Billigaste sättet att skaffa Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Billigaste sättet att skaffa Windows 8.1

Hej,

Jag undrar om ni vet det billigaste sättet att uppgradera från Windows 7 till Windows 8.1? Har varit inne på någon sida som heter mskeyoffer.com som säljer billiga nycklar men det känns väldigt suspekt. Om man går in på Microsofts hemsida så står det inga priser för en digital kopia. Någon som har förslag?

Tack!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Microsoft store eller kolla prisjakt.
sidor som säljer nycklar för väldigt låga priser säljer inte "lagliga" nycklar utan kan t.ex. vara från msdn/msdnaa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Är du student och har Mecenat-kort så kan du köpa en uppgradering till Windows 8.1 Pro för 549kr.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferre3:

Hej,

Jag undrar om ni vet det billigaste sättet att uppgradera från Windows 7 till Windows 8.1? Har varit inne på någon sida som heter mskeyoffer.com som säljer billiga nycklar men det känns väldigt suspekt. Om man går in på Microsofts hemsida så står det inga priser för en digital kopia. Någon som har förslag?

Tack!

Jag skulle rekommendera : http://www.komplett.se/microsoft-windows-81/798700

Helt klart värt pengarna! och full version är bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferre3:

Hej,

Tack!

Är du student så finns det att få tag på windows 8,1 pro för 549 kr om jag minns rätt på mecenat.se länken nedanför (ska du göra konto så kör du skolmail på en gång heh.) råkade regga mitt konto med fel och kommer få reset på det strax skulle jag tro (kunde inte ändra det på dreamspark iallafall.)
windows 8,1 pro 549 kr som sagt :3 (såg nyss att det var uppgradering.)
http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/Windows-8...

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

Är du student på högskola kan du ofta få Windows helt gratis via Dreamspark.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av pecill:

Är du student på högskola kan du ofta få Windows helt gratis via Dreamspark.

Hur fungerar detta egentligen? Googlat lite, men inte hittat det jag velat finna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskeprylar:

Hur fungerar detta egentligen? Googlat lite, men inte hittat det jag velat finna.

Testat googla "Dreamspark *ditt lärosäte*". Det fungerar för mig i alla fall. För LiU ger detta denna sidan:
http://e5.onthehub.com/WebStore/ProductsByMajorVersionList.as...

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskeprylar:

Läs denna guide http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/878230-...
Jag testade detta i september och det fungerade då

Visa signatur

Ryzen 3600X, Corsair Vengeance LPX 16 GB 3600mhz, RTX 3080, Corsair RM750X V2, MSI B450 TOMAHAWK MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Testat googla "Dreamspark *ditt lärosäte*". Det fungerar för mig i alla fall. För LiU ger detta denna sidan:
http://e5.onthehub.com/WebStore/ProductsByMajorVersionList.as...

Har själv en sådan nyckel för man är student men man får bara 2 år i taget

dvs nycklarna är begränsade till två år

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Skrivet av amaron09:

Läs denna guide http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/878230-...
Jag testade detta i september och det fungerade då

Via Pellesoft då?
https://www.dreamspark.com/Student/Default.aspx, är det gratis via denna länk? Verkar nästan som det. Så länge man registrerar sig som student.

Permalänk
Skrivet av pi:

billigast blir nog av en kines på aliexpress. 70 spänn. moraliskt tveksamt, men fungerar.

Dessa nycklar, vart kommer de ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av newflag:

Har själv en sådan nyckel för man är student men man får bara 2 år i taget

dvs nycklarna är begränsade till två år

När jag kunde få nycklar från min skola så kunde man bara ladda ner ISO filen i 2 år, men själva nyckeln hade ingen begränsning på sig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

När jag kunde få nycklar från min skola så kunde man bara ladda ner ISO filen i 2 år, men själva nyckeln hade ingen begränsning på sig

Vad då bara ladda ner iso filen i två år, ahhaha man sparar ju en iso fil som man laddat ner en gång smart där

kanske jag som misuppfatat det hela var går du LTH ?

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av newflag:

Vaddå bara ladda ner iso filen i två år, ahhaha man sparar ju en iso fil som man alddat ner en gång smart där

kanske jag som misuppfatat det hela var går du LTH ?

Jag går på ett gymnasium som tillhör Stockholms Stad

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskeprylar:

Dessa nycklar, vart kommer de ifrån?

Det kan man undra. Därav det moraliskt tveksamma.Men fungerar gör min iaf...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av Fiskeprylar:

*** raderat ***

Tror seriöst att en full licens inte kostar mer i Kina, Microsoft tar sjuka överpriser på sina operativsystem i väst eftersom dom har sån enorm % av marknaden..

Citat raderat
Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Skrivet av statsministern:

Tror seriöst att en full licens inte kostar mer i Kina, Microsoft tar sjuka överpriser på sina operativsystem i väst eftersom dom har sån enorm % av marknaden..

Du tror alltså att det är en legitim kopia?

Permalänk
Skrivet av Fiskeprylar:

Du tror alltså att det är en legitim kopia?

Måhända, prio när jag byter OS är inte att ge Microsoft närmare en tusenlapp för Windows jag tror Bill Gates redan har så att han klarar sig rätt bra utan att leva på blodpudding och knäckebröd..

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Medlem

Nagon som har tips pa var man kan kopa Windows 8 online? Alltsa bara produkt nyckeln? Ar inte student sa kan inte anvanda de student vagar som finns.

Hur fungerar det att kopa genom windows egna sida? Jag far bara ett alternativ att ladda ner en uppgradering, men ingen prisuppgift eller nagot.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av statsministern:

Måhända, prio när jag byter OS är inte att ge Microsoft närmare en tusenlapp för Windows jag tror Bill Gates redan har så att han klarar sig rätt bra utan att leva på blodpudding och knäckebröd..

Point taken!

Microsoft tar ju ett sånt överpris, så vad fan, nu vet jag i alla fall vart jag ska köpa mig ett OS!

Permalänk

Hur får man tag på en .iso variant på W8? Så jag kan köra installationen på datorn.

Permalänk
Medlem

Sen är det väl så att återförsäljarna vill ha en del pengar för varje kopia de säljer och sen finns det ju vissa skatter, moms osv i Sverige.

Själv köpte jag Windows 8 Pro för 128kr och en för 256kr nära lanseringen då det var billigt direkt från Microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Sen är det väl så att återförsäljarna vill ha en del pengar för varje kopia de säljer och sen finns det ju vissa skatter, moms osv i Sverige.

Själv köpte jag Windows 8 Pro för 128kr och en för 256kr nära lanseringen då det var billigt direkt från Microsoft.

Hur får man tag i W8 så billigt?

Permalänk

Själv har man MSDN sedan 2006

Permalänk
Medlem

Go2keys.com

Köpte min där igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskeprylar:

Hur får man tag på en .iso variant på W8? Så jag kan köra installationen på datorn.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-...
Du får en ISO med samma språk och arkitektur som datorn du laddar ned på.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad*

Citat:

§ 1.6
Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

Permalänk
Medlem

Som redan skrivits så torde Microsoft Store vara det enklaste sättet. Beställ, betala, tanka ner och skriv till USB-pinne, klart.

Standard (lite pricey, det medges).

Student för bara 549 kr:

ps.välj i listboxen vilket språkversion ni vill ha.ds

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.