Permalänk

Nytt moderkort till FX-8320

Hej

Jag behöver ett nytt moderkort till min FX-8320 då mitt nuvarande blir för varmt på VRM vilket gör att den klockar ner sig till 1400 MHz vid spel (BF4).
Har ni något som ni kan rekommendera? Jag ska inte ägna mig åt överklockning utan vill bara att det fungerar bra med kylningen.

Mitt nuvarande är ett ASUS M5A78L.

Håller mig gärna under tusenlappen. Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/1902307/asus-sabertooth-990fx-r2-0 är ett riktigt bra moderkort för priset.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk

Okej är det någon av er som har egen erfarenhet av just denna CPUn på något sådant moderkort?

Permalänk
Skrivet av HallonsyltarN:
Skrivet av andy_jalla:

Okej är det någon av er som har egen erfarenhet av just denna CPUn på något sådant moderkort?

polarn har de ovan, fungerar underbart han spelar mycket battlefield med oss!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Måste biosen på Asus Sabertooth kortet uppdateras för att funka med 8320?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheSkiingUnicorn:

Måste biosen på Asus Sabertooth kortet uppdateras för att funka med 8320?

Det är inga problem, du kan göra det utan att starta datorn så länge du har tillgång till en annan dator och ett usb-minne.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag kör med

Bra moderkort, men kommer inte över 4,5 ghz med detta moderkort.

Köp ett dyrare om du ska pilla

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070