Permalänk
Medlem

uppgradering av dator delar.

Tjena, jag tänkte kolla om jag kunde få lite synpunkter på mitt vall av delar för uppgradering av datorn.
detta är min nuvarande dator http://www.inet.se/kundvagn/visa/1971660/oscars-delar

Jag har funderat på att skaffa ett nytt grafikkort samt ny proccessor.
verkar det vara rimligt och bör jag skaffa mer ram ?

Jag har också funderat på att dra över operativsystemet till ett SDD men jag är inte så uppdaterat på hårdvara. Jag har inte heller någon specifik budget som behöver hållas.

Jag är inte så duktig på datorkomponenter så skulle uppskatta lite feedback!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Tänkte också fråga om det finns någon guide eller liknande för att bygga en dator då jag ändast har bytt grafikkort förut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket !
Kommer bytet av dessa delar kräva en ominstallation av operativsystemet?

Permalänk
Medlem

nej .. men det kommer kräva en drivrutin för 7870t

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

nej .. men det kommer kräva en drivrutin för 7870t

Okej tack så mycket för hjälpen! Du har varit till stor hjälp!