Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Förslagslåda: SweClockers 6.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Programmerinsforumet bör få ett underforum för enbart skoluppgifter.

Ja eller en underkategori för skoluppgifter i allmänhet. Det verkar vara många som behöver diskutera lösningar i många olika ämnen.

Permalänk
Medlem

Man får ett pm när någon har citerat dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Ärade medlemmar!

Inom kort drar vi igång den inledande utvecklingsfasen av nästa version av SweClockers, den sjätte i ordningen. Till en början kommer vi att fokusera på diskussionsforumet och den bakomliggande mjukvaran. Givetvis är vi mycket intresserade av vad medlemmarna har att säga och tar tacksamt emot alla slags förbättringsförslag – stora som små.

Vad har du för tankar och idéer inför nästa version av forumet? Skriv i tråden!

Uppdatering: Tråden gäller nu förslag till samtliga delar/avdelningar på SweClockers!

Hälsningar,
Andreas Dimestam

lägg till ett betyg system i annonserna där man kan berätta hur bra en säljare har varit etc

Permalänk

Enda förslaget jag har är att göra länkar av texterna i boxarna till höger. Alltså
"Nytt i forumet" blir en (ännu en) länk till forumet
"Senaste privatannonserna" går till marknadssidan, med
"Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes" går direkt till subkategorierna....

Enda jag någonsin stört mig på, men å andra sidan är jag en läsare av forumet snarare än en skrivare.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | 6700K @ 4.2GHz | Corsair H70 Hydro | EVGA GeForce GTX1080 SC Gaming | Corsair TX V2 750W | SAMSUNG CF791 @100Hz | Epiphany Acoustics EHP-O2 | Sennheiser HD650

Permalänk

Två teman, både svart och vitt!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Om gillafunktionen skall vara kvar tycker jag att man skall få chansen att ta reda på vilka inlägg som föräras detta.
En funktionalitet som hjälper till att avstyra onödiga trådar och kebabhyvlarens förslag verkar ju klockrent.

jag tycker Like/Gilla knappen är onödig om man inte har "disslike" knapp också. samma lika på FB helt onödigt utan Disslike/ogilla knappen.

antingen tar dem bor Gilla knappen eller så för SweC in OGilla knappen.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Stöd för imgur-album
Sida där man postar deals där man kan kommentera enskilda deals, så vi slipper dagens fynd-tråden
Sida med spelservrar för communityn ("accepterade" servrar, liknande Battlefield-servrarna som någon moderator håller/höll i)
Ta bort gilla-funktionen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WDac:

jag tycker Like/Gilla knappen är onödig om man inte har "disslike" knapp också. samma lika på FB helt onödigt utan Disslike/ogilla knappen.

antingen tar dem bor Gilla knappen eller så för SweC in OGilla knappen.

En ogilla-knapp fungerar sällan bra. Har setts på många sidor. FZ hade det t ex, och tog bort dom. En Gilla-knapp är till för att visa nåt bra, man behöver inte för att visa att nåt är dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

jag tycker Like/Gilla knappen är onödig om man inte har "disslike" knapp också. samma lika på FB helt onödigt utan Disslike/ogilla knappen.

antingen tar dem bor Gilla knappen eller så för SweC in OGilla knappen.

Nu har ju gillafunktionen fått den förändring som behövdes; alltså att det inte finns någon statistik hos användaren. Jag har väldigt svårt att förstå poängen i anonymt ogillande eftersom det skapar en helt annan stämning än anonymt gillande. De flesta sajter som har haft den funktionen har förmodligen också insett att det inte ger ett positivt mervärde.

Klarar inte riktigt av att läsa igenom alla förslag just nu, det har säkert dykt upp något liknande men jag fick en spontan tanke som jag måste skriva ut.
Betygsättning av trådar: Det behöver inte vara kraftigt visuellt framträdande, utan främst användas vid sökfunktionen. Tillsammans med nyckelord för trådar kan man förmodligen få en bättre sökfunktion och i långa loppet även uppmuntra till bättre uppföljning, och uppdatering, av "bra" trådar. Det skulle vara en bra grej att uppmärksamma på användarens profil dessutom.

Permalänk
Avstängd

Att jag slipper scrolla så förbaskat mycket om jag svarar på ett inlägg med Windows Phone 8! Det är mitt enda önskemål.

För att förtydliga, det blir ett enormt stort tomt fält efter citattexten (många sidor) som man måste scrolla sig igenom för att komma åt svara-knappen när man svarar på ett långt inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Förslag!

Utöka antal rader för medlemmars "signaturer" det står 5 rader, jag har 4, tagit bort eventuella dolda rader garanterat men ändå tillåter den inte mer än 4 rader.

Under sin avatar borde man kunna fylla i visst antal förinställda kategorier på en dator tex

CPU: Intel i7 2600K
GPU: AMD HD7950
MB: ASRock
RAM: 16GB Kingston
SSD: 500GM Samsung
HDD: WDAC 4TB
Länk till eventuellt Galleri och information om just den datorn.

