Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk

Fick ett mail om att det jag beställt från er (PS4 basenhet) inte finns i lager och inte kan skickas till mig. Är det januari leveransen som det snackas om eller är det annat? Tacksam för svar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celticfan:

Fick ett mail om att det jag beställt från er (PS4 basenhet) inte finns i lager och inte kan skickas till mig. Är det januari leveransen som det snackas om eller är det annat? Tacksam för svar...

samma här beställde 22 september!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergggren:

Jag fick epost från Webhallen i fredags om att en begränsad leverans med Fifa 14 bundles skulle komma in nästa vecka, dock så ville dom ha 5630 kr per konsol.
Nu har jag redan köpt en box från utlandet och ligger väldigt långt fram i Webhallens XB1 kö.
Är det någon som vill ha min plats, eller är det bäst att avboka?

Någon får din plats om du avbokar så det sköter sig självt...

Permalänk
Medlem

Snudd på offtopic.

Hur ser det ut med leveranser utav PlayStation Camera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisfitZero:

Dem har väl varit mer än tydliga i sina svar, medan du snarare valt att vända ett blint öga till det i din förväntan att dem ska gå till alla sorts löjliga längder för att sätta kunden i fokus.

Dem sätter kunden i fokus här genom att välja att inte klistra på galna priser på en konsol som är långt ifrån värt sådana priser. Webhallen har alltid, i alla mina år hos dem, försökt hålla det lägsta priset möjligt för sina kunder och fortsätter fortfarande att göra det här. Det gäller ej en extra 500-lapp, utan snarare en ökning på ca 1500kr/konsol. Microsoft har strulat till det rejält med att inte lyckats leverera till alla länder samtidigt och valt att prioritera en del före de andra. Att sätta all skuld på webhallen för att dem ej kunnat leverera på ett erbjudande om Xbox One i år ändrar inte faktum att dem gick från att tro att allt var lugnt och fint och att dem skulle ha ett par tusen One konsoler färdiga att leverera till att det hela blev en rejäl soppa och det finns inga stora leveranser av Ones att hitta till rimliga priser.

Men du förväntar dig att dem inte bara ska beställa in ett fåtal konsoler till galna priser för att nöja endast en bråkdel av alla kunder som beställt, men också att dem ska beställa in det men även sälja det till dem som beställt till det ordinarie pris dem beställt på och gå back med ca 1500kr/konsol? Det innebär att företaget går back med några hundratusen efter ett litet tag. Ett företag, som alla företag i denna värld strävar att gå plus och inte minus på papper?

Var lite rimlig nu va, sätt skulden där skulden ska sitta, nämligen hos Microsoft. Om du känner att du ej kan vänta längre, inget hindrar dig från att beställa från andra ställen, men gå inte runt och säg att webhallen ej sätter kund i fokus, när dem gör det med att helst avstå från att pressa oss på mer pengar än vad det vi köper är värd egentligen.

Visst är det synd att dem ej kunnat få in några Ones ännu, men det är inte så svårt att förstå och acceptera varför. Själv väntar jag på min PS4 som jag beställt hos dem fortfarande. Däremot att förvänta sig att dem ska gå i back för att nöja endast ett par hundra beställare är lite orimligt. Det spelar ingen roll hur högt man sätter kund i fokus, inget företag i denna värld hade villigt gått flera hundra tusen kronor i back för att endast sätta en bråkdel av sina kunder i "fokus".

Hoppas du får hem din Xbox One snart och ha ett gott nytt år!

Bra inlägg. Välskrivet. Ambitiöst.

Men. Byt ut alla "dem" mot "de", så blir det ännu bättre.

/S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Celticfan:

Fick ett mail om att det jag beställt från er (PS4 basenhet) inte finns i lager och inte kan skickas till mig. Är det januari leveransen som det snackas om eller är det annat? Tacksam för svar...

Jag tror bara dom försöker rensa upp bland bokningarna. Det är nog många som har fått tag på en ps4 på annat håll. Jag fick samma mail och bokade 30/10.

Permalänk
Inaktiv

Någon som hört om när kameran till Ps4 kommer in igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergggren:

Hej, glömde dock nämna att den ligger som förhandsbokning för hämtning i butik i Fruängen, Stockholm.
Vart bor du?

tyvärr så bor jag i Malmö så du får nog avboka den så får någon annan i kön konsolen..

Permalänk
Skrivet av Maximo:

Någon får din plats om du avbokar så det sköter sig självt...

Det förstår jag med, bara att låta någon annan får hoppa in före alla andra i kön menade jag.

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att uppdatera denna text avseende PS4 nu:

Citat:

Nästa bekräftade leverans inkommer i januari.

Ytterligare exemplar kan inkomma i december månad, men exakt datum kan ej bekräftas i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Webbhallen borde göra förändring inom sajten. Kundtjänst inom chatt skulle varit bra och effektiv.

Permalänk
Skrivet av bergggren:

Jag fick epost från Webhallen i fredags om att en begränsad leverans med Fifa 14 bundles skulle komma in nästa vecka, dock så ville dom ha 5630 kr per konsol.
Nu har jag redan köpt en box från utlandet och ligger väldigt långt fram i Webhallens XB1 kö.
Är det någon som vill ha min plats, eller är det bäst att avboka?

Om du inte redan avbokat den skulle jag gärna vilja ha din plats!

Permalänk

Inget nytt om när när er nästa leverans av ps4 kommer?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Flash Martin:

Inget nytt om när när er nästa leverans av ps4 kommer?

