Installera OS i bärbar sedan flytta SSD till Stationär?

Permalänk

Installera OS i bärbar sedan flytta SSD till Stationär?

Hej Sweclockers!

Visste inte riktigt hur jag skulle formulera frågan, hoppas det räcker.
Hur som helst så har jag nyss införskaffat mig en SSD och har för nuvarande bara windows 7, på jobbet så har jag tillgång till 8.1 men kan inte ta dit hela min stationära PC, kan jag ta med min SSD, sätta in den i en annan laptop, installera endast OS, sen ta tillbaks min SSD hem till min stationära? Är det möjligt?:)

Tacksam för alla svar jag kan få

Permalänk
Medlem

Låna då hellre hem skivan. Det går ofta att flytta disken, men hade inte gjort det för en ren installation. Sedan är det en laptop vilket Windows känner av och konfigurerar inställningar efter det.

Permalänk

Brukar inte fungera om inte datorerna är identiska tyvärr :/ Har ni inte en skiva du kan låna hem?

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Låna då hellre hem skivan. Det går ofta att flytta disken, men hade inte gjort det för en ren installation. Sedan är det en laptop vilket Windows känner av och konfigurerar inställningar efter det.

Skrivet av tony_fjellborg:

Brukar inte fungera om inte datorerna är identiska tyvärr :/ Har ni inte en skiva du kan låna hem?

Okey, faan! Har tyvärr ingen skiva, jobbar på en IT företag och har windows på våra servrar bara

Permalänk
Medlem

Ta med ett USBminne och lägg över installationen på är det smidigase.

http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Permalänk

Jag har gjort det flertalet gånger, funkar skitbra? Har aldrig vart nå problems for me iaf.

Dock får du två boot alternativ på laptopen sen, men det är bara att gå in i msconfig (cmd) och ta bort den ena.

(Dock som niclas ovan sa så är usb det smidigaste av allt, sjukt mycket snabbare och hela rubbet)

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Betalar jobbet en licens till dig privat?

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av rugernine:

Okey, faan! Har tyvärr ingen skiva, jobbar på en IT företag och har windows på våra servrar bara

Då finns där en image anpassad efter de modeller företaget har aktiva med drivrutiner och konfiguration anpassad efter företagets system. De vill du ju inte ha hemma

Permalänk
Skrivet av FX9:

Betalar jobbet en licens till dig privat?

Nej, jag betalar själv men genom jobbet

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Då finns där en image anpassad efter de modeller företaget har aktiva med drivrutiner och konfiguration anpassad efter företagets system. De vill du ju inte ha hemma

Finns även endast OS oxå