Google Play Music är ute nu!

Permalänk
Inaktiv

Google Play Music är ute nu!

Permalänk
Medlem

Nice, ni som har testat skriv gärna vad ni tycker!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Inaktiv

Dessutom en filmbutik. Play music är ju också billigare än Spotify. Som man har längtat

För oss med Chromecast är Play Music perfekt. Samma sak med filmerna har jag för mig.

Permalänk
Medlem

går det att få det helt gratis med reklam eller liknande förstås, eller man måste betala?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Låter nice! Hur fungerar detta med kvalité osv i google music?

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon167336:

Dessutom en filmbutik. Play music är ju också billigare än Spotify. Som man har längtat

För oss med Chromecast är Play Music perfekt. Samma sak med filmerna har jag för mig.

oja, som jag har längtat. äntligen!
nu är det bara hoppas på att allt är stabilt och bra.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Vet någon hur många användare som kan lyssna samtidigt?

Permalänk
Medlem

Just nu får man prova Premium gratis i en månad, kommer testa det en månad för att se om det är bättre än Spotify. Angående Google film så tycker jag priserna var väl höga, skulle föredra en tjänst lik Netflix istället vill inte köpa en rulle för 129kr. Betalar hellre en månadskostnad för att sedan streama filmer

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Entusiast

Trist att de inte har någon gratisversion med reklam dock men är tjänsten bättre/lika bra som Spotify så är den ju såklart bra då den är 20kr billigare

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Spännande! Fast man ska nog inte överge Spotify ännu, vet ju inte hur det kommer att fungera Men nu har Spotify fått en ny konkurrent, vilket för förhoppningsvis kommer göra så att Spotify förbättrar sig (ingen EQ tex).

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem

Har använt Google Music sedan det släpptes, och jag måste säga att det fungerar mycket bra och utbudet har förvånat mig.
Ännu har jag inte sökt på något utan att hitta det, även många mindre svenska band finns med. Kanske är det jag som har tur med min musiksmak, men det har verkligen fungerat klockrent.

Att man hoppade på vid start gjorde ju inte det hela sämre heller, jag betalar bara 50kr/månad för google music eftersom jag var en "early adopter"

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrathian:

Har använt Google Music sedan det släpptes, och jag måste säga att det fungerar mycket bra och utbudet har förvånat mig.
Ännu har jag inte sökt på något utan att hitta det, även många mindre svenska band finns med. Kanske är det jag som har tur med min musiksmak, men det har verkligen fungerat klockrent.

Att man hoppade på vid start gjorde ju inte det hela sämre heller, jag betalar bara 50kr/månad för google music eftersom jag var en "early adopter"

Samma här. Saknar något album ibland, men är oftare det saknas något på Spotify.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Inaktiv

Testat några minuter, mitt första intryck är ett otroligt stilrent interface som fungerar bättre än vad jag trott tidigare. Hittar all musik jag vill ha och stream till Chromecast fungerar utmärkt. Går det bra under de kommande dagarna säger jag upp Spotify

Permalänk
Inaktiv

Granska köp...där vill dem ha kontonumret för att testa en tjänst gratis. Jag skulle dock kunna tänka mig att ge ut kontonummer EFTER att jag testat en "gratis tjänst".

Nej tack, jag stannar med Spotify.

Permalänk
Medlem

Dom har ju släppt filmer också O.o
Jag tuppar fan av O.o

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Granska köp...där vill dem ha kontonumret för att testa en tjänst gratis. Jag skulle dock kunna tänka mig att ge ut kontonummer EFTER att jag testat en "gratis tjänst".

Nej tack, jag stannar med Spotify.

De måste göra så. Vad hindrar dig annars från att skapa ett nytt gratiskonto en gång i månaden?

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

Är det här samma musiktjänst som Google hade beta på för två-tre år sen?
Minns att jag tyckte det var helt ok då. Man kunde ladda upp sin privata samling och lyssna överallt? Är det fortfarande så?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Granska köp...där vill dem ha kontonumret för att testa en tjänst gratis. Jag skulle dock kunna tänka mig att ge ut kontonummer EFTER att jag testat en "gratis tjänst".

Nej tack, jag stannar med Spotify.

Om jag inte missminner mig var det likadant med Spotify, vet inte hur det är nu dock.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Äntligen! Såg att de också lanserat Google Play Movies här! På tiden!

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Bara jag som stör mig på att de inte har en kient så som spotify?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LudvigLindell:

Är det här samma musiktjänst som Google hade beta på för två-tre år sen?
Minns att jag tyckte det var helt ok då. Man kunde ladda upp sin privata samling och lyssna överallt? Är det fortfarande så?

Fortfarande så! Upp till 20.000 låtar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teh Daniel:

De måste göra så. Vad hindrar dig annars från att skapa ett nytt gratiskonto en gång i månaden?

Ovesäntligt...ordet gratis ska inte per automatik betyda att jag binder mig till något om jag själv måste säga upp det inom en viss tid. Sedan med tanke på hur många företag som fått sina kunders kontonummer på vift så känns det bara olustigt att lämna ut det för något som är "gratis".

Vad gör te.x dem som inte har ett giltligt kontokort?

Permalänk
Medlem

Har ni swedbank så kan man nog sätt upp ett e-kort på 1 kr: https://ekort.swedbank.se/thinclient08.html

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bjajjull:

Om jag inte missminner mig var det likadant med Spotify, vet inte hur det är nu dock.

Jag har mitt gratis via Telia, så jag har heller ingen aning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Är det här samma musiktjänst som Google hade beta på för två-tre år sen?
Minns att jag tyckte det var helt ok då. Man kunde ladda upp sin privata samling och lyssna överallt? Är det fortfarande så?

Ja, fast för 2-3 år sedan fanns inte All Access. Jag har använt Googles funktion att ladda upp sin privata samling och det fungerar nu också. Har använt funktionen i något år. Aktiverade det genom vpn typ

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon253:

Bara jag som stör mig på att de inte har en kient så som spotify?

Onödigt, du använder webbsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Onödigt, du använder webbsidan.

Skulle ta en klient över en hemsida. Men det är väl min personliga åsikt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Rätt riktning Google!

Nu saknas bara Play Devices!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrathian:

Har använt Google Music sedan det släpptes, och jag måste säga att det fungerar mycket bra och utbudet har förvånat mig.
Ännu har jag inte sökt på något utan att hitta det, även många mindre svenska band finns med. Kanske är det jag som har tur med min musiksmak, men det har verkligen fungerat klockrent.

Att man hoppade på vid start gjorde ju inte det hela sämre heller, jag betalar bara 50kr/månad för google music eftersom jag var en "early adopter"

Hur gjorde du för att få det? Är "early adopter" samma sak som beta?

Skrivet av ginhev:

Fortfarande så! Upp till 20.000 låtar.

Det är det som är najs med denna tjänst att ha sin egen samling bland all musik det är så mycket småartister och mindre kända som ofta inte finns

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Jippiie! Har väntat på detta så väldigt länge. Spotify fungerar bra men där får man ju inte med sig sina 'konstiga' låtar. Google Play löser detta skitbra. Det enda jag saknar är att kunna styra spelaren på Win desktop mha mediaknapparna på tangentbordet. Någon som vet om det finns något extension eller liknande?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein