Var hittar man folk som är duktiga på att göra scripts till hemsidor?

Permalänk

Var hittar man folk som är duktiga på att göra scripts till hemsidor?

Tjena .. de e så här att jag är inte speciellt kunnig när de gäller scripts och liknande men har flera väldigt bra ider som jag vet kommer dra mycket besökare.

Behöver någon som kan göra dessa scripts till mig, behöver nog någon på en rätt avancerad nivå, så min fråga är vet ni någon sida eller företag som man kan kontakta angående detta och få detta gjort mot betalning.

Har testat Freelancer.com men tyvärr så är de flesta så jäääääääävlaaaa dåliga på engelska så de är omöjligt att förklara vad man verkligen vill, vill helst komma i kontakt med folk som kan svenska eller engelska.

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av headswillroll88:

Tjena .. de e så här att jag är inte speciellt kunnig när de gäller scripts och liknande men har flera väldigt bra ider som jag vet kommer dra mycket besökare.

Behöver någon som kan göra dessa scripts till mig, behöver nog någon på en rätt avancerad nivå, så min fråga är vet ni någon sida eller företag som man kan kontakta angående detta och få detta gjort mot betalning.

Har testat Freelancer.com men tyvärr så är de flesta så jäääääääävlaaaa dåliga på engelska så de är omöjligt att förklara vad man verkligen vill, vill helst komma i kontakt med folk som kan svenska eller engelska.

Tack för hjälpen

Kanske laj.se kan fungera.

http://www.laj.se/hemsidor.html

Permalänk
Medlem

Detta problemet ser man ganska ofta i branschen och 99% av anledningarna till att folk inte hittar några personer är för att:

1) Dom übersupergrymma awesome världsförändrande ideerna är inte så bra som uppdragsgivaren tror.

2) Uppdragsgivaren är för "snål", antingen erbjuds utvecklarna 10kr för att utveckla nästa Facebook (fast grönt istället för blått) eller så erbjuds 5% av påstådda fiktiva framtida inkomster, inget av alternativen betalar hyra eller mat.

3) Ofta ska utvecklarna göra 99% av arbetet helt självständigt så vad ska dom med uppdragsgivaren till.

Får ett tiotals erbjudande varje månad och samtliga går att besvara med ovanstående.

Så ja, det är svårt att hitta folk jao

Om du vill så får du pm:a en av dina ideer så kan jag se om den faller in på ovanstående, har lite att göra nu så skulle iden mot förmodan vara bra så är jag tillgänglig för utveckling

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

No, just no.... Please just no....

OT: Det är lite lulligt vad det är du egentligen behöver. Varför inte bara ta kontakt med någon webbyrå och fråga dom helt enkelt? Eller vill du ha tag i någon som frilansar?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Ja men har du några tips på "webbbyråer" då för jag hittar inga

Permalänk
Medlem
Skrivet av headswillroll88:

Ja men har du några tips på "webbbyråer" då för jag hittar inga

Enklaste är att googla webbyrå och en stor stads namn efter. Då hittar du massa olika
Två exempel är Webmind & Raket webbyrå

Permalänk
Medlem

Jag jobbade på en webbsida tillsammans med en annan från Sweclockers som inte var så bra på att koda. Ett av många problem som jag stötte på var att han inte insåg hur mycket tid en del funktioner tar att koda, funktioner som annars verkar har en ganska liten betydelse för sidans funktion.

Permalänk
Skrivet av jetten:

Jag jobbade på en webbsida tillsammans med en annan från Sweclockers som inte var så bra på att koda. Ett av många problem som jag stötte på var att han inte insåg hur mycket tid en del funktioner tar att koda, funktioner som annars verkar har en ganska liten betydelse för sidans funktion.

Är något chefer, beslutsfattare, beställare inte förstår alls

Även vad som kan tyckas vara små ändringar kan ibland ta väldigt mycket tid.
Visst går det att göra något snabbt, men resultatet blir ofta därefter.

Mycket bra information till dej i denna tråden, lycka till med ditt sökande

Permalänk
Medlem

1. Googla "webbyrå [din stad]"

2. Hitta ett par byråer som ser bra ut. (det är alltid bra att kontakta flera byråer).

3. Ring said byråer. Du kan maila men jag rekommenderar inte det om du vill ha svar snabbt.

4. Gå in med tanken att byrån ska hjälpa dig med det du vill ha gjort, inte att dom ska göra det.
Webbyrån vet troligtvis mycket mer än dig i frågan så jobba fram en idé tillsammans.
Är det ett stort eller krångligt projekt så kan det vara bra att ta ett möte och mötas face to face.

5. När du förklarat vad du vill ha och ni har kommit överens om vad som ska göras så tar byrån och gör en offert på allt där dom beskriver vad som ska göras, hur mycket tid det tar och vad det slutligen kostar.
Detta tar oftast en dag eller två då programmerare oftast måste kontaktas.
Har hört att vissa byråer tar betalt för detta steg. Ingen seriös byrå gör det.

6. Byrån skickar offerten till dig och du får bestämma dig om du vill gå vidare med det hela eller om offerten ska revideras (kanske blev för dyrt i slutändan).

Lite hur det kan se ut

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk

Mitt team

Hej

Jag har personer som kan skirva scripts, och göra det rätt för ett bra pris eftersom dom är lokerade i asien (pratar perfekt engelska. men du kan även kommunicera genom mig).

Jag måste däremot ha mer detaljerad information från dig för att veta ungeför hur mycket det kommer kosta, och jag är villig att skriva under en Non-disclosure agreement ifall det skulle behövas.

Mvh