Samsung presenterar Galaxy S5 med fingeravtrycksläsare och vattentålighet

Permalänk
Medlem

Är detta S5? Skulle inte den ha UHD display? De kan ju inte kräva något premium pris för den där...

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Tyvärr under all kritik, hårdvarumässigt, även om det inte behövs, mm. Utseendemässigt tycker jag dock den var riktigt fin. Men lyckad lansering? Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

När ska alla tillverkare lägga ned 5" mobiler? Vem vill ha det och varför? Köp en surfplatta om du ska surfa!! Och vad beige det känns när de släpper en i guld och sätter dit fingeravtrycksläsare. Men å andra sidan, det är ju inte första gången. Kolla bara på fjärrkontrollerna samsung gjorde för några år sedan.

Tala för dig själv, minst 5" tack.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Då verkar Sony Experia Z2 faktiskt intressantare.

En titt i Sonys monter på mobilmässan
http://feber.se/android/art/294386/en_titt_i_sonys_monter_p_m...

Hands on på Sony Xperia Z2 och Z2 Tablet
http://feber.se/android/art/294351/hands_on_p_sony_xperia_z2_...

Permalänk

Fattar inte er som säger ripoff!
Sony kör vattentätt, apple kör fingeravtryck. Bästa av 2 världar?
Tycker att det är bra att dom gör såhär.. Bättre ljud och skal inspirerat från htc så har vi ju en grym mobil!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Kan man patentera runda hörn, vilket funnits sedan urminnes tider, går det säkert att åter-patentera fingertrycksavläsare.

Det blev ingen premium 1440p version med metall skal då med andra ord?

Det är väl en annan modell? Inte S5 utan "insert name"

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Då gjorde jag rätt i att köpa G2, fortfarande bästa mobilen! (pris/prestanda/design)

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Avstängd

please, give me something new Samsung!!!
Mobiljättarna blir bekväma

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk

Tyvärr inget lockande från s4an tyvärr mycket besviken tyckte den såg riktigt ful ut också baksidan^^

Permalänk
Medlem

Plastic fantastic!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det snackas ju om ytterligare en presentation imorgon vid samma tid. Vet inte hur mycket sanning det ligger bakom det men man kan ju alltid hoppas att det är den beryktade premium modellen de tänker visa upp isåfall.

För dagens presentation var en fullständig besvikelse.....

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

När ska alla tillverkare lägga ned 5" mobiler? Vem vill ha det och varför? Köp en surfplatta om du ska surfa!! Och vad beige det känns när de släpper en i guld och sätter dit fingeravtrycksläsare. Men å andra sidan, det är ju inte första gången. Kolla bara på fjärrkontrollerna samsung gjorde för några år sedan.

Jag älskar större mobiler, 4" är absolut minimum. Nej, jag surfar inte enbart på min telefon utan använder den för annat också. Det finns en målgrupp och jag är med i den, bara för att du inte gillar 5" så är det automatiskt inte någon som vill ha det.

OT: Känns väldigt... tråkig. Som en uppdaterad S4 med tanke på nästan identiska specifikationer. Kom igen, ni kan bättre Samsung..

Permalänk

Va är den rektangulär?
Måste dom sno allt från Apple!

Permalänk
Medlem

Samsung borde satsa på att göra telefonen mer hållbar, har iofs ingen erfarenhet av den absolut senaste men de modellerna innan går ju nästan sönder i fickan.

Permalänk
Medlem

The Galaxy S5 Gold, or what I call the Galaxy S5 Band-Aid http://pic.twitter.com/xU5fzvWrvz
— Joanna Stern (@JoannaStern) February 24, 2014

Visa signatur

.. We all have the same amount of time, it's all about our priorities ..

Permalänk

För tillfället hoppas jag bara att något annat företag, möjligtvis HTC, kan släppa något vettigare än Samsung som fortfarande inte verkar fatta att vi inte vill ha en "premium" mobil i plast... Hur svårt kan det vara att lyssna för en gångs skull?

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Fan, tänk om man hade läst den här artikeln när man precis fått sin nya Philips Fizz.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Detta kan ju inte vara flaggskeppet, det måste ju komma en S5 prime eller liknande med bättre material. 3 GB RAM, Snapdragon 801 alt. nästa Exynos. Jag är inegt fan av Samsung lurar men tom. jag är besviken över denna. Ett pris över 4000 kr tycker jag inte man kan sätta för denna lur.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Fan va tråkig, både på utsidan och insidan. Nä, Samsung håller definitivt på att tappa stinget.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Samsung borde satsa på att göra telefonen mer hållbar, har iofs ingen erfarenhet av den absolut senaste men de modellerna innan går ju nästan sönder i fickan.

Jaså? Jag upplever det tvärtom. Min S3a har fallit till golvet otaliga gånger och är oksadd, jag börjar tro att den är osårbar. Osäker på vem jag skulle hålla på i en kollision mellan en S3 och en 3210

Permalänk

Så intressant då! Vi lägger till en fingeravtrycks läsare, gör den fulare och där har vi s5an

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiga:

Det snackas ju om ytterligare en presentation imorgon vid samma tid. Vet inte hur mycket sanning det ligger bakom det men man kan ju alltid hoppas att det är den beryktade premium modellen de tänker visa upp isåfall.

För dagens presentation var en fullständig besvikelse.....

Har du någon som helst källa på detta? Redan imorgon låter osannolikt.

Permalänk
Medlem

Vi får väll se hur IP67 den är efter ett år av i och ur med ploppen för laddaren. Tycker den är as störig på jobbluren och ser ingen användning för det om det inte är en variant riktad mot "mullefolket".

Har nog hoppats på en aluvariant vad jag nu ska med det till men då skiljer det iaf på telefonen när jag byter bort min s3.

Permalänk
Medlem

Duger då för att uppdatera min Samsung Galaxy som ger upp alldeles strax. Någon här skrev om M8, ska kolla in den annars så blir det nog denna!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Har du någon som helst källa på detta? Redan imorgon låter osannolikt.

Nej tyvärr, jag läste det bara i någon kommentar borta på Swedroid.se
Och kan inte hitta någon annan info om det så gissningsvis är det väl bara ett falskt rykte. Men hoppas kan man ju alltid göra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk

Då vet vi vad den fula designen kommer från

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Apple upgrades their phone "a bit" and relauches it - The queue goes around the block.

Samsung does the same - Everyone looses their mind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikage:

Jaså? Jag upplever det tvärtom. Min S3a har fallit till golvet otaliga gånger och är oksadd, jag börjar tro att den är osårbar. Osäker på vem jag skulle hålla på i en kollision mellan en S3 och en 3210

Samma här, har fortfarande min S3a som hållit vatten, runt 20tal tappningar varav den sista på stengolv fick skärmen på toppen att spricka. Metallramen runt har skyddat VÄLDIGT bra måste jag säga.

Blir nog dock uppgradering nu pga 4G, mera ram och större skärm.

Permalänk
Medlem

Inte alls imponerad, verkari princip vara en krympt Note3 med bättre kamera.
Det verkar som innovationskraften börjar tryta hos koreanerna.

Permalänk
Skäggig legend

Nu är jag visserligen rätt trött på allt här hemma, BF4 crachar (tack jävla Win8), kärringen klagar på allt jag gör, katten spydde precis på ryamattan GAH, slog i min jävla stortå i köksbordet och har nu intagit soffan med min bärbara för att slösurfa på Sweclockers

Men men, Telefonen i sitt hela tycker jag väl jahapp. Jag ser inget riktigt nytt? Jag skulle hellre vilja se de göra en (i min subjektiva bedömning) kvalités telefon likt HTC One eller iPhone 5/s. Jag är dock väldigt glad att de inte körde på en 2560x1440 skärm det var prat om. TACK GODE GUD...

IP67 - Bara jag som vet att dessa gummituttar (ursäkta mitt språk) kommer gå av eller lossna då den åker in och ut varje dag (laddas)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 