Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan man dela upp en dator till två?

Permalänk
Inaktiv

Kan man dela upp en dator till två?

Säg att du har en dator och en HDMI kabel mellan denna och en TV i ett annat rum samt en vanlig datorskärm i samma rum som datorn. Kan man få datorn att agera som två? Att man i TV-rummet ser en sak och i datorrummet ser en annan? Så att man exempelvis kan spela samtidigt som man bläddrar bland filmerna i TV-rummet med en fjärrkontroll?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon167336:

Säg att du har en dator och en HDMI kabel mellan denna och en TV i ett annat rum samt en vanlig datorskärm i samma rum som datorn. Kan man få datorn att agera som två? Att man i TV-rummet ser en sak och i datorrummet ser en annan? Så att man exempelvis kan spela samtidigt som man bläddrar bland filmerna i TV-rummet med en fjärrkontroll?

Oändligt mycket mer praktiskt att skaffa en liten htpc, eller nån form av mediaspelare, till tv:n.
Billigaste lösningarna kostar inte många hundralappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Ifall du inte har ett extremt monster eller prestandard dator, och du spelar FPS spel, så kommer det inte vara rolig att spela samtidigt som din tjej kollar på sina filmer/serier etc, för du kmr snarare koka på henne för att din dator inte klarar av 2 saker samtidigt ;). haha
Som hoski nämner fixa en mediaspelare (raspberry pi) eller boxee box så löser allt sig.

Permalänk
Inaktiv

Jo jag tänkte bygga en HTPC men min vän tänkte också göra det när jag föreslog det men får inte plats en HTPC i hans budget. Antar att han får komma på en annan lösning, Raspberry kanske.

Permalänk
Medlem

Chromecast

En idé är väl Chromecast och typ PHT? Kostnad dryga 350-400 pix

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/product/5010610641/wd-tv-hd-live-med...
Funkar finfint och kostar mindre än en tusing...

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

Om du har en smart tv eller apple tv kan du köra plex på datorn. Datorn fungerar som mediaserver så du kan se ditt innehåll på datorn i tvn. Om du inte har en samsung smart tv( enda som har plex appen just nu) kan du köra plex på datorn och streama till tvn via dlna. Förutsatt att du har allt kopplat till routern.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Om du har en smart tv eller apple tv kan du köra plex på datorn. Datorn fungerar som mediaserver så du kan se ditt innehåll på datorn i tvn. Om du inte har en samsung smart tv( enda som har plex appen just nu) kan du köra plex på datorn och streama till tvn via dlna. Förutsatt att du har allt kopplat till routern.

Skickades från m.sweclockers.com

Windows kan agera DLNA-server helt utan tredjepartsprogram..

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)