Är i behov av en riktig kvalités voicechanger för eget spel.

Permalänk
Medlem

Är i behov av en riktig kvalités voicechanger för eget spel.

Hej allihopa. Jag har planer på att försöka skapa verk som kan användas till "auditions" för datorspelsröster.
Det kommer även att användas inom ett arbete i skolan. Jag har provat AVS och Voxal, men jag gillar inte effekterna. Det känns för barnsligt, jag är ute efter program som på något sätt kan generera bättre kvalité. Kom gärna med tips som inte kanske just kopplas till "voice changer" i den bemärkelsen, utan snarare ett mer avancerat ljudredigeringsprogram där man kan skapa sina egna effekter.

Det är väldigt svårt att sätta finger på vad för typ av effekter jag menar, men jag ska ge er ett exempel på effekter jag skulle gilla att nå.

https://www.youtube.com/watch?v=Wq4Y7ztznKc (rösten på Deathwing).

Jag antar att jag får inskaffa en bättre mikrofon också, då jag hör för mycket brus i bakgrunden när jag pratar.
Några tips på bra sådana? Eventuellt tips på att få bort bruset så att man hör rösten mer cleant?

Vore OERHÖRT tacksam för svar, annars får ni jättegärna hänvisa mig till hemsidor som ni finner lämpliga i ärendet!

Ha en go kväll!
/S

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Tror nog mest att det är upp till personen som pratar och inte voicechangers, du måste ha något bra att arbeta med.

Permalänk
Medlem

Jag är inne på ditt spår också, faktiskt. Jag känner att jag har det som krävs, men att jag vill kunna lägga till lite "demon"-effekter. Men jag vill ha ett program där man kan lägga till effekter, så det inte bara är en torr röst som pratar. Det fungerar i vissa fall, men inte i den genren som jag är i. I t.ex. World of Warcraft så är det ju flera karaktärer vars röst INTE har ändrats, men å andra sidan finns det flera som faktiskt är ändrade - något man hör klart och tydligt.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fin skotsk whisky och John Silver utan filter så kommer du nog närmare röstmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tolle:

Fin skotsk whisky och John Silver utan filter så kommer du nog närmare röstmässigt.

Härligt att du rekommenderar en person att förstöra för sig själv!

Ont: Wavelab är bra.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus