Netflix textning problem

Permalänk

Netflix textning problem

Hej, jag var och köpte en iPad till farfar idag, jag gav honom även mitt netflixkonto, problemet är att han hör väldigt dåligt och behöver då textning på filmer, inget problem tänkte jag då i princip alla filmer jag har sett på netflix verkar ha haft svensk text, även de svenska, och visst det fanns med i menyerna under subtitles men när vi valde det så blev det ändå ingen text. Om vi däremot valde finska eller norska som textspråk så funkade det utmärkt, på fel språk då såklart.

Så min fråga är vet någon om en snabbfix för att få fram svensk textning på svenska filmer i netflix?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RobinEdquist:

Hej, jag var och köpte en iPad till farfar idag jag gav honom även mitt netflixkonto, problemet är att han hör väldigt dåligt och behöver då textning på filmer, inget problem tänkte jag då i princip alla filmer jag har sett på netflix verkar ha haft svensk text, även de svenska, och visst det fanns med i menyerna under subtitles men när vi valde det så blev det ändå ingen text. Om vi däremot valde finska eller norska som textspråk så funkade det utmärkt, på fel språk då såklart.

Så min fråga är vet någon om en snabbfix för att få fram svensk textning på svenska filmer i netflix?

Finns det inte att välja så finns det med största sannolikhet inte heller, tyvärr.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara några som helst problem med att få svensk text i Netflix med ipad. Provade precis. Vad som kan vara fel hos er är en annan nöt att knäcka. Ipad är uppdataterad osv?

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Avstängd

Logga in på netflix i webbläsaren och ändra dina subtitle inställningar under din profil. Du kan välja typsnitt, färg, textoutline, bakgrundsfärg m.m. Undertexten kommer även att uppdateras på alla enheter som du använder netflix på.

Permalänk
Skrivet av hoski:

Finns det inte att välja så finns det med största sannolikhet inte heller, tyvärr.

Problemet var ju att det gick att välja svenska som textning men, svenska fungerade inte medan alla andra språk fungerade som de skulle.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RobinEdquist:

Problemet var ju att det gick att välja svenska som textning men, svenska fungerade inte medan alla andra språk fungerade som de skulle.

Fråga Netflix support, dom svarar snabbare och bättre än vad vi gör här..

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Skrivet av Tallkotten:

Fråga Netflix support, dom svarar snabbare och bättre än vad vi gör här..

fair point

Visa signatur