Samsung presenterar Galaxy S5 med fingeravtrycksläsare och vattentålighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Samsung borde satsa på att göra telefonen mer hållbar, har iofs ingen erfarenhet av den absolut senaste men de modellerna innan går ju nästan sönder i fickan.

Va? jag våldtar min telefon dagligen och har varken "kondom" eller plastskydd på skärmen. Galaxy S3

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk

Ska släppas en med 8 kärning processor också! ;).

http://www.swedroid.se/galaxy-s5-slapps-i-tva-modeller-med-ol...

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blitzenkrieger:

Jag håller med dig. Finns datorer med AC-standard och förutom att man måste köpa en AC-router så är det ju bara på det lokala nätverket och mellan två datorer med AC som det kommer märkas. Finns tillräckligt många okunniga där ute som tar det som att "internet kommer gå snabbare" med den typen av marknadsföring. Det är bara en gimmick, tycker jag.

Yttermera kan man bara konstatera att fel-tolkingen av denna telefon har börjat redan i denna tråd. Den är inte vattentät. "Water resistant" betyder allt annat än "vattentät". En ganska osmaklig formulering från marknadsavdelningar världen över. Den är vattenavvisande till viss del, men inte vattentät.

Inte när det gäller IP cert, "Immersion for 30 minutes at a depth of 1 meter." de är ganska tydliga med sina formuleringar.

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag ser hellre att Nokia sväljer den kostsamma stoltheten och släpper en Android-lur i prestandasegmentet.

Så de kan göra en HTC och drunkna totalt i konkurrensen från Samsungs femtioelva Galaxy-modeller?

WP är det snabbast växande mobiloperativet på flera stora marknader och börjar få en ansenlig del av kakan, där Nokia regerar i nästan ensamt majestät. Nämn någon Android-tillverkare som det går särskilt bra för? Samsung öser ur sig telefoner, men dras med dålig lönsamhet, övriga tillverkare får till en hit då och då, men orkar inte hänga med i Samsungs tempo.

Permalänk
Medlem

Fler sensorer? Mitt problem redan med S4 är ju alla onödiga sensorer! När jag fick telefonen räckte batteriet ca 3h (ok, överddrift, men ni fattar). Efter att ha stängt av i stort sett samtliga "finesser" så räckte batteriet 2 dygn utan problem! Och jag märkte ingen skillnad i användandet av telefonen.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Skulle du köpa en chock rosa telefon med hello kitty med då eftersom att du "bara" tittar på skärmen? Betalar man för premium som jag antar att denna är menad att vara vill man ha premium rakt igenom.

Lätt!!! var finns det en sån ?!?!

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Nej, den är bedrövlig. Bortsett från upplösning så var Sonys skärmar betydligt bättre när de var Sony Ericsson.
Och "Ska vara lite vikt" "premium val". Där har vi det där ytliga, "höhö, min fjärrkontroll är genuin och kvalitativ för tillverkaren har limmat fast vikter inuti så att den inte känns plastig". Ni prioriterar som bimbos. Varför klaga över att "premiumkänslan" saknas bara för att den inte har samma densitet? Lätt och funktionell är något eftersträvansvärt, men folk vill hellre ha tyngd på bekostnad av funktion.
Om ni föredrar att känna tyngd i handen så visst. Men varför ska det klagas så förbannat på att en tillverkare ger oss valet att kunna välja funktion istället.

Av de stora telefonerna så är det bara S4/S5 och koreanska varianten av G2 som erbjuder all funktion som jag med flera efterfrågar. Och gnällspikar vill ändra på det för att det ska vara "premium". Som när man väljer den sämre bilen med mindre lastutrymme och prestanda för att den "ser snabbare ut".

Det har jag inte påstått. Men Alla hyllar Z2 som att den har massa innovation utöver Z1 medan S5 inte har någon innovation alls över S4 som i sin tur bara var en S3 i folks ögon. Jag frågar mig, vad är det med Z2 som gör den så mycket mer innovativ över Z1? Folk kallar S5 innovationslös enbart på grund av den liknar S4 utseendemässigt och har plastskal. Hur kan teknikentusiaster gå i den fällan? "Whoo! Snygg förpackning då är den innovativ!" Samtidigt så leder metall+glas-konstruktionen till att Z2 är obekväm att hålla, kantig, lätt att tappa, landar hårdare och mindre funktion. Utbytbart batteri ser jag som en kvalitetsförsäkring.

Bra skrivet, håller med dig till 100% för det stämmer in på pricken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Så de kan göra en HTC och drunkna totalt i konkurrensen från Samsungs femtioelva Galaxy-modeller?

WP är det snabbast växande mobiloperativet på flera stora marknader och börjar få en ansenlig del av kakan, där Nokia regerar i nästan ensamt majestät. Nämn någon Android-tillverkare som det går särskilt bra för? Samsung öser ur sig telefoner, men dras med dålig lönsamhet, övriga tillverkare får till en hit då och då, men orkar inte hänga med i Samsungs tempo.

Android i sig är rätt likt på olika modeller. Men hårdvaran skiljer ju. OM Nokia gjort Android-mobiler (alltså med hela google play upplevelsen, inte någon Wp-kopia) så hade jag nog köpt en. Deras kameror är bäst i klassen, och även om S5ans kamera ser lovande ut känns det som om Nokias kameror nog är bättre.

HTC vet jag inte riktigt vad som hände med. De var du "da shit" på Android-mobiler ett tag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Don_W:

Vad får dig att tro det? Bara för att jag föredrar produkter från Apple så betyder det inte per automatik att allt annat är irrelevant.

Förlåt så hemskt mycket, jag trodde per automatik att du var ute efter att basha, ska försöka att bättra mig och inte dra förhastade slutsatser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Lång ifrån bara Sony som har vattentålighet....standard i Japan för de flesta mobiler där.

Och för det andra....
Man behöver inte snegla på någon för att fatta att en mobil skulle ha nytta av att var vattentålig.
Det är ingen ny uppfinning......handlar mer om vad tillverkaren prioriterar.

För det första, Dom har ju inte haft vattentålighet förräns nu på sina mobiler, första Sony'n som riktigt hade det var väl första xperia z? Känns aningen konstigt att dom implementerar det nu när dom antagligen sett hur pass bra Sonys mobiler sålt.

Och för det andra, Vem har påstått att det är en ny uppfinning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Bra skrivet, håller med dig till 100% för det stämmer in på pricken.

Skickades från m.sweclockers.com

Det gör inte jag... Min ZU känns otroligt mkt skönare att hålla i än XZ, aluminiumet gör mkt. Känns manlig dessutom. Skön.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Patenterat fingeravtrycksläsare? Nejdu, då skulle många åka illa ut.

haha, men inte så menade jag på just mobilen xD

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheTriumpH:

Tror bara de patenterat fingeravtrycksläsare som faktiskt fungerar och är ett nöje att använda.
Samsung får gärna komma med sin variant som bara lär fungera om man har fingret på precis rätt sätt, samt om man har en Samsung Galaxy Gear på handleden

men principen är fortfarande densamma, eller?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OggeB:

Skulle tippa på att det är därför Samsung använder svepfunktionen på sin fingeravtrycksläsare för att komma runt det eventuella patentet som Apple har.

Skickades från m.sweclockers.com

alltså som HTC har? Med deras kan man ju svepa med o så

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Skaffa en note 3 eller vänta en månad på o se vad Htc M8 har att erbjuda!

Visa signatur

OMG It's not your birthday but it is mine, congratulations ze Comphakk! I'm just kidding with a you. It is not my birthday!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Men köp den då om du vill ha gammalt skräp.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det skräp bara för att Sony hade samma teknik för 4 månader sedan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Är det skräp bara för att Sony hade samma teknik för 4 månader sedan?

Hoppas du har en källa på att Sony hade samma teknik som Samsung med sina över 50000 forskare plockar fram, Sony lär ju dessutom ha patent på allting i den då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pan.Pan:

Enligt definitionen av vattentät så är telefonen fortfarande bara vattentålig. Vattentätt är något som inte släpper in vatten övh. oavsett om det handlar om 10 sekunder eller 10 veckor.

Bara för att något är gammalt så är det absolut inte skräp.

