Samsung presenterar Galaxy S5 med fingeravtrycksläsare och vattentålighet

Permalänk

Blir ingen ny samsung för min del, LG G3 eller M8 (one2) är det som lockar mest i mina ögon.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk

Går slött på mobilfronten just nu, endast små uppgraderingar här och var från tillverkarna.

Permalänk
Medlem

frågan är om det är dags för nuvarande jobbmobilen att gå sönder, säg den 12 april

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Det är nu Nokia och WP8 har sin chans. Både Apple & Samsung kör den säkra vägen. Även Sony har en bra chans nu.
Skulle gärna vilja se Nokia (WP8) sparka ut Apple & Sony (Android) sparka ut Samsung.

Nokia kommer ju nu med Android, Nokia X som även den presenterats på Mobile World Congress, skumt att Sweclockers inte skrivit något om det, det är ju en större nyhet än vad Samsung presenterat

Permalänk
Medlem

Ganska intressant att de kan klämma ut 16MP ur en liten mobilkamera.. S4 Zoom´s sensor var väl runt 6x4mm och 16MP, har jag för mig.
Snacka om interpolation..

En vanlig kameras sensor, t.ex. 1D MKIV med 16MP, ligger på 27,9x18,6mm stor sensor (CCD).

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Inget vidare generationsskifte. Den enda nyheten här är ju fingeravtrycksläsaren och handen på hjärtat, hur många kommer använda den funktionaliteten annat än som leksak?
Jag hade hoppats på lite mer nyskapande från telefontillverkarna detta året. Samsung går ut och sätter ribban väldigt lågt. Eftersom de inte har nånting nytt direkt hade man ju kanske kunnat jobba lite på materialvalen men tydligen inte. Samsung håller hårt i sin plast

Jag hoppas att de andra tillverkarna har lite mer att bjuda på när de börjar avtäcka sina alster.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Ganska intressant att de kan klämma ut 16MP ur en liten mobilkamera.. S4 Zoom´s sensor var väl runt 6x4mm och 16MP, har jag för mig.
Snacka om interpolation..

En vanlig kameras sensor, t.ex. 1D MKIV med 16MP, ligger på 27,9x18,6mm stor sensor (CCD).

16 var väl inget, Sony Xperia Z2 kommer ju med 20,7MP

Permalänk
Skrivet av MhoKaY:

16 var väl inget, Sony Xperia Z2 kommer ju med 20,7MP

Oinsatta människor går ju på sensationssiffrorna. De fattar inte att 16mp kan vara sämre än 8mp och att allt hänger på sensor och optik.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Slayer:

Oinsatta människor går ju på sensationssiffrorna. De fattar inte att 16mp kan vara sämre än 8mp och att allt hänger på sensor och optik.

Precis, siffror säljer och folk låter sig luras av dem, så har det alltid varit, där beundrar jag HTC One som de behöll 5MP på och fixade till annat istället, ingen mobilkamera behöver mer än 5MP

Permalänk

haha another plastic phone nää jag hoppas att dom släpper snart en s5 med alu eller samsung galaxy F i metall

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Har haft S2,S3,S4 men min nästa lur blir tyvär inte S5.

Permalänk
Medlem

*gäääsp*

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av MhoKaY:

16 var väl inget, Sony Xperia Z2 kommer ju med 20,7MP

Den ligger ju dock också i lä, såg jag efter lite googlande.. Hittade en artikel/tråd i forumet.

http://www.sweclockers.com/nyhet/17284-nokia-lanserar-lumia-1...

Men som de insatta vet, så handlar det inte om antal megapixlar utan om en hel del annat om bilden ska bli bra. Att duplicera pixlar blir aldrig bra i slutändan..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lindhe:

Vattentät? Inte illa!

Vattentålig.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg!
Blir perfekt att byta ut S3an när nuvarande abbonemanget går ut i april

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Kan säga att ploppen till USBen på min xperia S fortfarande sitter i, även nu två år senare och x antal tusen öppningar och stängningar, så det är inga problem

Du ser. Vi är olika. min plopp sitter lite halvhjärtat kvar efter 10 månader.

Permalänk

Är nöjd med min Lg G2 fick den för ett bra pris
Det enda negativa är det kommer ingen uppdatering till den :/

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem

Det saknas en iphone med full hd upplösning eller större skärm.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

För en gångs skull trodde jag faktiskt att de skulle göra telefonen lite mer attraktiv till utseendet... ack så fel man kan ha

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

IP67 är ju hur grymt som helst i en prestandamobil, tidigare har man fått nöja sig med fula åbäken i båten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asteroid:

Det saknas en iphone med full hd upplösning eller större skärm.

Enligt Apple ser man inte skillnad på 1920x1080 och 640x1136 vilket är rent skitsnack. Dom kör den upplösningen för den är billigare att tillverka helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

När ska alla tillverkare lägga ned 5" mobiler? Vem vill ha det och varför? Köp en surfplatta om du ska surfa!! Och vad beige det känns när de släpper en i guld och sätter dit fingeravtrycksläsare. Men å andra sidan, det är ju inte första gången. Kolla bara på fjärrkontrollerna samsung gjorde för några år sedan.

Jag tycker 5 tum passar perfekt, alla mindre telefoner känns som leksaker i handen nu.

Permalänk
Medlem

Gäsp. Dessa specs har ju Sony Z1 redan för länge sedan. Och så slipper man pilla på den där ploppen varje gång man ska ladda, man får med en stander när man köper telefonen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Vattentålig.

Den är helt dammtät och kan sänkas ned i vatten en kortare stund, så jo den är vattentät. Nästa steg är IP68 som är för produkter som ligger under vatten hela tiden, eller längre perioder.
Vattentålig är tex IP65-66 som kan sköljas över med vatten utan att ta skada.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Gäsp. Dessa specs har ju Sony Z1 redan för länge sedan. Och så slipper man pilla på den där ploppen varje gång man ska ladda, man får med en stander när man köper telefonen.

Men köp den då om du vill ha gammalt skräp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Lite kul att alla Android fantaster ofta säger att Apples mobiler inte har något nytt och är samma mobil i princip.
Ohhhhh the irony

Och du tycker att Android-anhängarna ger Samsung mindre kritik för en dålig uppdatering än vad de gav Apple? Skulle säga att den största skillnaden är att Apple-folket köper ändå, medan folk till större del tar tid på sig och försöker hitta mobilen som passar dem bäst på Android-sidan.

Själv hoppas jag mest se lite innovation som inte kan beskrivas i GHz, MP eller någon av alla de andra tekniska förkortningarna. Vi har begränsat oss till att bara prata om teknik när det gäller mobiler, men jag efterlyser fler sätt genom vilka de berikar eller förenklar våra liv! Det finns inte mycket som dagens lurar gör som inte 3 år gamla telefoner (SGS2/Sensation) kan göra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Folk tycker att en telefon i absolut framkant inte tillför något nytt bara för att den utseendemässigt är rätt lik föregångaren. Varför hör man inte samma resonemang om Sonys lurar? Vilken innovation är det som saknas?
Och det klagas på materialval som vanligt, folk efterfrågar premium säger de. Nej! Ni efterfrågar inte premium, ni efterfrågar bling framför funktion. Ytligt trams. Vad har hänt med teknikentusiaster? Utseende framför funktion i telefoner, datorer och diverse moddar hela tiden.
Vill man ha en onödigt tung och obekväm telefon för att få "premium" så kan man ju köra på Xperia, men för mig är det viktigare med att skärmen är en fröjd för ögat.

Varför inte utseende och funktion? Bara för att man är teknikentusiast så innebär det inte att man skiter i utseendet på produkter. Att något ser dåligt ut gör inte att det blir tekniskt bättre.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Men köp den då om du vill ha gammalt skräp.

Skickades från m.sweclockers.com

"Gammalt skräp" som har samma specs som detta nya "flaggskepp" ja. Vad har denna som inte Z1 har? Fingeravtrycksläsare, visst, men så mycket folk sket på den nyheten när Apple lanserade det så betvivlar jag att Samsung förtjänar att hyllas för det.

Permalänk
Skrivet av Sedman:

Helt klart nyfiken på vem som är tillverkare till fingeravtrycksläsaren i S5:an.

Svenska Fingerprint Cards kanske?

Jag kan säga att det är antagligen inte det, min farsa jobbar nämligen på Fingperprint Cards och han har inte pratat om det, så jag tror inte att de är med i dealen. Men han kanske inte har sagt det till mig än, vi får se.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4.5 GHz - GPU: ASUS GeForce GTX 660 Ti 3GB - MB: ASUS Z87-K - HDD: 1TB Seagate SSHD + 120GB SSD - Chassi: Corsair Obsidian 550D - RAM: G.Skill Ares 16GB @ 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Var det inte prat om aluminium hölje på denna "flaggskepps" modell ? Rent spontant så känns telefonen som en mild uppgradering av hårdvara med en ny funktion fingeravtrycksläsare. Designen fram är bekant, men vad sjutton hände där bak låt säga att det skulle vara bättre att ha ett fyrkantig kamera objektiv och struntar i det varför i hela friden har man gjort bakstycket "knottrigt/gropigt" det ser nästan ut som en skärbräda.
Verkar ju lite som att Samsung spara på krutet såvida dom nu gjorde en Apple och anser att denna är kontring på iPhone 5C och visar upp en annan modell i dagarna som faktiskt har aluhölje eller åtminstone en mer proper design.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 