Google stoppar torrent-sökningar i Chrome

Permalänk
Melding Plague

Google stoppar torrent-sökningar i Chrome

Tilläggsprogram som genomför sökningar på kända fildelningssajter stoppas av Google i webbläsaren Chrome, detta eftersom de anses främja piratkopiering.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tur att man kör Opera då

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Alla dessa restriktioner. Det blir väl att byta webläsare snart om det fortsätter.

Permalänk
Medlem

Hata censur!

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Avstängd

Aftonbladet-rubrik...de stoppar ju inte alls torrent-sökningar i chrome, de stoppar vissa browser extensions.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KiXeR:

Tur att man kör Opera då

Tur att jag använder Mozilla FireFox!

Permalänk
Medlem

Ser hellre att de förhindrar adblock.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skäggig legend

Mitt hjärta tillhör FF! WHAT DOES THE FOX SAAAY

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd

Vem tusan använder den extensionen? Låter mer som Google helt enkelt säger "Kolla vi har gjort det svårare för pirater.." så folk inte gnäller på dem.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Det är därför man inte kan lita på webbläsare drivna av kommersiella företag då dom sätter sina och lobbyisters intressen över användarnas.
Lita inte på de stora företagen Google, Microsoft, Apple och deras proprietära webbläsare.

Firefox drivs av Mozilla Foundation, en icke-vinstdrivande stiftelse.
Användarnas intressen först!

Permalänk
Medlem

Lite för mycket aftonbladetrubrik måste jag hålla med om.
En rubrik i stil med "Google stoppar torrent-sökningstillägg i Chrome" hade varit mer passande.

Känns som en onödig sak för Google att göra överhuvudtaget dock. Men visst, kanske de stör de som piratar allra mest.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Hata censur!

Har inget med censur att göra? Snarare att förhindra nerladdning av kopieringsskyddade filer. Som faktisk är mot lagen, hur man än tycker om det.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Det går ju att googla på thepiratebay men om man skriver typ "thepirateb" så föreslår den aldrig thepiratebay, inte mycket till block där än så länge men det kommer väl såsmåningom. Vilken sökmotor är bäst efter google? duckduckgo?

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Inaktiv

"Det ondskefulla företaget Google fortsätter med att censurerar internet"

Permalänk
Medlem

Löjligt.. Vill man fildela så gör man det. Oavsett om google tar bort sökoptimering av t.ex piratebay eller blockerar några extensions. Tacka vet jag FF.

Visa signatur

We shall not meet, until we do!

[ GigaByte-Z87X-UD4H ] [ Intel i5 4670k @ 3.4 ] [ Kingston HyperX 8GB 1600Mhz ]
[ ATI Radeon 5870 ] [ Antec Kühler 620 ] [ Antec 300 ] [ Corsair CX-750w ]

Permalänk
Medlem

Snälla jag ber er att ändra titeln till att inte vara missvisande och efterlikna Aftonbladet.

Som FF användare så är jag inte förvånad, Google beter sig väldigt konstigt i många fall.

Permalänk
Medlem

Riktigt dåligt och missvisande titel, börjar personligen tröttna på google. Hade inte deras konkurrenter (crapple, microsoft) varit så värdelösa och oetiska hade jag bojkottat google för länge sen.

Får konstant copyright varningar på mitt youtube konto för jag la in "extended" versioner av vissa låtar i vissa spel, även fast det är exakt samma låt och exakt samma spel så går dom loco på mig.

Spelar ju för övrigt ingen roll om man förbjuder extensions om man länkar direkt till länken till filen.

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Snälla jag ber er att ändra titeln till att inte vara missvisande och efterlikna Aftonbladet.

Som FF användare så är jag inte förvånad, Google beter sig väldigt konstigt i många fall.

Jag håller med Tobblish, lite för mycket skrik rubrik för min smak.
Google stoppar Chrome-tillägg för torrentsökningar?

Visa signatur
Permalänk

Vem som är intresserade av tillägg kör Google Chrome?
Sånt har man Firefox till.

Permalänk
Rekordmedlem

Både bra och dåligt men mest dåligt, det är illa när företag börjar censurera/övervaka saker och det glider kanske iväg så de kontrollerar annat också, man bör överhuvudtaget inte censurera något som är lagligt och det är väl tveksamt om man bör censurera något alls för är det olagligt så bör tex polisen hantera det.
Nästa steg blir kanske att spärra resultat baserade politiska åsikter eller sexuell läggning, de 2 stora länderna till öster om oss skulle gilla det.
Vi har ju vårt FRA som verkar ha glidit iväg jämfört med vad som debatterades när FRA lagen klubbades och de som inte kollade på uppdrag granskning igår kan ju göra det på svtplay
http://www.svtplay.se/uppdrag-granskning

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ni som tycker Google censurerar internet... tänk på att Google är ett företag som säljer tjänsten sökmotor och ni betalar genom att se reklam här och var, de får alltså välja själv vad för information som visas i deras tjänst. Precis som ICA får välja vilka varor dom ska sälja i sina butiker, skulle det vara "Ni censurerar mejeriprodukterna" för att de sluta sälja Bregott?

Personligen har jag aldrig ens tänkt på att jag kan(kunnat) söka torrenter på google.

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av hoski:

Aftonbladet-rubrik...de stoppar ju inte alls torrent-sökningar i chrome, de stoppar vissa browser extensions.

Precis. Den på bild verkade vara gjord specifikt för att leta upphovsrättsskyddat material.

Skrivet av ToyBear:

Ser hellre att de förhindrar adblock.

Hur tänkte du nu? Ska man inte få kontrollera vad som får laddas?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Gör ingen skillnad för mig, men ändå "dålig still" imo. Vad är poängen, det kommer ju inte precis minska illegal nedladdning

Permalänk
Medlem

Piratebay funkar inte med google chrome. har dom totalt blockat adressen?

Permalänk
Medlem

Det är väl OK om det bara är piratkopiering som förhindras men det är ju knappast så att torrent automatiskt är samma sak som piratkopiering så lite fånigt är det ju eftersom det drabbar även oskyldiga. Fast å andra sidan så är det väl bara att annvända torrentsidans egna sökmotor istället för att gå omvägen via webläsartillägg?

Permalänk
Medlem

Så om jag söker på "Ubuntu 12.04LTS.torrent Thepiratebay" Kommer det finnans eller inte? För om jag tolkade det rätt så tog dom bara bort betalda annonser som främjar piratkopiering

Permalänk
Medlem

Går hur bra som helst att söka på torrents Trogen Chrome användare

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Så om jag söker på "Ubuntu 12.04LTS.torrent Thepiratebay" Kommer det finnans eller inte? För om jag tolkade det rätt så tog dom bara bort betalda annonser som främjar piratkopiering

https://www.google.se/search?q=Ubuntu+12.04LTS.torrent+Thepir...

funka hur bra som helst

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Så glad att man sitter med Firefox för det mesta. Cry on Google fanboys.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Piratebay funkar inte med google chrome. har dom totalt blockat adressen?

Nej det har dom inte, de har byt domän, prova .pe

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3