Kolla bara på Astonmartin's DB5 http://www.thecoolist.com/wp-content/uploads/2010/06/1964-Ast...

Snygg och fullt okej, även om den är gammal!

Att du ens kan jämföra en gammal skruttig Sony Z1 mot en Aston Martin DB5, gråter nästan av skratt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Att du ens kan jämföra en gammal skruttig Sony Z1 mot en Aston Martin DB5, gråter nästan av skratt.

Det blir så fel när folk försöker jämföra bilar med telefoner

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Förlåt så hemskt mycket, jag trodde per automatik att du var ute efter att basha, ska försöka att bättra mig och inte dra förhastade slutsatser.

Skickades från m.sweclockers.com

Nepp var inte ute efter att trolla eller basha jag var faktiskt nyfiken på vad dom skulle komma med denna gången. Men det känns som dom höll igen en del.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lidodido:

Z1:an är en millimeter bredare än S5:an. Kan gå med på att Z1:an har en hel del död yta i onödan, men påstår du att den där extra millimetern revolutionerar mobilvärlden genom att med lätthet kunna användas med en hand medans Z1:an är helt omöjlig så svamlar du.

För att inte tala om att mindre dödyta gör att man lättare kommer åt skärmen ute på kanterna med botten av tummen och trycker på fel saker, och att större skärm fortfarande innebär att man har mer yta att faktiskt sträcka tummen över vilket knappast gör S5:an mer lättanvänd.

Z1 är bredare, längre, tjockare och väger mer i jämförelse, och dödytan gör att den ser ännu klumpigare ut därav min något överdrivna jämförelse med tvåhandsfattning.

Skrivet av Don_W:

Nepp var inte ute efter att trolla eller basha jag var faktiskt nyfiken på vad dom skulle komma med denna gången. Men det känns som dom höll igen en del.

Det kan jag hålla med om, men som sagt folk som har abb som går ut nu lär ju skaffa den ändå. Jag kommer nog inte köpa den dock, men då av anledningen att jag inte behöver byta ut 4S, den duger gott fortfarande för mig. Jag tror inte vi kommer se några revolutionerande nyheter på mobilmarknaden, det mesta är redan gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av STimmyS:

Lätt!!! var finns det en sån ?!?!

http://m.aliexpress.com/w/wholesale-hello-kitty-cell-phone.ht...

Varsågod

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Varför är telefonen så otroligt mycket större än s4? Och varför har de förstorat skärmen utan att höja upplösningen? Det går bakåt i utvecklingen ju...

Permalänk
Skrivet av MhoKaY:

Hänger inte enbart på linsen, mjukvaran har betydelse med hur den hanterar informationen

Bildsensorn och bildprocessorn också.

Permalänk

Apple ripoff?

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Avstängd

Äh, tacka vet jag första Androi-mobilen. Snygg och med tangentbord.

http://youtu.be/NGvgIdGoe7g

Permalänk

Synd att den har så dålig batteristyrka :/.. LG G Flex har ju 3500mAh!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Om man skulle jämföra denna med LG G2. Vad skulle motivera en att lägga 2000kr eller mer på en lur som har likadan skärm mindre batteri och som i mitt tycke inte alls är lika sexig? vart är fördelarna, fingeravtrycksläsare är väl häftigt men är det värt 2000kr?

Permalänk
Medlem

Nog tur att den kommer med minneskortfunktion, då det bara finns 7.86GB lagringsutrymme på telefonen när man startar den. Helt absurt när man tänker efter.

Visa signatur

- Macbook Pro -Mid 2012
- iPhone 5 Black 16GB
- iPad Mini 16GB 1st Gen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Att du ens kan jämföra en gammal skruttig Sony Z1 mot en Aston Martin DB5, gråter nästan av skratt.

Skrivet av Batman:

Det blir så fel när folk försöker jämföra bilar med telefoner

Ni förstår inte vad det är jag försöker få fram. Kanske var lite vagt.

Något gammalt är inte alltid dåligt bara för att det är gammalt. Bilen var bara en extrem jämförelse för att ni skulle förstå vad det var jag menade men tydligen så fungerade inte det.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |