Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

EVGA återkallar nätdelar ur serien Supernova

Permalänk
Melding Plague

EVGA återkallar nätdelar ur serien Supernova

Tre modeller ur serien EVGA Supernova återkallas sedan tillverkaren upptäckt ett fel som kan få nätdelarna att vägra starta eller plötsligt stänga av.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser framför mig kommentarerna ; " Jahopp, inget mer EVGA då ja" .

Bra att de går ut med det!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Xubunticious:

Ser framför mig kommentarerna ; " Jahopp, inget mer EVGA då ja" .

Bra att de går ut med det!

Jahopp inget mer EVGA, eller vänta nu KÖP SÅ MYCKET EVGA det går !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Entusiast
Citat:

Drabbade kunder ersätts med ett nytt nätaggregat och får dessutom en t-shirt som plåster på såren.

"I bought a high-end power supply and all I got was this lousy T-shirt."

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Hedersmedlem

Nu kommer det säkert bli massor (coil) whine om detta

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

EVGA verkar vara ett bra företag, värt och betala mer för bara det.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

jahapp, hur gör man nu. hgar beställt ett G2 1300W i förrgår och det har inte skickats än..
avbeställa eller hoppas att mitt inte kommer strula

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Sisyfos:

"I bought a high-end power supply and all I got was this lousy T-shirt."

BAHAHAHAHAHA! Där satt den!

Annars är det alltid bra att de går ut med det, men alltid jobbigt att de gjorde fel från början. vilket företag är underleverantör?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

jahapp, hur gör man nu. hgar beställt ett G2 1300W i förrgår och det har inte skickats än..
avbeställa eller hoppas att mitt inte kommer strula

I artikeltexten:

"Återkallelsen gäller Supernova 1000 G2, 1000 P2 och 1300 G2 som införskaffats innan den 1 oktober 2013."

Enligt detta så bör det alltså vara lugnt i ditt fall, men du får väl kolla serienumret ändå för säkerhets skull.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jepp får hoppas mitt inte är drabbat

Skrivet av backfeed:

I artikeltexten:

"Återkallelsen gäller Supernova 1000 G2, 1000 P2 och 1300 G2 som införskaffats innan den 1 oktober 2013."

Enligt detta så bör det alltså vara lugnt i ditt fall, men du får väl kolla serienumret ändå för säkerhets skull.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Lite Toyota över EVGA. De drar sig inte för en återkallelse om det är vad som krävs för att garantera bästa kvalitet. Många tillverkare hade bara låtit det bero och hanterat eventuella garantiärenden när de väl kommer, men inte EVGA.

Synd att de inte gör Radeon-kort.

Permalänk
Medlem

Undrar om det har med

att göra heh.
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story5...

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem

Om man vann ett supernova 1000w på dreamhack summer vad ska jag göra då ?

Visa signatur

http://hwbot.org/team/harder_faster_benchmarks/
mountain mods extended ascension,asus z9pe-d8,2xE5-2665 OC 2,65ghz,evga supernova 1000w,corsair ax1200i,4way 780 classified OC 1275mhz stock mem,dominator 32gb 1600mhz cl6 6-6-6-17,2x vertex3 120gb raid0,headphones dt990 250ohm
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/hah0pi-5.png[/img]

Permalänk
Medlem

"Bristande isolering" betyder sannorlikt att de har snålat, vilket ät tråkigt. Men det verkar ju inte vara ett jättealvarligt fel i sammanhanget. Det handlar inte om cementklumpar direkt.

Dock kan jag tänka mig att man förmodligen är en smula bitter om nätagget lagt av innan man hunnit spara viktigt arbete och det enda man får är en t-shirt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Lite Toyota över EVGA. De drar sig inte för en återkallelse om det är vad som krävs för att garantera bästa kvalitet. Många tillverkare hade bara låtit det bero och hanterat eventuella garantiärenden när de väl kommer, men inte EVGA.

Synd att de inte gör Radeon-kort.

Skillnanden är väl att Toyota gör det titt som tätt och i VÄLDIGT STORA volymer.
Så hos Toyota blir det ofta fel och det tar lång tid innan dem upptäcks.

Så jag är inte så sugen på en Toyota....

