Tog bort filer på dator och nu vägrar datorn ansluta till internet?

Permalänk

Tog bort filer på dator och nu vägrar datorn ansluta till internet?

Hej! Tog bort lite filer idag på min stationära Dator (är rätt säker på att jag inte tagit bort något som har med nätverks drivrutiner o göra)
Iallafall, Tog bort endel, som tex program o spel som bara låg o skräpa. (internet funkade fortfarande)

Sedan så startade jag om min dator och den börjar söka efter internet , MEN den blir bara gul som "nätverksåtkomst saknas" , så tog jag o felsökte men det blev
"anslutning till ett lokalt nätverk saknar giltig IP-konfiguration"

Efter det försökte jag i cmd , att skriva Ipconfig/release > Ipconfig/renew, tex.

Funkade inte.

Alla andra datorer funkar internet på, även trådlösa, testat att starta om både dator och nätverk flera gånger.

Datorn har INTE tillgång till windows ominstallation för tillfället.
Kan inte heller föra över några som helst filer till den om det inte är filer på absolut MAX 500mb.

Tack för svar, för jag behöver min stationära imorgon då jag ska lana!

Permalänk

testa ladda ner drivrutiner till moderkortet igen.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Skrivet av turbogeten:

testa ladda ner drivrutiner till moderkortet igen.

Blir väl att försöka det.
Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd rensad *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.