Andra halvan av Januari, ingen kvantitet bekräftad ännu dock.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Okej, tack för svaret. Kommer ni skicka ut ett mail även denna gången om vilka som kommer få ett ex?

Permalänk

Fick detta mail:

Bäste Webhallen-kund,

Vi går genom gamla ordrar som inte kan skickas på grund av att en eller flera produkter inte har kommit in på lager, och din order är tyvärr en av dem. Ordern innehåller följande produkt(er):

Playstation 4 (PS4) Basenhet [PS4]

Innebär detta att jag inte får min PS4:a från januari leveransen?

Permalänk
Skrivet av alex27133:

Fick detta mail:

Bäste Webhallen-kund,

Vi går genom gamla ordrar som inte kan skickas på grund av att en eller flera produkter inte har kommit in på lager, och din order är tyvärr en av dem. Ordern innehåller följande produkt(er):

Playstation 4 (PS4) Basenhet [PS4]

Innebär detta att jag inte får min PS4:a från januari leveransen?

Nej alla fick det som inte fått någon ps4 i detta nu, är bara en koll om det är några som vill boka av sina om man fått på annat håll. Om du vill ha kvar din bokning så bry dig inte om det.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av alex27133:

Fick detta mail:

Bäste Webhallen-kund,

Vi går genom gamla ordrar som inte kan skickas på grund av att en eller flera produkter inte har kommit in på lager, och din order är tyvärr en av dem. Ordern innehåller följande produkt(er):

Playstation 4 (PS4) Basenhet [PS4]

Innebär detta att jag inte får min PS4:a från januari leveransen?

Det är bara ett mail för att påminna kunder som har en liggande orde rpå något som har lång leveranstid.
Just med PS4 så vet de flesta om att det de var svåra att få tag på så kanske lite onödigt att skicka det på dessa ordrar men systemet är helt automatiserat och det hade innteburit onödigt mycket jobb för att undvika att det skickades så att säga.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Någon som hört om när kameran till Ps4 kommer in igen?

Också intresserad av detta. Webhallen? Är det nån kö på dessa också? Har inte förbokat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Spoderman:

Nej alla fick det som inte fått någon ps4 i detta nu, är bara en koll om det är några som vill boka av sina om man fått på annat håll. Om du vill ha kvar din bokning så bry dig inte om det.

Okej, tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det är bara ett mail för att påminna kunder som har en liggande orde rpå något som har lång leveranstid.
Just med PS4 så vet de flesta om att det de var svåra att få tag på så kanske lite onödigt att skicka det på dessa ordrar men systemet är helt automatiserat och det hade innteburit onödigt mycket jobb för att undvika att det skickades så att säga.

Okej, tack för svaret:) har ni någon koll på hur stor eran nästa leverans kommer att vara? Om man bokat 2013-12-02 finns det någon chans att man får sin ps4a i januari då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

[QUOTE="alex27133;14250855"]Okej, tack för svaret:) har ni någon koll på hur stor eran nästa leverans kommer att vara? Om man bokat 2013-12-02 finns det någon chans att man får sin ps4a i januari då?

[size="1"]Skickades från m.sweclockers.com[/

Jag tror kön är framme vid 20 september ungefär så det är nog ytterst tveksamt. Jag bokade 30/10 och jag tror inte jag kommer att få någon.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Flash Martin;14250896"]

Skrivet av alex27133:

Okej, tack för svaret:) har ni någon koll på hur stor eran nästa leverans kommer att vara? Om man bokat 2013-12-02 finns det någon chans att man får sin ps4a i januari då?

[size="1"]Skickades från m.sweclockers.com[/

Jag tror kön är framme vid 20 september ungefär så det är nog ytterst tveksamt. Jag bokade 30/10 och jag tror inte jag kommer att få någon.

Jag fick order idag fyfan va gött! beställde 22/9

Permalänk
Medlem

Beställde min PS4 den 24/9 så borde nog få min i Januari, förhoppningsvis

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt beställde jag 18/10 och har inte fått något mail om jag fortfarande vill ha PS4:an men jag har dock fyllt på beställningen

Sen övrigt jag drar utomlands den 24:e jan och är tillbaka 9:e feb, ifall det är så att jag kommer få min leverans i januari men är utomlands, hur kan jag lösa uthämtningen? jag har valt postpaket

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Medlem

Om man har bokat ps4 för två månader sen i slutet av datum, fastän man inte har fått varan och betalningsuppgift är "Köp nu, betalar i Februari". Kan man ändra betalning längre fram i månaden? Har inte ens fått email från Webbhallen plus icke testat.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ghost93:

Om man har bokat ps4 för två månader sen i slutet av datum, fastän man inte har fått varan och betalningsuppgift är "Köp nu, betalar i Februari". Kan man ändra betalning längre fram i månaden? Har inte ens fått email från Webbhallen plus icke testat.

Fakturan kommer att, om PS4at skeppas senasre än Februari, konventeras till en 14 dagars faktura istället.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Bumpar frågan om kameran till PS4. När kommer den, måntro?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Suxeeder:

Bumpar frågan om kameran till PS4. När kommer den, måntro?

Skickades från m.sweclockers.com

Troligen i slutet av Januari.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Har ni ännu någon aning om när den beryktade "Januarileveransen" kommer dyka upp?

Har läst lite här och där att ni nu har checkat av orders som lades innan och fram till slutet av September. Borde Januari leveransen täcka min bokning, som lades 24/10?