Spara sida offline från medlemssida/inlogg.

Permalänk
Medlem

Spara sida offline från medlemssida/inlogg.

Svår tråd att placera, men tänkte att internet lätt väl som det bästa valet antar jag?

Iaf så är grejen såhär att jag är medlem på en sida som jag betalat dyra pengar för, mitt medlemskap går ut efter en begränsad tid och jag skulle vilja spara ner informationen som finns på deras medlemsida som man får åtkomst för när man betalat. Alltså spara ner den i en offline version med alla databaser och länkar intakta. Så den funkar offline precis som det funkar online. Det finns även test man kan göra som jag skulle vilja spara ner, jag vet inte hur det funkar riktigt om själva testet ligger på hemsidan eller en separat server. Är en novis inom sånt här.

Jag har provat en program som heter sitesucker men när jag skulle ladda ner medlems"sidan" så fick jag 401 error att jag inte var auktoriserad för det. Allt annat på sidan gick dock fint. Är det ens möjligt att göra det? Jag tänker att det borde det då det finns då det finns mängder av siterips på de flesta stora porrsidor och dom borde väl ha lite hög säkerhet, eller?

Permalänk

Är det en porrsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Är det en porrsida?

Haha skulle aldrig betala för porr. Det gäller lite mer seriösa saker såsom högskoleprovet, alltså sidan www.hpguiden.se

Permalänk
Medlem

*BORT* tycker jag funkar bra. Om du lyckas ta ner en bakomliggande databas är nog dock tveksamt.

tagit bort länk
Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd låst*

Att lura sig till material som inte är gratis betraktas som piratkopiering, vilket inte är tillåtet i forumet.

Citat:

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.