EVGA där emot har jag inte läst så mycket om att dem behöver göra så här speciellt ofta å inte så stora volymer. det borgar för att dem hinner upptäcka felet någorlunda snabbt och det är bra. Små volymer och inte så ofta dem behöver ta tillbaka produkter är bra.

Ofta gå ut med att ta tillbaka produkter i stora volymer inte lika bra.

Så ser jag på det.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkspad:

Om man vann ett supernova 1000w på dreamhack summer vad ska jag göra då ?

själv ta kontakt med EVGA supporten, ge dem ditt serie nummer för att se om du är drabbad, kräver dem kvitto skulle jag kontakta Dreamhack om ett kvitto på din vinst.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Skillnanden är väl att Toyota gör det titt som tätt och i VÄLDIGT STORA volymer.
Så hos Toyota blir det ofta fel och det tar lång tid innan dem upptäcks.

Så jag är inte så sugen på en Toyota....

EVGA där emot har jag inte läst så mycket om att dem behöver göra så här speciellt ofta å inte så stora volymer. det borgar för att dem hinner upptäcka felet någorlunda snabbt och det är bra. Små volymer och inte så ofta dem behöver ta tillbaka produkter är bra.

Ofta gå ut med att ta tillbaka produkter i stora volymer inte lika bra.

Så ser jag på det.

Fast Toyota gör det på saker som många andra tillverkare aldrig skulle ha upptäckt och än mindre bemödat sig återkallelse med. En bil är en helt annan sak än ett nätaggregat också. Toyota är erkänt det bilmärke som har högst kvalitet i världen. De har en policy som går ut på att alla anställda alltid ska leta fel och alltid kommunicera upptäckter om kvalitetsbrister eller potentiella förbättringar till en lyhörd ledning.
Jag har en bil av ett märke som internationellt sett anses ha rätt hög kvalitet, ändå tillverkades min bil med en växellåda som hade erkända hållbarhetsproblem i flera år innan just min bil tillverkades, det åtgärdades aldrig och ingen återkallelse skedde.

Ett märke som gärna tar en publicitetssmäll och gör en återkallelse för något de egentligen inte behöver är något positivt i mina ögon. Det är också något som kännetecknar kvalitetsmärken. Jag förväntar mig inte att varken Lada eller Ace of Sweden gör sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

jahapp, hur gör man nu. hgar beställt ett G2 1300W i förrgår och det har inte skickats än..
avbeställa eller hoppas att mitt inte kommer strula

Skriv till återförsäljaren och länka artikeln. Så kanske de kan checka serienr. alltid skönt att slippa strul.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

SuperFlower Leadex-platformen som används i alla tre modellerna. Hmm.. undrar om flera typ KingWin eller neweggs eget märke (Rosewill) också har dessa problem eller om det är bara EVGA's byggen?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

EVGA ftw.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Såklart är jag drabbad som tur är skickar dom ut ett nytt innan, så skickar jag tillbaka det andra

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Ser framför mig kommentarerna ; " Jahopp, inget mer EVGA då ja" .

Bra att de går ut med det!

De kommer...tro mig. Sorgligt att se såna kommentarer verkligen, är väl bättre att företaget går ut med att man klantat sig och erbjuder sig att lösa det kostnadsfritt. Fel och misstag kan alla göra, det är bara dom som tar ansvar för sina handlingar som förtjänar värdighet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Xubunticious:

Ser framför mig kommentarerna ; " Jahopp, inget mer EVGA då ja" .

Bra att de går ut med det!

Skrivet av Sweede:

EVGA verkar vara ett bra företag, värt och betala mer för bara det.

Skrivet av hajvan:

jahapp, hur gör man nu. hgar beställt ett G2 1300W i förrgår och det har inte skickats än..
avbeställa eller hoppas att mitt inte kommer strula

Skrivet av XHI:

BAHAHAHAHAHA! Där satt den!

Annars är det alltid bra att de går ut med det, men alltid jobbigt att de gjorde fel från början. vilket företag är underleverantör?

Skrivet av backfeed:

I artikeltexten:

"Återkallelsen gäller Supernova 1000 G2, 1000 P2 och 1300 G2 som införskaffats innan den 1 oktober 2013."

