Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har beställt från mer än ett ställe så troligen kommer det i ett par "portioner" så att säga

så är dem på väg till er nu eller?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tizi:

så är dem på väg till er nu eller?

Nej, vi har fortfarande inget bekräftat leveransdatum. Så fort vi har det kommer tråden här att uppdateras för att reflektera det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Är det fler än jag som råkat ut för "blue light of death" på sitt ps4?
Kommer man bli prioriterad att få en ny, före alla andra som står i kö?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Forsell86:

Är det fler än jag som råkat ut för "blue light of death" på sitt ps4?
Kommer man bli prioriterad att få en ny, före alla andra som står i kö?

Har du testat att boota i safemode och göra en fullständig ominstallation?
https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/50...
Verkar ha funkat för ganska många som haft problem.

I övrigt inväntar vi svar från Nordisk Film hur de kommer att hantera trasiga PS4or nu i början.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

jesus av cheesus! Nästa leverans beräknas till 2014-02-14.

Är det så länge?

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med Ps4 som folk bokat? Är det många exemplar som inte hämtats ut ännu? Eller när nästa leverans kommer? Man vill ju inte få upp förhoppningarna för högt.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Har du testat att boota i safemode och göra en fullständig ominstallation?
https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/50...
Verkar ha funkat för ganska många som haft problem.

I övrigt inväntar vi svar från Nordisk Film hur de kommer att hantera trasiga PS4or nu i början.

Funkar inte att starta i safe mode!
Har även testat annan strömkabel, hdmi-kabel och tv.
Fortfarande inget som hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsell86:

Funkar inte att starta i safe mode!
Har även testat annan strömkabel, hdmi-kabel och tv.
Fortfarande inget som hjälper.

Verkar vara ovanligt mycket strul med hdmi kablar på dom nya konsolerna det är jävligt skumt tycker jag. Prova gärna någon till kabel, en som du vet fungerar med ps3 och den medföljande t.ex. se också till att koppla direkt till tvn och prova lite olika inställningar i tvn också det kan aldrig skada. Strömsladden ska det inte vara något fel på kommer det fram ström så gör det och om det inte gjorde det så skulle konsolen vara heldöd vilket jag inte tycker det låter som.

On topic. Det finns alltså inga som hälst besked från webhallens sida om leverans. Skulle ju uppskattas av många om man kunde få besked om eventuella leveranser innan julhelgen t.ex.

Permalänk
Skrivet av TobbeG92:

Hur ser det ut med Ps4 som folk bokat? Är det många exemplar som inte hämtats ut ännu? Eller när nästa leverans kommer? Man vill ju inte få upp förhoppningarna för högt.

Tror man vanligt vis har ca 14 dagar på sig att hämta ut Bokade grejer från affär. Inte hundra på om de sänkt detta nu? Men om inte så dröjer de ju lite innnan de kan svara på din fråga

Permalänk
Skrivet av Forsell86:

Funkar inte att starta i safe mode!
Har även testat annan strömkabel, hdmi-kabel och tv.
Fortfarande inget som hjälper.

Om du får svaret att du får vänta till nästa leverans (nästa år) så har ju ialle fall sony årets sämsta servicekänsla. De måste ju fan hålla ett litet lager me konsoler för att ersätta måndagsexemplar?? Särskilt när de tidigt fick indikationer på att detta problem fanns....

Permalänk
Skrivet av Maximo:

Verkar vara ovanligt mycket strul med hdmi kablar på dom nya konsolerna det är jävligt skumt tycker jag. Prova gärna någon till kabel, en som du vet fungerar med ps3 och den medföljande t.ex. se också till att koppla direkt till tvn och prova lite olika inställningar i tvn också det kan aldrig skada. Strömsladden ska det inte vara något fel på kommer det fram ström så gör det och om det inte gjorde det så skulle konsolen vara heldöd vilket jag inte tycker det låter som.

On topic. Det finns alltså inga som hälst besked från webhallens sida om leverans. Skulle ju uppskattas av många om man kunde få besked om eventuella leveranser innan julhelgen t.ex.

Har testat med kablar från min brors fungerande ps4, men funkar inte då heller. Har även testat det ps4 med min tv och det funkar. Så inte tvn som det är fel på heller! Utan jag verkar ha fått ett måndagsexemplat tyvärr. Konsolen är inte stendöd, utan den står bara och blinkar blått så ström får den. Men inte mer än så.

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen! Om jag skulle lägga en beställning idag, när tror ni att jag skulle få min konsoll? och vrf har inte sony skickat ut fler från början?

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Skrivet av Rugbyspelaren:

Om du får svaret att du får vänta till nästa leverans (nästa år) så har ju ialle fall sony årets sämsta servicekänsla. De måste ju fan hålla ett litet lager me konsoler för att ersätta måndagsexemplar?? Särskilt när de tidigt fick indikationer på att detta problem fanns....

Ja, får jag vänta tills nästa år. Så köper jag nog aldrig mer en Sony produkt, det är en sak som är säker.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av TobbeG92:

Hur ser det ut med Ps4 som folk bokat? Är det många exemplar som inte hämtats ut ännu? Eller när nästa leverans kommer? Man vill ju inte få upp förhoppningarna för högt.

Det är alltid en del som inte hämtar ut sina ordrar.
Postförskott kommer att komma i retur och sedan är de dem som inte hämtade ut sin order i butik. Ordrarna för uthämtning i butik ligger i fyra dagar så på tisdag "släpps" de ordrar som inte blivit hämtade.

Skrivet av Maximo:

On topic. Det finns alltså inga som hälst besked från webhallens sida om leverans. Skulle ju uppskattas av många om man kunde få besked om eventuella leveranser innan julhelgen t.ex.

Vi har en leverans i December, den ser inte ut att kunna täcka alla befintliga ordrar.

Skrivet av TimBod:

Hej Webhallen! Om jag skulle lägga en beställning idag, när tror ni att jag skulle få min konsoll? och vrf har inte sony skickat ut fler från början?

De kan inte skicka ut fler då de inte kan tillverka dem i tillräckligt hög takt.
Om du beställer idag så är det förmodligen leverans i Januari-

Angåpende utbyte, reparationer, DOA osv:
Vi vet inte ännu hur det ser ut på den fronten. Vi hoppa att det finns ett "utbytes"lager i Sverige så att de som fått trasiga konsoler kan få nya direkt. Men vi vet inte, imorgon lär vi kunna ta reda på det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är alltid en del som inte hämtar ut sina ordrar.
Postförskott kommer att komma i retur och sedan är de dem som inte hämtade ut sin order i butik. Ordrarna för uthämtning i butik ligger i fyra dagar så på tisdag "släpps" de ordrar som inte blivit hämtade.

Vi har en leverans i December, den ser inte ut att kunna täcka alla befintliga ordrar.

-

Okej. Skönt att ni verkar ha en garanterad leverans i December då? Då bör jag få min innan årsskiftet tycker jag

Permalänk

Tjenare webhallen!
Min första fråga är. Jag bokade min konsol i göteborg den 25oktober och då kostade konsollen 3989 eller något liknande. Men precis nu efter första leveransen så har ni höjt priset till 4390. Kommer konsollen även kosta det för oss som förhandsbokade då?

Sen undrar jag tror ni att man har chans att få sin konsoll till nästa leverans. Bokade min 25 oktober?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spoderman:

Tjenare webhallen!
Min första fråga är. Jag bokade min konsol i göteborg den 25oktober och då kostade konsollen 3989 eller något liknande. Men precis nu efter första leveransen så har ni höjt priset till 4390. Kommer konsollen även kosta det för oss som förhandsbokade då?

Sen undrar jag tror ni att man har chans att få sin konsoll till nästa leverans. Bokade min 25 oktober?

Går du in under dina beställningar så ser du att du fortfarande har det för det tidigare priset(3989kr).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om du hör av dig till vår kundtjänst så återbetalar de mellanskillnaden ner till 3989.

En snabb fråga relaterad till ovanstående; Kommer jag betala 4390 kr eller 3989 kr för en PS4 om priset när jag beställde den var 3989 kr?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av BoneDude:

En snabb fråga relaterad till ovanstående; Kommer jag betala 4390 kr eller 3989 kr för en PS4 om priset när jag beställde den var 3989 kr?

Du betalar alltid det som står på ordern, om vi höjer senare påverkas du inte annat än om originaletpriset var ett uppenbart misstag. (Och då hör vi av oss, i det här fallet är det självfallet inget misstag.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av TobbeG92:

-

Okej. Skönt att ni verkar ha en garanterad leverans i December då? Då bör jag få min innan årsskiftet tycker jag

Skrivet av Spoderman:

Sen undrar jag tror ni att man har chans att få sin konsoll till nästa leverans. Bokade min 25 oktober?

Som sagt, som det står i första inlägget: jag kan inte sia i huruvida man är garanterad leverans en viss tid baserat på orderdatum.
Jag vill inte sätta oss i en position där vi lovat för mycket.

Det vi vet nu är att det kommer en ganska liten leverans till innan jul.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Du betalar alltid det som står på ordern, om vi höjer senare påverkas du inte annat än om originaletpriset var ett uppenbart misstag. (Och då hör vi av oss, i det här fallet är det självfallet inget misstag.)

Vad bra. = )

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Som sagt, som det står i första inlägget: jag kan inte sia i huruvida man är garanterad leverans en viss tid baserat på orderdatum.
Jag vill inte sätta oss i en position där vi lovat för mycket.

Det vi vet nu är att det kommer en ganska liten leverans till innan jul.

Ok men ett mer exakt datum om när den leveransen kommer dröjer nog tills nästa vecka antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

Hej Webhallen! Om jag skulle lägga en beställning idag, när tror ni att jag skulle få min konsoll? och vrf har inte sony skickat ut fler från början?

Du skulle har gjort det för längesen och betalar lägre pris än nuvarande.

Permalänk
Medlem

Jag frågade när jag hämtade ut mitt BF4 i vilken form jag får förbokningserbjudandet och fick ungefär svaret "öh, det finns en kod i boxen eller så får du ett mail eller något". Hittar ingen kod i boxen och har inte fått något mail. Vad ska jag göra? Bokade mitt BF4 den 28 okt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsell86:

Funkar inte att starta i safe mode!
Har även testat annan strömkabel, hdmi-kabel och tv.
Fortfarande inget som hjälper.

Har du inspekterat din HDMI-port så att den inte har en böjd metallbit som vissa har haft problem med?
http://gbatemp.net/threads/ps4-hdmi-failure-is-user-fixable.3... T.ex. här kan du läsa mer om detta...

Bilden i tråden är alltså på en konsol med böjd metallbit i HDMI-porten, ser din ut så ska du böja tillbaka den.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av aegon:

Jag frågade när jag hämtade ut mitt BF4 i vilken form jag får förbokningserbjudandet och fick ungefär svaret "öh, det finns en kod i boxen eller så får du ett mail eller något". Hittar ingen kod i boxen och har inte fått något mail. Vad ska jag göra? Bokade mitt BF4 den 28 okt.

Hör av dig till vår kundtjänst med ordernummer så kan de hjälpa dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Börjar bli sjukt trött på det här, hur länge ska vi behöva vänta utan att Webhallen ens kommer ut med LITE info iaf?

är det nån som vet var man kan beställa en xbox one? nån MSstore? alla verkar ha slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Så du menar att den vanliga "svenska" fortfarande kommer vara Day One edition trotts att den officiella day one är över?

Vad är det som är så speciellt med en "Day One Edition". Något viktigt som skiljer sig mot övriga batchar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Vad är det som är så speciellt med en "Day One Edition". Något viktigt som skiljer sig mot övriga batchar?

Man får en handkontroll som det står day one på.

Man får även ett kod till ett achievement som är relaterat till day one, om det nu skulle vara superviktigt.

Lite sånt alltså, småsaker som tack för att man stödjer dem redan från dag ett.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Man får en handkontroll som det står day one på.

http://i7.minus.com/ibiNiWGA1ZGkaX.png

Man får även ett kod till ett achievement som är relaterat till day one, om det nu skulle vara superviktigt.

Lite sånt alltså, småsaker som tack för att man stödjer dem redan från dag ett.

Aha tackar. Trodde det syftades på PS4 och inte X1, iom att det var PS4an som släpptes i helgen.