Permalänk
Medlem

Ny (gaming) skärm helst 27"

Hej
Nu har jag haft min skärm alldeles för länge och det är dags för en ny. Jag kommer mest att spela på skärmen på pc men även ps3, därför är hdmi ett krav. Jag vill även ha en stor skärm alltså helst en 27".
Jag har kollat runt lite, men då jag inte är så kunnig så vet jag inte riktigt var jag ska kolla efter

Dessa har jag kollat på:

http://www.komplett.se/k/kcp.aspx?sku=774681&sku=647220&sku=7...

Kom gärna med andra förslag om ingen av dessa är bra!

Tack på förhand!!

Permalänk
Medlem

Jag har en Philips 27" LED 273E3LHSB som jag tycker är ok. Dock har jag inte spelat på den.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Jag ska faktiskt också skaffa en ny 27" skärm för gaming inom några dagar. Jag ska nog skaffa Asus VE278H. Jag har läst många bra recensioner om denna monitor och litar även på Asus. Philipsen ska tydligen inte ha lika bra färger. Varför jag valde bord BenQ:arna är för att de har VA-Paneler, som jag hört ofta kan få mycket problem som t.ex. ghosting. Jag är däremot inte helt säker när det gäller VA-paneler så någon får gärna rätta mig.

Permalänk
Medlem

De var ju synd att du måste ha HDMI...
Annars får man ju en 27" 2560x1440 skärm med 96-120 Hz för runt 2500
Fast dom finns med HDMI med, fast då får man nöjja sig med 60Hz.

Ontopic kan jag rekommendera Asus, har själv en Asus 120hz:are nu och har varit toknöjd i 2½år. Fast den börjar kännas liten vid det här laget.

Permalänk
Medlem

Har själv en Benq 144hz, riktigt br

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem

En sådan här har jag: http://www.komplett.se/benq-27-3d-led-xl2720t/776078

120hz och 3d, 1 ms.

Följer med en kontroll där du kan styra skärmen och byta mellan t ex gamingläge och vanligt surfande. Mycket nöjd.