Permalänk
Medlem

Är det lönsamt?

Hej!

Helt nollad egentligen på kryptovalutor. Men funderar på att köpa en miningrigg med tex ett 280x till att börja med.

Min tanke är inte att mina litecoins, utan (till att börja med) mina i en pool och sälja av direkt. Sedan eventuellt köpa fler grafikkort osv.
Jag betalar min egen el. Tanken är att få ett litet tillskott i ekonomin helt enkelt.

Är detta hållbart? Och vad kan man tjäna på detta sätt med ett, två grafikkort? Förstår att ingen kan ge exakta summor, men handlar det om 1kr per dygn, eller 50? Den kommer vara dedikerad och stå 24/7.

Tacksam för den lilla hjälp jag kan få!

Permalänk

Finns långa trådar här sedan innan om just detta....

Här kan du jämföra khash..

https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison
. och hur mycket man drar in per dygn varierar då svårighetsgraden har ökat senaste månaden/månaderna något otroligt. Jag var inne på samma spå för 2-3 veckor sedan men la ner iden när jag insåg att det knappt är värt det.

Tyvärr ..

Permalänk
Avstängd

När du beräknar om det är värt det eller inte så tänk på att svårighetsgraden ökar med tiden och att värdet på kryptovalutor i framtiden är väldigt osäkert.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirty_Harry:

Finns långa trådar här sedan innan om just detta....

Här kan du jämföra khash..

https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison
. och hur mycket man drar in per dygn varierar då svårighetsgraden har ökat senaste månaden/månaderna något otroligt. Jag var inne på samma spå för 2-3 veckor sedan men la ner iden när jag insåg att det knappt är värt det.

Tyvärr ..

Skrivet av Ryuk00:

När du beräknar om det är värt det eller inte så tänk på att svårighetsgraden ökar med tiden och att värdet på kryptovalutor i framtiden är väldigt osäkert.

Jo har sett den tråden och är med på det. Och är medveten om att svårighetsgraden ökar hela tiden. Men tanken var att aktivt leta nya valutor hela tiden och sälja mer eller mindre direkt, inte att mata samma allt svårare valuta. Börja med en pool för att komma in i det så att säga.

Eller dyker det inte upp tillräckligt många nya valutor för att det ska fungera?

Permalänk

btc-e.com

Det enda man faktiskt kan "sälja" som jag vet är Bitcoin Litecoin och Feathercoin..

Dogecoin har kommit nu me, men det är nått hittipå ifrån 4chan. där 1 dogecoin kostar 0.00000000001 dollar eller nått.
Men fråga i miningforum så får du nog avgära själv om det är värt tiden och pengarna.

Permalänk

Nej jag har googlat massor... Folk har redan övergett grafikkorten för att gå över till http://blog.whitesites.com/GPU-miners-vs-USB-ASIC-Miners-for-...

Men knappt det är värt det längre.

Men vill du pomnt bitcoin mina på grafikkortet så kan du ju alltid fixa en plånbok och kolla in den här sidan http://switchercoin.com/statistics

Dessa andra valutor kan an inte mina med ASIC Miners så man har fortfarande en minimal chans.

men på ren bitcin mining så börjar det bli så att USb ASIC Miners överges mot andra särskilda maskiner där den billigaste jag hittat kostar runt 3500kr. tänk då att rasar allt så är dom har ASIC Miners totalt värdelösa för dom går inte att ha till annat.

Dessutom så dom nya finns inte att få tag på... Det är väll så att det som är för svagt finns att få tag på på ebay till för dyra priser och det som funkar är det tre månaders väntetid på. jag tror att dom fetminar själva i tre- fyra månader och sen kränger dom av dessa för många tuselappar när det nästan inte är värt att ha dom längre.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag vet inte hur man kan förklara på bästa sätt men...
Man måste tänka... ELKOSTNAD! ett grafikort i dag drar så mycket el att det koster lika mycket EL som intjänar i Bitcoin. Därför går man över till ASIC Miners på usb sticka... Som drar några få watt per styck.

Men svårighetsgraden att mina ökar med 30% varannan vecka. Så om en kostar 2500:- och drar in lite i veckan så tar det så lång tid att betala av var utrustningen kostar så efter ett par månader är kanske lönsamheten så låg att det blir svår att tjäna in den.

ja an får ställa det ena mot det andra... En ASIC Miners blir helt värdelöst för den i sig har inget värde. Ett grafikkort har ju ett värde och man kan sälja det. /

Mina på alternativa valutor kanske för på dessa fungerar inte ASIC Miners och andra maskiner än och därför har inte svårighetsgraden ökat lika mycket där. Som jag tidigare länkat och det jag i sådan fall tror på... A jag är också nyfiken och skall hobby Mina lite men att investera i hårdvara enbart för detta övergav jag i går efter att ha googlat och tänkt hela dan. http://switchercoin.com/statistics

innan i går tänkte jag också köpa ett fett grafikkort till detta men överger det som sagt var...

