som gör spelet till något en 6åring kan bemästra på 15min.

Lönt att klaga på HC-läge när det är upp till var och en vilken server man spelar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Du lär aldrig hinna spreja ett helt magasin på nån i HC-läge, du är död långt innan det. Förutsatt att motståndaren inte också är en noob, isf får ni spraya.

Folk blir mer känsliga och medvetna om sin omgivning i HC än Normal, både ljudmässigt samt att man lär sig var fienden brukar sitta eller komma ifrån. Sällan folk springer som yra höns på en HC-server jämfört med Normal.

Det är vad HC handlar om, större utmaning så varje kill eller capture point känns mer belönande, om man nu är ute efter nåt sånt. Är man inte det så kör Normal mode med spotting och annat skit som gör spelet till något en 6åring kan bemästra på 15min.

Lönt att klaga på HC-läge när det är upp till var och en vilken server man spelar på.

Tänkte bara upplysa dig om att du hade blivit kickad för language för din post!

Permalänk
Skrivet av Kriddezor:

Jo men du har ju ingen karta på hardcore.

Man har visst en karta i HC. Tryck på "M" så ska du se att kartan kommer upp och alla spelare som är spottade syns klart och tydligt. Däremot finns det ingen Mini Map.

Tycker det är betydligt mer bättre att behöva trycka på M för att få upp kartan. Då spelar man spelet som man ska istället för att titta 80% av all tid på Mini Mapen.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Så roligt med 3D spotting åker runt en tank och har 100000-0 och har 4 support som står och defendar den FY FAN säger jag bara.

Nej inget sånt

Tanks är ju extremt mycket vekare i BF4 än i BF3 eller BFBC2 för den delen av ett antal anledningar så det du skriver håller jag inte med om, ta din squad och spawna som engineers så överlever ingen tank oavsett vad de har för backup. Att man kan pubstompa folk utan organisation även i BF4 stämmer dock bra.

angående 3D-spotting tycker jag att det är ett bra system för att spotta på publicservrar där det annars skulle bli så att ingen info alls går ut till dina medspelare, spelar man en 5-man squad på skype så är ju i princip all spotting man gör åt sin squad via skype så där gör 3-d spotting varken till eller från för mig, men en voicechat med 32 lagmedlemmar på 64 manna skulle bara bli ett jävla virrvarr och då är 3-d spot ändå ett acceptabelt system, fast de borde korta ned tiden du syns väsentligt.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Tänkte bara upplysa dig om att du hade blivit kickad för language för din post!

Är det så hårda regler på servern så man inte får kalla nån noob?

Eller vilken "language" exakt var över gränsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Du lär aldrig hinna spreja ett helt magasin på nån i HC-läge, du är död långt innan det. Förutsatt att motståndaren inte också är en noob, isf får ni spraya.

Folk blir mer känsliga och medvetna om sin omgivning i HC än Normal, både ljudmässigt samt att man lär sig var fienden brukar sitta eller komma ifrån. Sällan folk springer som yra höns på en HC-server jämfört med Normal.

Det är vad HC handlar om, större utmaning så varje kill eller capture point känns mer belönande, om man nu är ute efter nåt sånt. Är man inte det så kör Normal mode med spotting och annat skit som gör spelet till något en 6åring kan bemästra på 15min.

Lönt att klaga på HC-läge när det är upp till var och en vilken server man spelar på.

Ja för man behöver verkligen inte vara medveten om sin omgivning i normal mode.
I normal mode har du din mini map och 3D spotting ja, men det finns inget som säger att fienden är konstant spot;ade och bara för att du inte ser en person på din mini map så betyder inte detta att det är säkert.
Det blir ännu hårdare för att du måste just ha koll på din omgivning(precis som i HC) samtidigt som du måste hålla koll på din mini map och liknande för att hålla dig uppdaterad konstant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Är det så hårda regler på servern så man inte får kalla nån noob?

Eller vilken "language" exakt var över gränsen?

Noob går inte.

Blev kickad för 'jäkla järnspikar', "sry, jag är noob på att köra" och att man skrev 'GG' i slutet av matchen.

Blev varnad för att jag skrev 'LAV' för att upplysa min förare att en LAV dök upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Noob går inte.

Blev kickad för 'jäkla järnspikar' och "sry, jag är noob på att köra", och att man skrev 'GG' i slutet av matchen.

Blev varnad för att jag skrev 'LAV' för att upplysa min förare att en LAV dök upp.

Hahaha låter ju helt knäppt!
Kan det verkligen stämma? Kanske teamkilla du 20 pers på raken?

Konstig nivå på chatten de tvingar på folk i så fall. Halva nöjet är väl att jävlas lite i chatten? Eller få kräka ur sig för man nyss blivit överkörd av en idiot för 5te gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Ja för man behöver verkligen inte vara medveten om sin omgivning i normal mode.
I normal mode har du din mini map och 3D spotting ja, men det finns inget som säger att fienden är konstant spot;ade och bara för att du inte ser en person på din mini map så betyder inte detta att det är säkert.
Det blir ännu hårdare för att du måste just ha koll på din omgivning(precis som i HC) samtidigt som du måste hålla koll på din mini map och liknande för att hålla dig uppdaterad konstant.

Nä du behöver inte vara medveten om nåt för alla är spottade och du ser de genom 10 byggnader, ingen fara bara att köra fram och meja ner de. Next.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Är det så hårda regler på servern så man inte får kalla nån noob?

Eller vilken "language" exakt var över gränsen?

Skrivet av Terrell:

Ja för man behöver verkligen inte vara medveten om sin omgivning i normal mode.
I normal mode har du din mini map och 3D spotting ja, men det finns inget som säger att fienden är konstant spot;ade och bara för att du inte ser en person på din mini map så betyder inte detta att det är säkert.
Det blir ännu hårdare för att du måste just ha koll på din omgivning(precis som i HC) samtidigt som du måste hålla koll på din mini map och liknande för att hålla dig uppdaterad konstant.

Man använder ju 3D-wallhack och minimap alla dagar i veckan över att försöka lyssna på vart fotstegen och skotten kommer ifrån och vara allmänt skitnödig i HC.

Lyser upp som en jävla julgran på minimap bara för att man 1) inte råkar ha ljuddämpare eller 2) råkar springa ett steg eller 3) konstant spottad

Skrivet av HasseAro:

Hahaha låter ju helt knäppt!
Kan det verkligen stämma? Kanske teamkilla du 20 pers på raken?

Konstig nivå på chatten de tvingar på folk i så fall. Halva nöjet är väl att jävlas lite i chatten? Eller få kräka ur sig för man nyss blivit överkörd av en idiot för 5te gången

Nä, du kan gå in och prova själv

Har man en så generell word/language filter som Swec servern så är det ingen ide att ens ha en chat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Snälla, sluta agera som en liten skitunge. Men visst lev i din ignoranta värld där du tror att alla är konstant spot;ade.

Nä inte konstant, bara ~80% av tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Snälla, sluta agera som en liten skitunge. Men visst lev i din ignoranta värld där du tror att alla är konstant spot;ade.

Dessvärre går inte 3D spotting genom väggar eller liknande. och gudförlåte att det faktiskt finns attachments, fordons unlocks, ett helt kit och ett helt spelläge(commander) som existerar enbart för spot;ing och counter spot;ing.

Jaså det säger du.

Provat att titta på minimapen nån gång?
Alla som blivit spottade lyser upp där tills de blir unspottade och det fortsätter att synas på minimapen, även om han är bakom 7 väggar.

Du må inte se ^ ovanför skallen (fast det kan man väl ändå), men likförbannat kan du se på minimapen och bara ambusha honom.

Attachments upphör inte att existera eller fungera bara för att man kör HC. Suppressor fyller fortfarande en funktion, till skillnad från SC där det faktiskt är ett krav och inte ett val.
Samma sak med "valet" man har över att använda minimap.

Lite imponerande att man faktiskt slipper använda ljud eller grafik med tanke på att minimap fyller alla funktioner såvida inte alla på servern prone:ar runt, använder suppressors och unbindat Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Nä inte konstant, bara ~80% av tiden.

Fina källor du har där. Fortsätt att slänga runt lite nummer och skitsnack så kanske någon t.o.m går på det.

Permalänk
Medlem

Varför inte göra 3 servrar vi är Tre-kronor, 3 servrar.

SweC #1 HC Conquest
SweC #2 No HC Conquest
SweC #3 Mixed No HC.

Min önskan iaf.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Bra jobbat.. ser våran server på listan också nordicbattalion

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Jaså det säger du.

Provat att titta på minimapen nån gång?
Alla som blivit spottade lyser upp där tills de blir unspottade och det fortsätter att synas på minimapen, även om han är bakom 7 väggar.

Du må inte se ^ ovanför skallen (fast det kan man väl ändå), men likförbannat kan du se på minimapen och bara ambusha honom.

Attachments upphör inte att existera eller fungera bara för att man kör HC. Suppressor fyller fortfarande en funktion, till skillnad från SC där det faktiskt är ett krav och inte ett val.

Samma sak med "valet" man har över att använda minimap.

Varför drar du in minimap;en i detta när du kallade 3D spotting för "3D-wallhack"?

Och snälla berätta för mig vad alla recons spotting gadgets som motion sensor bollarna gör, fordonens proximity scan, commanders UAV scan, osv. osv.

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Skärpning, personangrepp är inte tillåtet. Tänk på forumregel 1.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Varför drar du in minimap;en i detta när du kallade 3D spotting för "3D-wallhack"?

För att inte nog med att du ser ^ överallt, din ESP-radar visar också vart alla står såvida inte de gör som jag nämnde ovan.
De går ganska bra ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

HC är inte i närheten av realistiskt och inte gjort för att vara det heller.

Problemet med HC är att spelet inte är gjort för det, finns en massa attachments, fordon uppgraderingar, ett helt kit(recon) och ett helt spelläge(commander mode) dedikerat att spotta eller counter-spotta men i HC tar dom ju bara bort mini-mappen och 3D spotting vilket gör alla dessa sakerna useless.
Sedan skall vi inte gå in på hela grejen att dom sänker HP utan att balansera om vapnen och dylikt. Gömmer HUD utan att sätta in ett nytt system för att ersätta det gamla som t.ex ett system att se hur mycket ammo du har(t.ex Red Orchestra 2) och misslyckades totalt med deras mag pool system. osv.

Att DICE dom själva inte ens spelar HC eller ens nämner det i patchnotes visar ju bara att det var ett sista sekundens tillägg

Stämmer inte. Jag, och många med mig, har stött på spelare från DICE på just Swecs HC-server.

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

För att inte nog med att du ser ^ överallt, din ESP-radar visar också vart alla står såvida inte de gör som jag nämnde ovan.
De går ganska bra ihop.

Och detta är din påhittade "3D-wallhack"? Snälla sluta posta en massa skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saibot90:

Stämmer inte. Jag, och många med mig, har stött på spelare från DICE på just Swecs HC-server.

Samma här. Snacka om att vara tramsig och påstå sig veta hur alla på DICE spelar...pinsamt värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Och detta är din påhittade "3D-wallhack"? Snälla sluta posta en massa skit.

Erm... Ja?

Att du är blind nog att inte fatta hur otroligt obalanserat det är och varför dessa attachments upphör att "fungera" i HC, well, fine.

Går nog inte att räkna på fingrarna hur många SC servrar man blivit bannad på pga. "wallhack", "cheater", m.m. bara för att man utnyttjat just dessa gadgets och ESP-radarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saibot90:

Stämmer inte. Jag, och många med mig, har stött på spelare från DICE på just Swecs HC-server.

