Permalänk
Medlem

HTC ONE 'BRICKAD'

Hej, Idag så lyckades jag bricka min telefon om nu jag har det. Jag tittade på några ROMS idag och jag hittade Google edition och jag laddade ner det och gjode allt som man skulle. Men när jag startade stängs den av efter 3sek så jag gjorde om allt och råkade tömma hela telefonen på allt i Teamwin och nu är jag bara kvar vid Bootloader och kan inte göra något.... Vet någon hur jag kan göra?

Permalänk

Bygga ett hus av Htc?

Ont; Installera om?

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem

"kvar vid bootloader och kan inte göra något"
Vad menar du? Om recoveryn är trasig, flasha en ny. Om bara ROMet är trasigt, flasha ett nytt.
Är bootloadern trasig, försök flasha stock RUU.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Har provat RUU och det blir alltid FAIL något i CMD så jag vet inte. Det är där du håller in Ström knappen och håller ljudknappet neråt. När jag startar telefonen ändå kommer den dit av sig själv, Så hm Tack för svar <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedddy:

Har provat RUU och det blir alltid FAIL något i CMD så jag vet inte. Det är där du håller in Ström knappen och håller ljudknappet neråt. När jag startar telefonen ändå kommer den dit av sig själv, Så hm Tack för svar <3

Kommer du in i recovery? Kommer du åt telefonen genom fastboot?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Teamwin kommer jag inte heller åt för det är också borta. Och det är den här bilden jag har lånat från goole det är där jag sitter fast..

Permalänk

Flasha med ODIN en ny recovery

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

Ska titta imorgon! Tack så mycket för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedddy:

Hej, Idag så lyckades jag bricka min telefon om nu jag har det. Jag tittade på några ROMS idag och jag hittade Google edition och jag laddade ner det och gjode allt som man skulle. Men när jag startade stängs den av efter 3sek så jag gjorde om allt och råkade tömma hela telefonen på allt i Teamwin och nu är jag bara kvar vid Bootloader och kan inte göra något.... Vet någon hur jag kan göra?

Du har alltså både recovery och download mode kvar.. Nej din telefon är inte brickad!!

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av fredrik433:

Flasha med ODIN en ny recovery

Odin är för Samsung, han har en HTC.

Permalänk
Medlem

Som sagt, luren är inte brickad. Får man fråga om du har fixat S-OFF på luren? Har för mig att det är ett krav för att få Google Edition.

Originaltråden på XDA om Google Edition: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2358781

Som du kan se i instruktionerna ska det stå första gången du flashar in RUU:n: FAILED (remote: 90 hboot pre-update! please flush image again immediately)

Efter detta steg ska du alltså göra samma kommando igen i CMD.

Läs igenom ordentligt, notera det som står om CID, möjligt att du behöver modifiera en textfil.

Du borde kunna komma åt recovery, i alla fall flasha in den på nytt och komma åt den, självfallet via bootloadern.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Tja tack för alla svar kärlek till alla! Men jag har fått till lite och nu är ett problem kvar, Har någon en bra Rom fil som kan jag putta över, vet någon hur man gör också?

Permalänk
Avstängd

Passande rom får du kolla på själv hos XDA

Sen när du laddat ner romen till en PC så gör du en sk sideload eller push om sideload inte funkar.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317986

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Tack kärlek till dig!!