Typ liknande AutoPower.se forumet har för sina medlemmar att visa vilken/vilka bilar de äger och har ägt, Svart ruta är Profil info, röd ruta är profil info vid ett forum post inlägg.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha en flik för bevakade trådar bredvid Mina trådar eller Skapade trådar. Detta skulle vara smidigare och mer logiskt än: klicka på användarnamn -> bevakningar.

Jag vet inte om detta har med sweclockers eller adblock att göra men jag har undantagit hela sweclockers domänen från adblock men ändå visas ingen reklam. Har undantagit andra sidor och där fungerar det hos samtliga men inte på sweclockers. :/ Så om det ligger i era händer så vore det bra om detta kunde fixas.

Permalänk
Medlem

Tapatalk, tapatalk, tapatalk.
Något viktigare än detta kan iaf inte jag se.

När jag var ung och var både barn och relationsfri häckade jag framför datorn mest hela tiden och då var det inga problem att vara aktiv i forumet. Idag när man har jobb, villa och två barn så finns det inte en chans att sitta vid datorn och surfa. Mitt forumläsande utförs uteslutande i 2-minuters intervaller och då är det inte läge att starta datorn eller klicka sig fram med 700 klick för att komma till SweCs forum. Detta sammataget gör att jag mest håller till på byggahus.se även med teknikfrågor som borde avhandlas här.

Permalänk

Förbättra PM funktionen, den fungerar just nu ungefär som forumet
Väldigt otympligt sätt att kommunicera på när man bara ska prata med en person

Vore trevligare med en chatt som gör det kvickare när man vill prata med en annan forummedlem som man inte känner
Istället för att behöva använda en annan tjänst (skype lr liknande)

Permalänk
Medlem

Möjlighet att bädda in små "widgets" av prisjaktlänkar liknande den som visas i nyhetsartiklar, men mer information (klistra en länk mellan bb-taggar så blir det automatiskt en widget)

Permalänk
Medlem

Gör er av med

Citat:

Vi har upptäckt att du blockerar annonser. SweClockers.com finansieras av annonser och vi arbetar aktivt för att hålla dessa så relevanta och givande som möjligt. Vi ber dig att avaktivera blockeringen och därmed hjälpa oss att underhålla och utveckla webbplatsen. Läs mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Gör er av med

Ursäktar men vänligen uppge varför dom skall göra sig av med det meddelandet?
Om du ser det meddelandet så säger jag.
Gör dig av med adblock eller åtminstonde sätt SweC som ett undantag.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Ursäktar men vänligen uppge varför dom skall göra sig av med det meddelandet?
Om du ser det meddelandet så säger jag.
Gör dig av med adblock eller åtminstonde sätt SweC som ett undantag.

Sweclockers har inga relevanta annonser, snarare sagt hade det vart annonser på Sweclockers hade jag aldrig någonsin besökt denna sida. Folk som kör med adblock gör det av en anledning, ett meddelande som skjuter ned hela sidan är precis lika ovälkommet som annonser.

När jag handlar hårdvara vet jag vad jag vill ha. Inte en Ultra Gamer XFX super gamer gamer! Handlar bara varor riktade till entusiaster, sweclockers har inga mogna annonser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Sweclockers har inga relevanta annonser, snarare sagt hade det vart annonser på Sweclockers hade jag aldrig någonsin besökt denna sida. Folk som kör med adblock gör det av en anledning, ett meddelande som skjuter ned hela sidan är precis lika ovälkommet som annonser.

När jag handlar hårdvara vet jag vad jag vill ha. Inte en Ultra Gamer XFX super gamer gamer! Handlar bara varor riktade till entusiaster, sweclockers har inga mogna annonser.

Jag ser inte problemet eller det störiga med annonser på SweC. Dom håller sidan jag är inne mest på vid liv och dom har även varit hyffsat bra några gånger då dom haft något som vart intressant i sig.

Visst betsafe osv kan gå och hänga sig någon stanns med komponentrelaterad reklam stör mig inte.
Visst jag använder också adblock men SweC är undantaget och några andra sidor som jag känner jag faktiskt vill stödja.

Hur länge tror du SweC överlever om alla skaffade adblock? Med tanke på att ingen vill jobba gratis så tror jag inte så länge.

Personligen känns det ohyffsat med adblock på SweC men det kanske bara är jag ^^

Dock Vill jag gärna att dom om möjligt granskar vad det är för annonser dom har på sidan. Som jag nämnde så kan betsafe ta sig där solen inte skiner. (säger det skämtsamt)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Olika teman skulle vara trevligt.

Permalänk
Medlem

Starta ett sweclockers sub-reddit. Det är #framtiden.

Permalänk
Medlem

en ny PMfunktion, kanske liknande Facebook? Att man kan toggla mellan original vit bakgrund eller svart bakgrund som en av sweclockers medlemmar har gjort.