DICE lead designer(Notera : Han som håller i spelets balansering) och de större turneringarna spelar enbart normal mode.
Dom du ser är såna som har fått en DICE dogtag / tag bara för att dom sitter i marknadsföringsavdelningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Erm... Ja?

Att du är blind nog att inte fatta hur otroligt obalanserat det är och varför dessa attachments upphör att "fungera" i HC, well, fine.

Går nog inte att räkna på fingrarna hur många SC servrar man blivit bannad på pga. "wallhack", "cheater", m.m. bara för att man utnyttjat just dessa gadgets och ESP-radarn.

Och återigen så hittar du bara på en massa skit. Men snälla, som jag sade innan förklara hur alla dessa gadgets funkar i HC, eller kan du inte göra detta?
Och hur får du en mini map till 3D?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

DICE lead designer(Notera : Han som håller i spelets balansering) och de större turneringarna spelar enbart normal mode.
Dom du ser är såna som har fått en DICE dogtag / tag bara för att dom sitter i marknadsföringsavdelningen

Ok my bad, visste inte du var kompis med Dice lead designer.

Hur relevant är det att kackla om vilket läge han spelar på i en tråd om SweC HC-server? Jisses...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

DICE lead designer(Notera : Han som håller i spelets balansering) och de större turneringarna spelar enbart normal mode.
Dom du ser är såna som har fått en DICE dogtag / tag bara för att dom sitter i marknadsföringsavdelningen

Nu försöker jag inte vara ignorant på något vis, men tror du ärligt att ingen på DICEs utvecklingsavdelning spelar HC? Det läget skulle troligtvis inte finnas överhuvudtaget om alla som utvecklar spelet tycker det är skit.

EDIT: Sen så skulle jag inte gissa på att lead designern ensam sköter balanseringen av ett så stort spel som BF. Ansvarig är inte lika med den som hanterar det. Han är ytterst ansvarig ja, men han har ju säkerligen ett helt gäng bakom sig som tillsammans jobbar mot en bra balansering.

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Och återigen så hittar du bara på en massa skit. Men snälla, som jag sade innan förklara hur alla dessa gadgets funkar i HC, eller kan du inte göra detta?
Och hur får du en mini map till 3D?

De fungerar inte alls, tack gode gud.

Med tanke på hur absurda de är.

Det är inte "massa skit", bara för att du inte utnyttjar dem så upphör dem inte att vara helt obalanserade.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av HasseAro:

Är det så hårda regler på servern så man inte får kalla nån noob?

Eller vilken "language" exakt var över gränsen?

Tyvärr skriver vi inte gärna ut hela listan eftersom då kommer alltid någon lustigkurre att försöka kringå den.

Skrivet av Wazzbi:

Noob går inte.

Blev kickad för 'jäkla järnspikar', "sry, jag är noob på att köra" och att man skrev 'GG' i slutet av matchen.

Blev varnad för att jag skrev 'LAV' för att upplysa min förare att en LAV dök upp.

GG och LAV var caps lock scripten som var för snävt satt. Den borde tillåta lite mer saker nu, vi håller på att trimma den.

Du har aldrig blivit kickad på bara 1 överträdelse utan att ha fått flera varningar först.

Skrivet av HasseAro:

Hahaha låter ju helt knäppt!
Kan det verkligen stämma? Kanske teamkilla du 20 pers på raken?

Konstig nivå på chatten de tvingar på folk i så fall. Halva nöjet är väl att jävlas lite i chatten? Eller få kräka ur sig för man nyss blivit överkörd av en idiot för 5te gången

Sorry men du har helt fel. Du får gärna beklaga dig i chatten över din egen otur men sitter du och svär, hackar på andra, personangrepp och häller galla så är det över gränsen. Det går att beklaga sig över andras dumheter utan att kasta skit...

Man får alltid två varningar, på tredje blir man kickad.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers