Hjälp med återställning av information på hårddisk

Permalänk
Medlem

Hjälp med återställning av information på hårddisk

Hej!

Fick inte min nya nuc att fungera så jag skulle skapa ett win7 usb-boot enligt en guide. När jag skulle tömma usbminnet genom "diskpart" -> "clean" valde jag fel disk. Jag valde det numret de hade i guiden istället för det numret min usbdisk hade.

Via List disk kan jag se disken men inte i utforskaren. Har enormt mycket sparat på denna disken, får inte förlora den.
I ett desperat försök skapade jag en partition på disken för att kunna andvända "active" kommandot. Men det fungerade inget vidare...

Ber om desperat hjälp, hur får jag tillbaka min disk?

Mvh Thomas

REdigerad rubrik
Permalänk
Skrivet av thomaslj:

Hej!

Fick inte min nya nuc att fungera så jag skulle skapa ett win7 usb-boot enligt en guide. När jag skulle tömma usbminnet genom "diskpart" -> "clean" valde jag fel disk. Jag valde det numret de hade i guiden istället för det numret min usbdisk hade.

Via List disk kan jag se disken men inte i utforskaren. Har enormt mycket sparat på denna disken, får inte förlora den.
I ett desperat försök skapade jag en partition på disken för att kunna andvända "active" kommandot. Men det fungerade inget vidare...

Ber om desperat hjälp, hur får jag tillbaka min disk?

Mvh Thomas

Detta bör fungera http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakednakedguy:

Efter ett par timmes sökande i testdisk..

"no partitions or entries found for recovery" :/

Kör en djupare sökning över natten, får se om den hittar något.
Alla bilder, filmer.. allt.. nu blir inte sambon glad..

tack för tipset dock..

Permalänk
Avstängd

ops, det sista man ska göra är att "använda" disken genom att skapa nya saker. Speciellt partitioner.
Jag skulle råda dig att snabbformatera hårddisken för att ta bort alla partitioner och sedan använda programmet Getdataback for NTFS för att ta tillbaka din data. Det fungerar oftast väldigt bra och arbetar på mappstrukturnivå så det är ganska enkelt att använda.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*redigerat rubrik*
Tänk på att formulera rubriken så att den speglar trådens innehåll. På så sätt får du fler svar.
Om du inte tycker rubriken är passande så kan du redigera den eller hör av dig så hjälper vi dig.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Problem löst

Efter en djupare sökning över natten hittades den gamla HD'n. Testdisk fixade jobbet! Stort tack till den nakna killen som tipsade, nu blir sambon glad igen:)

Mvh Thomas