Enligt detta så bör det alltså vara lugnt i ditt fall, men du får väl kolla serienumret ändå för säkerhets skull.

Skrivet av Ozzed:

"Bristande isolering" betyder sannorlikt att de har snålat, vilket ät tråkigt. Men det verkar ju inte vara ett jättealvarligt fel i sammanhanget. Det handlar inte om cementklumpar direkt.

Dock kan jag tänka mig att man förmodligen är en smula bitter om nätagget lagt av innan man hunnit spara viktigt arbete och det enda man får är en t-shirt.

Skrivet av WDac:

Skillnanden är väl att Toyota gör det titt som tätt och i VÄLDIGT STORA volymer.
Så hos Toyota blir det ofta fel och det tar lång tid innan dem upptäcks.

Så jag är inte så sugen på en Toyota....

EVGA där emot har jag inte läst så mycket om att dem behöver göra så här speciellt ofta å inte så stora volymer. det borgar för att dem hinner upptäcka felet någorlunda snabbt och det är bra. Små volymer och inte så ofta dem behöver ta tillbaka produkter är bra.

Ofta gå ut med att ta tillbaka produkter i stora volymer inte lika bra.

Så ser jag på det.

Skrivet av Batman:

De kommer...tro mig. Sorgligt att se såna kommentarer verkligen, är väl bättre att företaget går ut med att man klantat sig och erbjuder sig att lösa det kostnadsfritt. Fel och misstag kan alla göra, det är bara dom som tar ansvar för sina handlingar som förtjänar värdighet.

Att dom inte kallar tillbaka detta när dom ändå håller på: http://www.pcper.com/reviews/Cases-and-Cooling/EVGA-SuperNOVA...

Inte så stabil voltregleringen på 5 och 3,3 volten. Tycker inte det framhäver kvalité. Så är inte förvånad att dom skulle få problem men något mer agg ur deras serie. Lite lustigt att detta problem gör dom återkallelse, för det är nog för att kunder lär märka det tydligare, än instabil volt.

Det jag mest är emot att köpa deras agg är deras höga pris och kvalitén inte är därefter. Har inte sett något annat premium agg som failat med voltreglering eller andra kvalitetsbrister (i tester).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Att dom inte kallar tillbaka detta när dom ändå håller på: http://www.pcper.com/reviews/Cases-and-Cooling/EVGA-SuperNOVA...

Inte så stabil voltregleringen på 5 och 3,3 volten. Tycker inte det framhäver kvalité. Så är inte förvånad att dom skulle få problem men något mer agg ur deras serie. Lite lustigt att detta problem gör dom återkallelse, för det är nog för att kunder lär märka det tydligare, än instabil volt.

Det jag mest är emot att köpa deras agg är deras höga pris och kvalitén inte är därefter. Har inte sett något annat premium agg som failat med voltreglering eller andra kvalitetsbrister (i tester).

Gillar verkligen inte när det finns en serie där man har flera olika tillverkare, då blir det naturligtvis så att kvalliteten varierar stort.
http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page2293.htm

Permalänk
Snusfri

Bra skött av EVGA, precis som Corsair gjorde med återkallningen av några kylare ur Hydro-serien.
Det visar att företagen tar ansvar.

Sådana företag stödjer jag gärna och handlar produkter ifrån.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av kerbo:

Gillar verkligen inte när det finns en serie där man har flera olika tillverkare, då blir det naturligtvis så att kvalliteten varierar stort.
http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page2293.htm

Finns flera som kör olika inom samma serie, men dom har inte några kvalités brister på detta sätt. Corsair t.ex kör lite olika tillverkare t.ex deras premium AX (om dom inte ändrat nyligen). Inte så att det är sämre kvalité för det är en 650 watt än 1000 watts modellen.

Plus att dom tar rätt bra betalt, utan kvalité (vad det känns som).

Skrivet av THB:

Bra skött av EVGA, precis som Corsair gjorde med återkallningen av några kylare ur Hydro-serien.
Det visar att företagen tar ansvar.

Sådana företag stödjer jag gärna och handlar produkter ifrån.

Det är bra att dom tog hand om detta. Dock borde dom fixa den instabila volten på dom andra aggen i seren (det lär ju inte höga kvalitets intrycket precis).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar