Hjälp med portforwarding för minecraft

Permalänk
Medlem

Hjälp med portforwarding för minecraft

Hejsan, vet ej om detta är rätt forum.

Jag har nyligen fått nytt modem och router. En netgear EVG2000.

Problemet är dock att detta fick min Minecraft server att sluta fungera för mina kompisar.
Så kom jag ju på att jag inte portforwardat servern och att de bör vara problemet.

Nu är problemet att jag inte kan portforwarda.
Kommer in på routern som man ska. Men interfacen är ju totaländrad till Tele2s bullshit som den inte var på gamla.

Så jag gjorde vad som verkade rätt.

Services > Add custom service > Minecraft TCP/UDP port 25565 > Accept
Går in på firewall Rules och tillåter all Minecraft grejs.

Men varför kan ingen connecta när de trots allt fått min nya IP?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Har du kollat upp att porten har öppnat sig, annars kanske du inte har gjort rätt?
Canyouseeme.itc tror jag en sida heter som man kan kolla det på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Har du kollat upp att porten har öppnat sig, annars kanske du inte har gjort rätt?
Canyouseeme.itc tror jag en sida heter som man kan kolla det på.

Skickades från m.sweclockers.com

Den har inte öppnat sig, och jag vet inte hur...

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Den har inte öppnat sig, och jag vet inte hur...

Jag har tyvärr ingen sådan router/modem så jag vet inte hur den fungerar. Sitter på mobilen så jag har ingen lust att sitta och söka, men du kan ju söka på "how to open ports on (routernamn)" så kanske du hittar något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Hejsan, vet ej om detta är rätt forum.

Jag har nyligen fått nytt modem och router. En netgear EVG2000.

Problemet är dock att detta fick min Minecraft server att sluta fungera för mina kompisar.
Så kom jag ju på att jag inte portforwardat servern och att de bör vara problemet.

Nu är problemet att jag inte kan portforwarda.
Kommer in på routern som man ska. Men interfacen är ju totaländrad till Tele2s bullshit som den inte var på gamla.

Så jag gjorde vad som verkade rätt.

Services > Add custom service > Minecraft TCP/UDP port 25565 > Accept
Går in på firewall Rules och tillåter all Minecraft grejs.

http://i.imgur.com/Sm8sihW.png

Men varför kan ingen connecta när de trots allt fått min nya IP?

Är netgear EVG2000 den ända routern du går igenom? Säker att du ger dina kompisar rätt ip?

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyraxon:

Är netgear EVG2000 den ända routern du går igenom? Säker att du ger dina kompisar rätt ip?

Det är enda routern.
Och det är IP-adressen som kommer upp när jag googlar på min IP-adress, det är den som fungerat innan.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Det är enda routern.
Och det är IP-adressen som kommer upp när jag googlar på min IP-adress, det är den som fungerat innan.

Ok, Har du bockat i Enable på outbound/inbound service i firewall rules, Och sen klickat Apply? använder du rätt LAN-Ip för din dator?

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyraxon:

Ok, Har du bockat i Enable på outbound/inbound service i firewall rules, Och sen klickat Apply? använder du rätt LAN-Ip för din dator?

Har bockat på outbound, men på inbound behöver jag nån start och finish på WAN-users, något jag inte förstår. Har allow always på outbound.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Har bockat på outbound, men på inbound behöver jag nån start och finish på WAN-users, något jag inte förstår. Har allow always på outbound.

Hmm ok, Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer då jag inte är bekant med routern, Du kan ju ta en titt här. Kanske kan hjälpa på något sätt.Det är en annan router men samma interface som den du har.

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

När jag gjorde samma sak med min Telenor router.
Då var jag tvungen att lägga upp minecraft som en special applikation. Sen fick jag gå in i portforward och lägga till applikationen med min interna ip adress. Hoppas detta kan vara till någon hjälp.
/Android98geek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyraxon:

Hmm ok, Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer då jag inte är bekant med routern, Du kan ju ta en titt här. Kanske kan hjälpa på något sätt.Det är en annan router men samma interface som den du har.

Den hjälpte inte mycket, av nån anledning tycks Tele2 ändrat hela interfacen, så den ser totalt annorlunda ut, och har helt andra menyer...

Skrivet av Android98Geek:

När jag gjorde samma sak med min Telenor router.
Då var jag tvungen att lägga upp minecraft som en special applikation. Sen fick jag gå in i portforward och lägga till applikationen med min interna ip adress. Hoppas detta kan vara till någon hjälp.
/Android98geek

Problemet är att jag inte kan. Tele2 har ändrat allt, så inget är standard.
De ni ser på bilden i första posten, är så hela alltet ser ut.

Den bör se ut såhär:

Vilket min gamla router (också netgear) gjorde, men istället kommer nåt bullshit med Tele2 upp, som inte ens har port forwarding som alternativ. Nånstans.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär