Level 60 igår, full legendary idag. Tack AH!

Permalänk
Medlem

Level 60 igår, full legendary idag. Tack AH!

Hallå!

För en vecka sedan började jag att spela Diablo 3 och igår blev jag level 60. Under tiden som jag levlade sålde jag items på AH och samlade ihop ca 3 miljoner. När jag blev level 60 gick jag in på AH och shoppade loss. Jag handlade billiga legendary- och set-items. I princip de billigaste jag kunde hitta med buyout. Jag spenderade ca 1 miljon, har alltså ca 2 miljoner kvar.

Det känns nu ganska meningslöst att fortsätta spela med den karaktären, jag har redan grym gear. Visst, om jag spenderar en massa miljoner kan utrustningen bli något bättre. Jag tycker att det är bra att de tar bort AH i mars. Hur känner ni som har spelat länge, är AH bra eller dåligt?

Min första karaktär som igår blev lvl 60:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

Hallå!

För en vecka sedan började jag att spela Diablo 3 och igår blev jag level 60. Under tiden som jag levlade sålde jag items på AH och samlade ihop ca 3 miljoner. När jag blev level 60 gick jag in på AH och shoppade loss. Jag handlade billiga legendary- och set-items. I princip de billigaste jag kunde hitta med buyout. Jag spenderade ca 1 miljon, har alltså ca 2 miljoner kvar.

Det känns nu ganska meningslöst att fortsätta spela med den karaktären, jag har redan grym gear. Visst, om jag spenderar en massa miljoner kan utrustningen bli något bättre. Jag tycker att det är bra att de tar bort AH i mars. Hur känner ni som har spelat länge, är AH bra eller dåligt?

http://i.imgur.com/c1JzV2C.png

ja det släpps väl en ny expation till diablo så risken är att du spenderat 1 miljon i onödan , om det nu så är att det är som at spela wow det kommer bättre gröna gears en det man tidigare hde epics på. men jag kan ha fel .

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2144932

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har knappt använt AH under mina ~300h eftersom jag tycker det är mycket roligare att hitta grejer själv, så personligen så påverkar det inte mig så mycket. Jag tycker däremot att det är bra att AH försvinner så att många återgår till att faktiskt spela spelet och interagera med andra, istället för att leka börsmäklare, spela några timmar och sedan bli less på att det inte finns något mål med spelet längre.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

ja det släpps väl en ny expation till diablo så risken är att du spenderat 1 miljon i onödan , om det nu så är att det är som at spela wow det kommer bättre gröna gears en det man tidigare hde epics på. men jag kan ha fel .

Jag kommer inte att gråta över det guldet Får se om jag ens köper expansion.

Skrivet av Casgar:

Jag har knappt använt AH under mina ~300h eftersom jag tycker det är mycket roligare att hitta grejer själv, så personligen så påverkar det inte mig så mycket. Jag tycker däremot att det är bra att AH försvinner så att många återgår till att faktiskt spela spelet och interagera med andra, istället för att leka börsmäklare, spela några timmar och sedan bli less på att det inte finns något mål med spelet längre.

Det är nog en bättre idé, frestelsen blev för stor för mig när jag såg vad som fanns i AH och billigt det var

Det verkar bra som de har planerat i expansion, att loot ofta ska vara anpassat till ens karaktär.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Casgar:

håller faktist med dig det känns som rätt fuskigt att inte spela ihop sina egna gear. jag spelar wow sen ca 6 år tillbaks och råkat ut för både snubbar som ninjar och liknande , man blir förbannad, men som sagt det är som ett lotteri att få den gear man verkligen vill ha. Dock har jag aldrig som mål att spela upp max itemlevel då det liks kommer nya expantioner hela tiden som i sin tur gör att mina fd bra gears blir sämre. har flera level 90 i det spelet men ingen har över 500 i itemlevel

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Inaktiv

Av ren nyfikenhet, vad handlar tråden om? Att AH ska försvinna eller andra tjänar pengar på dig genom att sälja snart värdelösa föremål? Det tio nya levlarna kommer att förvandla dina föremål till utfyllnad i din kista bara - och du står där en miljon guld fattigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grym gubbe?

Jag ligger på c:a 300k obuffad samt 60k i liv på min gubbe, och jag anser att den är långt från bra.
Så du har lite mer att jobba med.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Som sagt försvinner AH i nästa expansion. Mycket bra tycker jag, dock är jag tveksam till om handel mellan spelare kommer att fungera ens efter det. Ett par miljoner guld är ju fortfarande inte värt något.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Att du har full legendary säger dock inte mycket.
Du har trots det låg damage, låg all resistance, låg strength och fruktansvärt låg HP, jag skulle vilja säga att du har nästan medioker gear på gränsen till dålig och inte grym som du själv anser den vara.

Personligen gillar jag GAH men med tanke på hur dropsen i expansionen ser ut så kommer det inte behövas där.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Som sagt försvinner AH i nästa expansion. Mycket bra tycker jag, dock är jag tveksam till om handel mellan spelare kommer att fungera ens efter det. Ett par miljoner guld är ju fortfarande inte värt något.

Med tanke på att alla legendaries blir account bound och gems droppar i överflöd så kommer det inte ske mycket trading mellan spelare förutom kompisar som spelar tillsammans och kan byta items inom gruppen under den 2 timmarsperiod från det att itemet droppar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Hallå!

http://i.imgur.com/c1JzV2C.png

Dold text

Du har full legendary(som man inte ens ska ha, rares är bättre) men fortfarande helt värdelös gear, tror någon blev glad som lyckades sälja sin skit.

Tycker det är dåligt att AH försvinner.

Imo börjar spelet på 60, du tycker det är över då =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Av ren nyfikenhet, vad handlar tråden om? Att AH ska försvinna eller andra tjänar pengar på dig genom att sälja snart värdelösa föremål? Det tio nya levlarna kommer att förvandla dina föremål till utfyllnad i din kista bara - och du står där en miljon guld fattigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill höra åsikter från de som har spelat mycket, vad de tycker om AH, vilket jag skrev. Jag blev förvånad och överraskad över hur enkelt det var att få bra gear från AH. Trodde aldrig att det skulle gå så lätt.

Som sagt, jag kommer inte gråta över en miljon guld när expansion kommer, om jag ens köper den. Det är även möjligt att guld blir mindre värdefullt när expansion kommer.

Skrivet av drotz2000:

Grym gubbe?

Jag ligger på c:a 300k obuffad samt 60k i liv på min gubbe, och jag anser att den är långt från bra.
Så du har lite mer att jobba med.

När jag skrev grym gear jämförde jag med vad jag hade innan, jag vet att det går att få bättre. Att själv samla ihop all den gear som jag nu har hade tagit många många timmar, om jag ens hade hittat allt. Nu gick det på en kväll, ganska sjukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Att du har full legendary säger dock inte mycket.
Du har trots det låg damage, låg all resistance, låg strength och fruktansvärt låg HP, jag skulle vilja säga att du har nästan medioker gear på gränsen till dålig och inte grym som du själv anser den vara.

Personligen gillar jag GAH men med tanke på hur dropsen i expansionen ser ut så kommer det inte behövas där.

Skrivet av BergHa:

Du har full legendary(som man inte ens ska ha, rares är bättre) men fortfarande helt värdelös gear, tror någon blev glad som lyckades sälja sin skit.

Tycker det är dåligt att AH försvinner.

Imo börjar spelet på 60, du tycker det är över då =D

Min referensramar skiljer sig lite från era Jag har spelat i en knapp vecka och detta är min första gubbe på lvl 60. Jag gick från några enstaka tusen i damage lvl 59 till över 100 000 på lvl 60, detta under en kväll. Jag one-shottar många av de fiender jag möter i Inferno. För mig är det "grym gear" som jag skrev men jag förstår att ni ser annorlunda på det!

Permalänk
Medlem

Diablo är väl knappast om att bli level 60 utan om att klara ut spelet? Har du klarat sista svårighetsgraden? isåfall prova köra om med en annan klass då.

Skrivet av twk:

Min referensramar skiljer sig lite från era Jag har spelat i en knapp vecka och detta är min första gubbe på lvl 60. Jag gick från några enstaka tusen i damage lvl 59 till över 100 000 på lvl 60, detta under en kväll. Jag one-shottar många av de fiender jag möter i Inferno. För mig är det "grym gear" som jag skrev men jag förstår att ni ser annorlunda på det!

Vilken act och svårighetsgrad ligger du på då?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Prova inferno på MP10! har du fortfarande grym gear då?

Permalänk

http://eu.battle.net/d3/en/profile/flexswe-2447/hero/30426151 så där ser min gubbe ut.

Det du kan göra för att bygga upp din dps lätt är att crafta eget gear.
Tex: gloves, amulet, shoulders och kanske ett chest.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem

Meningen med spelet infinner sig när du börjar spela på Hardcore.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem

Och det är precis därför diablo3 är ett skämt.
Inte som HC är intressant heller men normal är bara rent joke.

Ser fram emot reaper med ladders osv iaf som diablo2.
Spela ett arpg utan ladders är bara lol ;>

Och såklart slippa den korkade ah.

Permalänk
Avstängd

Vem spelar Diablo 3 när det finns Torchlight 2 och Path of Exile.

Just saying.

MVH

Permalänk
Medlem

D3 var kul i början, sen när AH blev överöst med legendarys så blev det riktigt trist. Skönt att de tar bort AH trots att jag sålt föremål för några tusen kr.

Permalänk
Medlem

Gratulerar till lvl 60 och ja, det går att hitta fina saker på AH för en billig peng och som du skriver så får man en skaplig boost efter uppgradering.

