Permalänk

Kan inte installera något OS

Hej!
Sitter hos en kompis nu och vi får inte igång hans dator. Det hela började med att han inte kunde logga in (då hade han windows 7) utan han fick fram en ruta där det stod "Tjänsten User Profile Service misslyckades med inloggningen Det går inte att läsa in användarprofilen". Så då satte vi hårddisken i en docka och sparade alla bilder etc.

Sen skulle vi installera windows 8 på datorn istället och den klarar att läsa in alla filer sen när datorn ska startas om så under uppstarten blir det bara svart, det kommer inte fram om att man ska ställa in användarprofilen. Någon som vet vad felet kan vara?

Jag har laddat bios deufalt, jag har testat göra om de flera gånger, har testat hårddiskläget på både AHCI och IDE, har även gjort ett minnes test och där var inget fel på minnena.
Jag vet in att USB-minnet fungerar.

Snabba svar uppskattas

Permalänk
Hedersmedlem

Testat att rensa/omformatera hdd:n innan installation? Ta bort alla partitioner på den också!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hur länge väntade ni?
Med Vista och Win 7 var vissa tvungna att vänta i 40 min på nåt ställe. Antagligen pga att datorn kollade upp något dom kopplat som den inte begrep vad de var. Testa därför att koppla ur kablar och delar som inte behövs under installationen ute/inne i chassit.

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Testat att rensa/omformatera hdd:n innan installation? Ta bort alla partitioner på den också!

Vi formaterade hårddisken där under installationen när man ska välja vilken partition man ska lägga Windows på.

Skrivet av panpo98:

Hur länge väntade ni?
Med Vista och Win 7 var vissa tvungna att vänta i 40 min på nåt ställe. Antagligen pga att datorn kollade upp något dom kopplat som den inte begrep vad de var. Testa därför att koppla ur kablar och delar som inte behövs under installationen ute/inne i chassit.

Vi har låtit den stå igång i ca 10min och det kommer ingenting, men ja då är de väl bara att fortsätta vänta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av svantessonn:

Vi formaterade hårddisken där under installationen när man ska välja vilken partition man ska lägga Windows på.

Ta bort partitionen också när du kommer dit. Måste göra det också vid fler fel där det inte räckte att bara formatera och installera om.

Skrivet av svantessonn:

Vi har låtit den stå igång i ca 10min och det kommer ingenting, men ja då är de väl bara att fortsätta vänta..

Och koppla ur saker. Ni får hoppas att det inte är mus/tangentbord som dator slösa tid på.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Ta bort partitionen också när du kommer dit. Måste göra det också vid fler fel där det inte räckte att bara formatera och installera om.

Och koppla ur saker. Ni får hoppas att det inte är mus/tangentbord som dator slösa tid på.

Vi har även tagit bort partitionerna vid de läget.
Har kopplat bort allt från baksidan nu men de fungerar ändå inte. Vad kan man koppla bort i datorn? För som jag ser det så behövs allt som sitter i