Min dator fryser sig upp för ingen varning ruta eller såna

Permalänk

Min dator fryser sig upp för ingen varning ruta eller såna

Min dator säger han fryser sig så ofta nu som helt fast, när jag spelar, när jag gör ingenting och annat så den frös upp sig helt!

Jag vet inte om jag misstänker de min grafikkort, ram minne, processor, moderkort eller nåt

Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit
Processor: AMD Phenom(tm) II X6 1100T Processor (6 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 16384MB RAM
Card name: NVIDIA GeForce GTX 650 Ti

När den fryser upp så jag kan inte göra något tex ctrl, alt o delete, alt-f4,alt-tab,shift-tab osv annat så de påverkar inget så måste jag resta om datorn

Jag hoppas verkligen om de finns man kan lösa o slå ut för inte frysa upp ännu längre, blir bara arg av det :/

Permalänk
Medlem

Är datorn ny?
Svårt att säga vad det är som strular men du får kolla en sak itaget.
Kör med ett minne itaget, kolla att grafikkortet sitter, HDD.

Ja hade samma problem då var det min SSD som strulade, hade fortfarande garanti så att jag fick en ny.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

Kör du senaste drivrutinerna till grafikkortet så kan jag slå vad om att det är det. Om så är fallet så avinstallera dom och ladda ner och installera 314.22.

Permalänk
Skrivet av Nepo:

Är datorn ny?
Svårt att säga vad det är som strular men du får kolla en sak itaget.
Kör med ett minne itaget, kolla att grafikkortet sitter, HDD.

Ja hade samma problem då var det min SSD som strulade, hade fortfarande garanti så att jag fick en ny.

min dator föddes året 2011 så jag haft den 2 år, men jag hade GTX 560 då sen 1 år senare o den bröt o krasch så jag fick byta en ny till GTX 650 ti DÅ händer det o börjar frysa då o då

måste de vara grafikkorten?

Permalänk
Medlem

Du skrev

"Min dator säger han fryser sig så ofta nu som helt fast, när jag spelar, när jag gör ingenting och annat så den frös upp sig helt! "

Denna texten make no sense du får skriva bättre

Men fryser den bara när du spelar?

eller fryser den när som? när du surfar/bara glor på skrivbordet

Permalänk
Skrivet av Trenshy:

Du skrev

"Min dator säger han fryser sig så ofta nu som helt fast, när jag spelar, när jag gör ingenting och annat så den frös upp sig helt! "

Denna texten make no sense du får skriva bättre

Men fryser den bara när du spelar?

eller fryser den när som? när du surfar/bara glor på skrivbordet

ursäkta på min svenska stilen, är själv hörselskadad så jag skriver inte så bäst på

ja när jag spelar och när jag glor så dator mår inte bra o fryser upp sig

Permalänk
Medlem

Prova med ett annat grafikkort om du ett extra liggandes för att kolla om den fryser då.
Enda sättet för att kolla, va själv tvungen att prova allt möjligt.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

vad har du för moderbord? jag hade samma problem med min och mitt modekort va för klent för grafikkortet

Visa signatur

NZXT H440| Gigabyte G1.Sniper Z97| i7 4770k| 16GB RAM RipSaw 2133 | R9 290 tri-x | Corsair rm750w | seagate 2Tb | Windows 7 Ultimate 64| Samsung evo ssd 120gb|Fractal design Kelvin s36

Permalänk
Skrivet av Nepo:

Prova med ett annat grafikkort om du ett extra liggandes för att kolla om den fryser då.
Enda sättet för att kolla, va själv tvungen att prova allt möjligt.

jag har bara GTX 650 ti här hemma...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Castiel91:

kika temperaturer med HWmonitor och kika upp vad för moderkort du har med cpu-z
(dessa laddar du ned såklart från nätet heh.)

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

Har du inget inbyggt då?

Visa signatur

Corsair 700D Corsair HX1000W Intel 980X 4,5Ghz 133x34 1.375V Corsair H70 Intel 320120GB Corsair F120 120GB Intel 320 120GB----[RAID 0] Intel 320 120GB ----[RAID 0] 2000GB Seagate Barracuda XT GTX TITAN stock 12GB 6x2GB Corsair XMS3 1600MHZ Gigabyte GA-EX58-UD5 Samsung Blu-ray player NZXT Sentry 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Castiel91:

Synd skulle behöva nått annat att bekräfta att det är något med grafikkortet.

Har inte ditt moderkort någon port för att koppla skärmen?
Måste dock ta bort grafikkortet innan den funkar. Kan också ändras i bios att båda funkar samtidigt med funkar inte alltid att göra så.

Nätaggets märke modell och ålder är rätt viktigt att ta med när man ändå räknar upp delar. Speciellt när man bytt grafikkort. Det behövs för att avgöra om det är bra budget eller skärp kvalite.

Nyligen har folk blivit tvungna att uppdatera bios innan nya grafikkort funkade så kanske är det nått sånt.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Synd skulle behöva nått annat att bekräfta att det är något med grafikkortet.

Har inte ditt moderkort någon port för att koppla skärmen?
Måste dock ta bort grafikkortet innan den funkar. Kan också ändras i bios att båda funkar samtidigt med funkar inte alltid att göra så.

Nätaggets märke modell och ålder är rätt viktigt att ta med när man ändå räknar upp delar. Speciellt när man bytt grafikkort. Det behövs för att avgöra om det är bra budget eller skärp kvalite.

Nyligen har folk blivit tvungna att uppdatera bios innan nya grafikkort funkade så kanske är det nått sånt.

Hmmmmm... Ändra i BIOS? Jag är inte så expert för koll på BIOS men vad kan man ändra i BIOS nåt förslag?
Nätaggets e Crosair tror jag de heter m 800 watt, har vattenkylare till moderkortet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Castiel91:

Hmmmmm... Ändra i BIOS? Jag är inte så expert för koll på BIOS men vad kan man ändra i BIOS nåt förslag?

Du har inte ens svarat om man ens kan koppla skärmen till ditt moderkort. Börja i rätt ände. Sen så har jag redan svarat att du inte behöver göra något i bios om du tar bort grafikkortet.

Hur man sen uppdaterar bios står i din moderkorts manual. Blanda inte ihop det med förslaget ovan.

Edit:
Vill du ändå lära dig något om bios så kolla du alla rader och alternativ du kan välja mellan från vänster till höger. Uppifrån och ned. Ha manualen framför dig. Stirra dig inte blind på sånt det du inte begriper. Börja med det du förstår och ta det obegripliga nån annan gång.

Permalänk
Medlem

sätt allt på default settings i bios och kolla

Visa signatur

NZXT H440| Gigabyte G1.Sniper Z97| i7 4770k| 16GB RAM RipSaw 2133 | R9 290 tri-x | Corsair rm750w | seagate 2Tb | Windows 7 Ultimate 64| Samsung evo ssd 120gb|Fractal design Kelvin s36