Hej! Har precis fått min Dell Precision M4800. Köpt den som konsument och inte företag.
Första intrycket av datorn. Kanon! Intryck av att hämta drivrutiner och hitta en mail adress till er, katastrof.
Istället för att kolla på undersidan av datorn där Service Tag numret står så laddade jag ner det programmet som identifierar numret och datormodellen. Kommer då till denna sida i webbläsaren till eran hemsida.
Enligt våra uppgifter är inte chatt-tjänsten tillgänglig för din Precision M4800-produkt. Vi står fortfarande till tjänst och kan erbjuda en mängd olika lösningar. Några av dem räknas upp nedan.
Det alternativet som ingår är detta, resterande kostar extra. inga problem. Om det skulle vara ngn snabb fråga hade chatt varit ett plus, men förstår att ni använder er av mail för att göra det mer effektivt.
Teknisk support via e-post
Du får i regel svar via e-post inom en arbetsdag. Observera att support via e-post rekommenderas för mindre allvarliga problem.
Det är en länk bredvid, klickar på den och blir vidare länkad till denna. Mitt Service Tag nummer stämmer givetvis med det länkas till Dell US
Our records indicate that your system is registered to a different region. If you believe you've received this messaging in error, please confirm you've entered your service tag correctly. For example, try using the number 0 vs. the letter O or the letter B vs. the number 8.
Hur lyckas ni länka till eran amerikanska sida från Dell Sverige. När man gör det förstår även jag att Service Tag numret inte är registrerat i detta land.
Det jag behöver är en mail adress till er tänker jag mig. Chat hade varit ett plus. Men mail fungerar absolut.
En lite mer straight forward hemsida skulle vara ett plus, då slipper ni många supportärenden skulle jag gissa på.
Nu ska jag testa lite andra drivrutiner och se om dom fungerar bättre för grafikkortet/integrerade grafikortet för just nu blinkar skärmen i vissa Adobe program och beter sig underligt i många Autodesk program.
En bättre hemsida är det jag söker. Förstår att man inte kan hålla på o ringa eller chatta o maila fram o tillbaka. Till Apple har jag aldrig behövt göra det inte ens när jag skulle installera drivrutiner till Windows i bootcamp och då kör man ändå två operativsystem. Bättre ordning på drivrutinerna. Dom drivrutinerna som följer med på skivorna uppdateras dom automatiskt som på apple eller måste man dra ner dom senaste via eran hemsida alltså göra det manuellt?
Ja tror ändå jag kommer bli nöjd. Bra dator fysiskt sett, men drivrutiner är ju en lika viktig del. En kompis som också använder samma program blev också intresserad av en Dell Precision M4800 efter att pillat lite på min men känner mig inte säker i nuläget om jag kan rekomendera den helt alls. Han har också använt Apple Mac en längre tid.
Återigen det är nog hemsida som gör det hela. Den måste bli mer tydlig och välfungerande.
Återkommer hur det går med drivrutinerna och om problemen försvinner helt. Det lär dom säkert göra.