______________________________________________________________________________________________________________________

Men en annan modell är att i stället köpa en Bitcoin. Då har man om det stiger... Sen kan man ju som sagt "hobbymina lite" det kan ju vara roligt att ha gjort det. Det var ju en bubbla som sprack nyligen och det kan ju återhämta sig något om det följer den trend som varit så SKA den gå upp lite. och räknar man så så kan lite Mining ändå kanske löna sig. men bättre investering då att köpa Biton direkt för kontanter än att investerar i ett nytt grafikkort.

Nä man får väll se...och lek med pengar man inte måste ha för att leva.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Medlem

Att mine:a Bitcoins med grafikkort är helt värdelöst eftersom ASIC Miners är så mycket kraftfullare.

Däremot är det fullt möjligt att mine:a Litecoins med grafikkort, och där ökar inte svårigheten lika mycket som för Bitcoins. Dock finns det alltid en stor osäkerhet kring värdet på alla dessa digitala valutor.

Har man ett grafikkort i klass med AMD Radeon 280X kan man med dagens svårighet tjäna runt 0.25 LTC/dygn. Med en kurs på dagens $22 blir det drygt 1000kr/månad. Dock tillkommer kostnaden för el - och återigen - alla dessa siffror kan ändra sig framöver, så det finns en osäkerhet.

Permalänk
Medlem

http://www.coinwarz.com/ Här kan du ju få ett hum om vad du kan tjäna. Med ett 280x så kan du ligga runt 700KH/s. Sen gäller det ju såklart att valutorna håller sitt värde. Kör själv på www.multipool.us och där får du coins av den valutan som ger mest för stunden så gäller ju att sälja av mot någon mer stabil valuta hela tiden typ bit eller ltc.

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk

Satsa på nya coins och dumpa dom sen när dom kommer till Cryptsy, drog in över 4000:- på en vecka med ett 7750 som tuggade Orbitcoins när ingen annan gjorde det..
Androidstokens hittade jag på bitcointalk när det släpptes, gjorde bra profit på det med, likaså Colossuscoins. Men man går på nitar också har över 10000 Zenithcoins som lär mögla i sin wallet för evigt, iofs tog dom bara 2 dar att mine:a ihop.
Netcoin likadant och kommer Zeuscoin till Cryptsy så blir det fet cashing där med.
Litecoin/Feathercoin ger dig "garanterad inkomst" men mine:ar du nya coins på vinst och förlust så kan du tjäna många gånger mer än om du bara kört LTC/FTC.
Skulle nu killen bakom Zenithcoin verkligen komma igenom med sin ide och få upp Bitcoin miners och ge Bitcoins som PoS för Zenithcoin som utlovat nu framåt våren så har man väl till en Thailandsresa där..
Blockkedjan verkar ha buggat ur den 7:e december, får hoppas på en hardfork och att DEV:en inte släpper det helt och hållet.

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Medlem

Jag råkade precis köpa 2 st 280X med ett enda mål i sikte, att börja mina. Fråga inte hur jag råkade det för det var lite löjligt.
Jag kommer i första hand mina på Multipool och även småvalutor som har potential att växa sig stora på lång sikt, typ Dogecoin.

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Skrivet av Thorped:

Jag råkade precis köpa 2 st 280X med ett enda mål i sikte, att börja mina. Fråga inte hur jag råkade det för det var lite löjligt.
Jag kommer i första hand mina på Multipool och även småvalutor som har potential att växa sig stora på lång sikt, typ Dogecoin.

Lite sent att börja mine:a Dogecoin, gör till en vana att kolla subforumet för alternativa kryptovalutor på bitcointalk helst dagligen.
Cryptocointalk är bra också, kolla under nya coins och bara välja att vraka, tror du att något eventuellt kan hamna på en exchange så släng ett par
dagars mining på det.
Alltså försök hoppa tågen dag 1 när svårighetsgraden ofta är låg och det kan vara massiva bonusblocks..

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Medlem

Hade samma idé och har gjort som tidigare "talare" i tråden, jag lade ned det. Hade 4x280x hemma men blev retur på alles. Har du guts kan du trade'a, men det är en rejält svajig marknad, så det är risky. Det man kan göra är att mine'a kryptovalutor som inte slagit i taket ännu och hoppas på att de lyfter och sedan sälja. Personligen är jag helt i "standby" och gör nada än så länge. Tänkte joxa lite med DogeCoin med men vette kattsingen.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand