Permalänk
Medlem

Köpråd - ca 8k uppgradering

Jag kommer att ha cirka 8 tusen över när jag får in pengarna denna månad och vad bättre sätt att spendera dom på än att köpa lite nya delar?

Just nu har jag en AMD Phenom 2 x4 955, Radeon 6850, 4gb ram, random billigt moderkort och typ 450w psu. Det är dom delarna som behöver uppgraderas tror jag. Jag har bra hårddiskar och ett antec three hundred chassi, vilket jag inte är säker funkar med alla nya grafikkort med tanke på att dom är gigantiska nu för tiden.

Jag spelar inte så mycket längre, utan jag arbetar med ganska tunga program som jag vill ska fungera snabbt, vilket dom inte riktigt gör nu. I vilket fall, i grafikkortsväg skulle jag vilja kunna spela typ BF4 på medium med typ 60fps, och ska kunna klara av att köra 3 skärmar också (2 hdmi slots med kanske?). Jag vill nog spendera dom mesta pengarna på mycket ram och en bra processor.

Några tips på vad man ska köpa?

[Edit] Jag tänker mig nåt sånt här http://www.inet.se/kundvagn/visa/4375178/2013-12-20 Grafikkortets längd borde passa med mitt chassi. Vad tror ni, kan det spela BF4 på medium med 3 skärmar inkopplade på 1920x1080?

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att gå upp till cirka 10 tusen, men då får det vara en markant prestandaökning, men då prestandan jag letar efter är mest utanför spel så tror jag inte det kommer bli någon större förändring.