Personligen så tycker jag att AH är bra, har inga problem med att det finns, men kommer inte gråta floder över att det försvinner heller. AH är inte anledningen till att jag spelar D3.

Som någon påpekade så kommer det man köper nu tyvärr vara i princip värdelöst (eller ja, om du nu inte köper nåt riktigt bra och har sjukt mycket guld) när expansionen kommer, jag testade PTR ett tag och hittade flera rares till min DH som ökade damage rätt skapligt, så jag kommer farma guld och paragon tills exp. släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsc:

Meningen med spelet infinner sig när du börjar spela på Hardcore.

Inget som passar alla med tanke på uppkopplingar osv. Sen kan man ju få dc även om man har världens stabilaste uppkoppling. All motivation hade försvunnit för mig om jag dog en dc-död.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

D3 var kul i början, sen när AH blev överöst med legendarys så blev det riktigt trist. Skönt att de tar bort AH trots att jag sålt föremål för några tusen kr.

Lite nyfiken på hur lång tid det tog för dig att skrapa ihop de items du sålde för de X antal tusen?
Tror bara jag lyckades sälja ett item som gav mig 0.5€ efter fees

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Lite nyfiken på hur lång tid det tog för dig att skrapa ihop de items du sålde för de X antal tusen?

Handlar om lite tur och att vara tidigt ute. Jag har runt 800h gametime och har nog sålt items för runt 6000kr totalt, dock nästan allt när rmah var nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Handlar om lite tur och att vara tidigt ute. Jag har runt 800h gametime och har nog sålt items för runt 6000kr totalt, dock nästan allt när rmah var nytt.

800 timmar? Herregud Det förklarar saken. Har nog max 100h gametime och blev givetvis inte Paragon 100 under den tiden.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/karjix-2800/

Spelat för mkt att äns orka AH är bra att det försvinner tycker jag.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Sålde mina bästa föremål tidigt, strax efter att AH hade lanserats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Nu vill jag inte var den som är den men kunde inte hålla mig, gissar att du inte spelar för att tjäna pengar på d3 men.. 7,50kr/h woho!

Tillbaka till ontopic.

Diablo 3 AH var/är ett skämt.
Diablo 3 RoS kommer att vara än mer ett skämt. "Gear ska vara anpassat till din char" skrev någon tidigare. Hur kul är det? Charmen med d2 var att man kunde grinda, tex mephisto relativt enkelt och sälja/byta gearet. Inte nödvändigtvis hitta det specifika item du behöver. Har spelat lite d3 ros(började från början) och jag tröttnade när jag kom till NM.

BoA items, usch. Skaffa en riktigt tradechat eller forum. Och dom som vill sälja/köp items för RM får väl göra det. Se bara till att ha en relativt kort ladder. Då blir de inte lika roligt att köpa sig till toppen.

Permalänk
Medlem

För er som säger att han slösat guldet, det kommer högst troligtvis att bli helt värdelöst eftersom legendaries kommer att bli BoA. För övrigt får man ihop det bara av att köra en mp10 run utan problem

Personligen tycker jag att det är synd att AHn försvinner, men att den hade behövts göra om radikalt för att ha en chans att fungera. I det nuvarande läget förstör den mer än den tillför...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoManski:

Nu vill jag inte var den som är den men kunde inte hålla mig, gissar att du inte spelar för att tjäna pengar på d3 men.. 7,50kr/h woho!

Tillbaka till ontopic.

Diablo 3 AH var/är ett skämt.
Diablo 3 RoS kommer att vara än mer ett skämt. "Gear ska vara anpassat till din char" skrev någon tidigare. Hur kul är det? Charmen med d2 var att man kunde grinda, tex mephisto relativt enkelt och sälja/byta gearet. Inte nödvändigtvis hitta det specifika item du behöver. Har spelat lite d3 ros(började från början) och jag tröttnade när jag kom till NM.

BoA items, usch. Skaffa en riktigt tradechat eller forum. Och dom som vill sälja/köp items för RM får väl göra det. Se bara till att ha en relativt kort ladder. Då blir de inte lika roligt att köpa sig till toppen.

Självklart spelade jag inte för att tjäna pengar, men det var en nice bonus att få in ett par kronor genom att sälja saker jag inte behövde vilket man inte får chansen till i många andra lir.

Angående det trading kan jag inte hålla med dig mindre. Att behöva sitta och uppdatera ett forum eller spamma i en chat är sämsta möjliga modellen för att tradea, till och med sämre än AH som hade kunnat vara en bra modell om det bara försvann items från marknaden också genom tex BoA efter ett besök hos enchantress som föreslogs från början inför ros.
När det kommer till att alla legendaries är BoA när de droppar håller jag dock med dig. Det var ett enormt misstag jämfört med att tex låta items bli BoA efter man fixade till det med enchantress. Anser själv att AH även i dess nuvarande form var ett bättre alternativ än den nya modellen med massor loot som man inte kan göra något med..