Xbox One på Webhallen - Ingår allt som behövs? .. och fråga om Points.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Xbox One på Webhallen - Ingår allt som behövs? .. och fråga om Points.

Jag har gått i funderingarna om att köpa en Xbox One sedan releasen, men jag har dels inte velat jaga en konsol och köpa från utlandet, och inte heller betala något form utav överpris.

Nu såg jag tidigare i förmiddags att Webhallen droppat sitt pris till strax under 4500kr (och flera andra leverantörer ser jag nu tack vare prisjakt), och det går i linje med vad jag kan tänka mig betala, more or less iaf.
Men jag blir lite konfunderad över raden; "Svensk manual ingår ej, svensk strömsladd levereras separat."

Menas det med att man måste köpa till en sådan själv, eller att de skickar med en sådan, fast i en egen kartong/påse/whaevvah ?... Någon som vet?

Är även intresserad utav att köpa CoD Ghosts till konsolen, och paket-priset för detta är 5299, medans konsol och spel löst kostar 5078kr, och då får man även en fysiskt kopia som går att sälja vidare eller låna ut till kompisar.

Sekundär fråga;
Men!, jag har runt 2500 ms points innestånde på mitt live-konto, och ytterligare 4200 points på ett pre-paid kort, men hur mycket blir dessa ~6700 points i rena kronor? (funderar isåfall på att köpa en digital kopia av Ghosts via shoppen på Xbox One)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kan inte svara dig om pointsen, men i det här fallet menar de med största sannolikhet att de skickar med en lös sladd á la såna man får till stationär dator... inget att oroa sig för. Skulle du mot all förmodan behöva skaffa en så snackar vi 50 spänn-ish. De flesta arbetsplatser har såna att gödsla med, så du kan säkert hitta en gratis med...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jaha är det en vanlig "data sladd"?
Alltså en sådan här;

Trodde xboxen's var två-poliga (ej jord), är iaf så på 360 psu'erna, men de kanske fungerar ändå?

Sådana har man alltid nån liggande ja!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Kan inte svara dig om pointsen, men i det här fallet menar de med största sannolikhet att de skickar med en lös sladd á la såna man får till stationär dator... inget att oroa sig för. Skulle du mot all förmodan behöva skaffa en så snackar vi 50 spänn-ish. De flesta arbetsplatser har såna att gödsla med, så du kan säkert hitta en gratis med...

är produkten såld i Sverige är dom skyldiga att skicka med en svensk kabel, lag på det, var samma sak när jag köpte min Nintendo DS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jaha är det en vanlig "data sladd"?
Alltså en sådan här;
http://www.pirkit.lt/out/pictures/1/eb138_p1.jpg

Trodde xboxen's var två-poliga (ej jord), är iaf så på 360 psu'erna, men de kanske fungerar ändå?

Sådana har man alltid nån liggande ja!

Det fungerar ypperligt. Jordstiftet blir ju bara "oanvänt" så att säga.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Valmar:

är produkten såld i Sverige är dom skyldiga att skicka med en svensk kabel, lag på det, var samma sak när jag köpte min Nintendo DS.

Jaha, ok de är alltså skyldiga att skicka med det... bra att veta!
Tack för infon!

Vet ni hur det är med garanti och sådär?
Utgår ju från att jag har garanti, men hur länge osv?

Är väl enligt lag 1år (då det är upp till säljaren att bevisa) sedan säger man 2 eller 3år, men då är det upp till köparen att bevisa att felet är ett ursprungsfel och inte har uppkommit pga. felaktig hantering etc.
.... Eller hur det nu var

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Varför köpa en underpresterande konsoll .

Alla spel som inte är unika för xbox kommer att vara sämre på xbox one än ps4.

Men visst köp dålig prestanda :).

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Krippaz:

Varför köpa en underpresterande konsoll .

Alla spel som inte är unika för xbox kommer att vara sämre på xbox one än ps4.

Men visst köp dålig prestanda :).

För att jag gillar Xbox och deras system mer än PS4.
Kollar man idag på Xbox360 och PS3 så är det ingen skillnad på grafiken what so ever, vissa spel ser bättre ut på PS3, vissa bättre på X360.
... Men ändå så hade PS3 mer prestanda än X360. Hmmm

Jag har en väldigt bra PC med dubbla GTX780, så vill jag ha grafik går jag till den.
Men faktum är, att för mig, upplevs äkta spelglädje från konsol.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

För att jag gillar Xbox och deras system mer än PS4.
Kollar man idag på Xbox360 och PS3 så är det ingen skillnad på grafiken what so ever, vissa spel ser bättre ut på PS3, vissa bättre på X360.
... Men ändå så hade PS3 mer prestanda än X360. Hmmm

Jag har en väldigt bra PC med dubbla GTX780, så vill jag ha grafik går jag till den.
Men faktum är, att för mig, upplevs äkta spelglädje från konsol.

Jag köper dina argument förutom jämförelsen mellan PS3 och Xbox. Det handlade om två helt skillda arkitekturer. Nu är det förhållandevis lika, och i majoritet av spelen (även i kommande) har PS4:a versionerna en högre upplösning med samma eller högre fps. Men som du själv skrev, har man den PC'n du beskriver så spelar det väl förmodligen ingen större roll.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

För att jag gillar Xbox och deras system mer än PS4.
Kollar man idag på Xbox360 och PS3 så är det ingen skillnad på grafiken what so ever, vissa spel ser bättre ut på PS3, vissa bättre på X360.
... Men ändå så hade PS3 mer prestanda än X360. Hmmm

Jag har en väldigt bra PC med dubbla GTX780, så vill jag ha grafik går jag till den.
Men faktum är, att för mig, upplevs äkta spelglädje från konsol.

Varför blandar du in 360 och ps3 .. Nya ps4 är bättre prestanda till lägre pris. Sen om du vill spela unika xbox spel så handlar det om andra saker. Ps4 har upp till 50% bättre prestanda till lägre pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippaz:

Varför blandar du in 360 och ps3 .. Nya ps4 är bättre prestanda till lägre pris. Sen om du vill spela unika xbox spel så handlar det om andra saker. Ps4 har upp till 50% bättre prestanda till lägre pris!

Tror du att TS inte redan tänkt igenom vilka spel han vill spela? Om prestandan vore avgörande så skulle ingen köpa vare sig PS4 eller Xbox1.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Tack för tipset förresten, jag åker till Webhallen och köper en imorgon. Orkar inte vänta på svensk release längre.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippaz:

Varför köpa en underpresterande konsoll .

Alla spel som inte är unika för xbox kommer att vara sämre på xbox one än ps4.

Men visst köp dålig prestanda :).

Kan inte du och sådana som du hålla sin käft!

OM han vill köpa PS4 eller X1 så ska du skita i det!

Blir så trött på alla som ska lägga sig i vad andra köper, är det inte Samsung/iPhone är det något annat folk inte "får" köpa, återgå till ditt istället och skriv något vettigt nästa gång du trycker på "svara" knappen.

God Natt!

Permalänk
Medlem

Om du inte redan gjort det, maila webhallens kundtjänst istället.
De kan nog svara på frågor relaterade till dem bättre än sweclockers medlemmar.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valmar:

är produkten såld i Sverige är dom skyldiga att skicka med en svensk kabel, lag på det, var samma sak när jag köpte min Nintendo DS.

Lag? Hänvisning till lagtext eller myndighet tack.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Lag? Hänvisning till lagtext eller myndighet tack.

http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Press/Nyheter/Forsaljnings...

Står vilken föreskrift det handlar om för svensk marknad, även om det inte står om X1.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Sekundär fråga;
Men!, jag har runt 2500 ms points innestånde på mitt live-konto, och ytterligare 4200 points på ett pre-paid kort, men hur mycket blir dessa ~6700 points i rena kronor? (funderar isåfall på att köpa en digital kopia av Ghosts via shoppen på Xbox One)

Dina Points konverteras till kontots valuta utan problem. Du bör utan problem ha nog med pengar för Ghosts i points

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av muppens:

Lag? Hänvisning till lagtext eller myndighet tack.

Källor? Detta är ett forum ingen uppsats =). Påståenden är ju lätta att kolla upp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valmar:

är produkten såld i Sverige är dom skyldiga att skicka med en svensk kabel, lag på det, var samma sak när jag köpte min Nintendo DS.

Nej finns ingen skyldighet eller lag, Nintendo bärbara konsoler är också ett bra exempel. T.ex. så kommer ingen som helst kabel/strömadapter med ifall du köper en 3DS XL. T.ex.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Men för att svara på TS fråga, man får svensk strömkabel separat. Deltaco för den som är nyfiken.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

För att jag gillar Xbox och deras system mer än PS4.
Kollar man idag på Xbox360 och PS3 så är det ingen skillnad på grafiken what so ever, vissa spel ser bättre ut på PS3, vissa bättre på X360.
... Men ändå så hade PS3 mer prestanda än X360. Hmmm

Jag har en väldigt bra PC med dubbla GTX780, så vill jag ha grafik går jag till den.
Men faktum är, att för mig, upplevs äkta spelglädje från konsol.

Koppla in datorn i TVn och köp en xbox kontroll till datorn, så har jag hittat min spelglädje igen Då får du det bästa av två världar.

Skrivet av MugiMugi:

Nej finns ingen skyldighet eller lag, Nintendo bärbara konsoler är också ett bra exempel. T.ex. så kommer ingen som helst kabel/strömadapter med ifall du köper en 3DS XL. T.ex.

http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Press/Pressmeddelanden1/TV...
"Enligt Produktsäkerhetslagen ska elektriska produkter vara försedda med väsentlig information som är avsedd för produktens ändamål. Produkter som ska användas i Sverige ska ha information som är skriven på svenska och en "svensk" stickpropp.

Elsäkerhetsverket uppmanar alla återförsäljare att endast sälja produkter med svensk bruksanvisning och med "svensk" stickpropp. Myndigheten ser allvarligt på problemet och planerar att gå vidare med en större marknadskontroll på området som kan leda till försäljningsförbud."

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

För att jag gillar Xbox och deras system mer än PS4.
Kollar man idag på Xbox360 och PS3 så är det ingen skillnad på grafiken what so ever, vissa spel ser bättre ut på PS3, vissa bättre på X360.
... Men ändå så hade PS3 mer prestanda än X360. Hmmm

Xbox 360 hade högre GPU prestanda än PS3, PS3 hade bara starkare CPU del. Men man ska inte blint kolla på prestandan (om du inte spelar mycket multiplatform spel, då är det något att kolla mer på).

Permalänk
Skrivet av Halogen:

Tror du att TS inte redan tänkt igenom vilka spel han vill spela? Om prestandan vore avgörande så skulle ingen köpa vare sig PS4 eller Xbox1.

Exakt det han/hon säger. Om du kollar blint på prestanda så välj en PC. Om du vill spela konsolexklusiva spel så väljer du en konsol, eller om du enbart vill ha en konsol för du gillar det spelsättet mer så väljer du den som passar dig bäst. Man kollar på speltitlarna, och spelar du mycket multiplatform väljer man den konsol med högst prestanda.