Visa signatur

moderkort: MSI Z87-SO2 Inet Edition
processor: i5 4670K @ stock
grafikkort: Powercolor 7970 3gb OC
RAM: Adata 8gb 1600mhz
chassi: Corsair Carbide 200r

Permalänk
Medlem

Inte för att jag tror ni har dåliga utvecklare, men varför i hela fridens namn gör man om hela backend till ett hemmabygge, när man kan bygga något på en lite stabilare och mer vältestad grund. Hemmabygge leder ofta till strul i vidareutvecklingen av systemet. Nej jag pratar inte om WordPress och dylikt, jag menar ramverk så som zend, symfony, laravel, yii etc. Eller iaf delar av dom. Om ni nu utvecklar i php

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se någon form av "status-bar" på startsidan, där man på ett enkelt sätt ser de trådar man är aktiv i, eller trådar man vill följa. det skall inte vara för invecklat, utan helt enkelt en lista på höger eller vänster sida där du ser på ett smidigt sätt om något nytt hänt i tråden, kanske en siffra som indikerar antalet svar som skrivits i tråden sedan senaste besök, eller en färgändring om någon citerat en själv. Tanken fick jag från Youtube, där man i vänster sida ser en lista på de kanaler man prenumererar på. Jag skulle tycka en lösning på detta skulle göra mina besök på Sweclockers mycket bättre

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro, CM storm Enforcer, 3x 4Gb Corsair Vengeance 1600 MHz, Core i7 2600k @4,4 GHz, Asus ROG 7970 Matrix, Corsair tx650w, Asus xonar dIIx, Steelseries 6Gv2, Mionix Naos 8200

Permalänk
Medlem

Här är min lista på saker som skulle göra livet lättare på SweC:

1. Om jag öppnar en artikel på fullversionen av Sweclockers (www.sweclockers.com) så frågar er sida första gången om jag vill använda mig av m.sweclockers.com istället för www.sweclockers.com, vilket är nice. Men om jag stänger ner sidan och skrollar vidare på facebook exempelvis och sedan klickar på en Sweclockers länk till så frågar inte längre sidan och öppnar fullversionen. Jag pratade med Biberu om detta i början av 2013. Han berättade att ni hade de "rätt" tidigare men av någon anledning inaktiverade för redirect skriptet ställde till med problem. Problemet med nuvarande upplägg är att som mobilanvändare erbjuds man aldrig att ladda mobilversionen mer än en gång per session. De går inte heller komma runt de genom att bara ändra ifrån www. till m. för URL strukturen och querystring och allt är inte samma på de olika siterna.

2. Jag gillar mörk design. Hade varit riktigt nice om SweC kunde få ett ljust och ett mörkt tema. Idag kör jag med Stylish som är ett plugin till min webbläsare som låter mig modda SweC. Hade gärna sett ett "officiellt stöd" på sidan där man låter användarna välja.

3. Knyter tillbaka lite till #1. Ni kanske ska överväga adaptiv webbsdesign där sidan anpassar sig själv till vad användarna använder för något. Titta på Swedroid.se (huvudsidan inte forumet) så ser ni hur detta ser ut live. Testa dra isär fönstret och tryck ihop det. Sidan anpassar sig. Detta är inte optimalt för alla dock, för det finns exempelvis inget sätt att få fullversion av sidan på en mobil. Men det är rätt smidigt om det är gjort rätt.

4. Inaktivera Gilla funktionen på kommentarstrådarna till nyheterna. Någon postar något troll/provocerande och den får högst gilla. På vilket sätt bidrar det till höja nivån?

5. Fyndtips tråden skulle göra sig bra av att kräva att alla inlägg som postas måste innehålla en URL. Så en funktion där ni kan stänga av som Mods där minst en URL måste finnas med i varje inlägg skulle vara bra. Då slipper vi kanske folk som diskuterar i tråden när de är enbart till för tips, och tips utan en länk är rätt värdelöst och gör det jobbigt att kunna kolla upp det för er Mods.

6. Stöd för emojis ifrån Android/iphone. Om du postar en emoji ifrån en mobil av nyare slag så blir det ingen smilie. På Google+ så lagras emojin och visas korrekt på både webbläsare och mobil. Emojis är inga smilies utan en del av teckenuppsättningen som olika mobiler renderar på olika sätt. Men det känns som det är det nya "smilies" och ": + bokstav" börjar bli lite old school nu när detta är inbyggt på mobiler. Skrivbordsdatorer får dock köra på som vanligt.

7. Vet att ni åtminstone tidigare har visat ett ointresse men om möjligt hade de varit nice om det var möjligt att få till TapaTalk stöd. Går de inte så krävs istället en bra mobilsida.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Inaktiv

Gör erat nya system helt open-source, släng upp det på git(med bugtracker, milestones, förslag osv), på så sätt kommer ni få gratis arbetskraft, swec kommer bli mycket säkrare, få mindre buggar, och förslag kommer mycket bättre igenom till utvecklarna. Nu menar jag inte att göra mainbranchen helt öppen för alla, men iallafall så vi får insyn och kan submitta patches till devs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Gör er av med

Du kan ju själv ta bort det, bara att stänga av adblock och problemet är löst.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Snälla gör forumet tillgängligt via Tapatalk.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

En knapp där man kan trycka för att kunna se om folk har svarat i tråden där du har svarat eller om någon har svarat till dit inlägg.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har kommit upp, men möjlighet att läsa och svara på privata meddelanden i den mobila versionen.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W