Behöver hjälp angående väggmontering av högtalare

Permalänk

Behöver hjälp angående väggmontering av högtalare

Hej Sweclockers!
Jag har nyligen köpt in högtalarsystemet Yamaha 5.1 Högtalarpaket NSP-40 (http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hogtalare/NSP40BL/...) och ska försöka väggmontera dessa surroundhögtalare. Jag har inte jättemycket kunskap om ämnet så behöver därför tips på bra väggfästen som passar till dessa surroundhögtalare och var jag kan köpa dessa för en så billig peng som möjligt!

Tack i förhand!

Permalänk
Rekordmedlem

Enligt sidan 2 i manualen så ...
(Speciellt avsnittet " Väggmontering av högtalarna" har du läst det ? Om inte den metoden fungerar så får du förklara varför.)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasbjorn:

Hej Sweclockers!
Jag har nyligen köpt in högtalarsystemet Yamaha 5.1 Högtalarpaket NSP-40 (http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hogtalare/NSP40BL/...) och ska försöka väggmontera dessa surroundhögtalare. Jag har inte jättemycket kunskap om ämnet så behöver därför tips på bra väggfästen som passar till dessa surroundhögtalare och var jag kan köpa dessa för en så billig peng som möjligt!

Tack i förhand!

Då högtalarna knappast väger särskilt mycket så funkar det med vanlig spik som du så vill. Personligen köpte jag till mitt Onkyo-hemmabio små fästen av mässing som egentligen är till för tavlor på ÖoB och hängde upp dem på. Det är den enkla biten att sätta upp högtalarna.

Det jag tyckte var jobbigast med monteringen var ärlig talat kabeldragningen efteråt. Det är nämligen några meter högtalarkablar som går åt och dessa rekommenderar jag du lägger ner mer krut på att fästa snyggt med kabelklämmor eller kabelkanaler, vad som nu passar, än på själva fästet till högtalaren. Fästet går med en liten spik eller vad som helst i väggen.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR