SpelClockers spelkväll 8/4 19:00 – Counter-Strike: Global Offensive

Permalänk
Hedersmedlem

SpelClockers spelkväll 8/4 19:00 – Counter-Strike: Global Offensive

Counter-Strike: Global Offensive gör en comeback för spelkväll nummer 6! Upplägget är som vanligt, sugna samlas på Mumble så löser administratörerna allt praktiskt efter hand. I den här tråden är det fritt fram att diskutera före, efter och under eventet. Dela med er av tankar, feedback, kommentarer och oförglömliga spelminnen från kvällen!

Nyttiga länkar
SweCTV – Twitch-video från bland annat spelkvällarna
SweClockers Mumble-server för röstkommunikation
SweClockers officiella grupp på Steam
SpelClockers officiella grupp på Facebook

Server IP: 95.130.64.246:27050

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Nova2 här med 2 förmodliga premades needar fler seriösa spelare runt samma rank till detta

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Hur är upplägget? Körs det matcher eller är det mer public?

Permalänk
Moderator
Moderator

Vi härjade public senast, att spela matcher är inte helt lätt med tanke på balansering. Ska man köra en ladder så kräver det också en del förberedelser, spelkvällarna är generellt bara att lira tillsammans och mot varandra lite casual.

Vi kan komma att köra mer organiserade kvällar men nu i början håller vi det lite enklare så vi får snurr på allt som behöver funka. Vi kan bli mer avancerade längre fram.

PS: När man lirar matcher och lag lovar bort sig mot varandra då uppstår alltid problem med att spelare inte infinner sig pga olika anledningar, då måste man ha en pool med reservister osv...det är svårt att lösa för ett engångstillfälle utan pris som drivkraft. Men när vi väl kört ett tiotal kvällar och folk börjat komma in i svängen så kanske vi kan köra lite lag och kul minichallenges. Kanske bästa spelaren genom olika spelkvällar?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Ska göra mitt bästa för att komma ihåg det här och vara med !

Visa signatur
Permalänk

Är mumble ett krav?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Schackmannen:

Är mumble ett krav?

Det är lite av poängen, att mötas och spela med andra. All organisering sker på Mumble på kvällen ifråga. Man behöver inte säga något egentligen om man inte vill, även om det blir lite lättare.

Vi har alla åldrar, sinnesstämningar och personligheter. Och vi bits inte. Som regel.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi härjade public senast, att spela matcher är inte helt lätt med tanke på balansering. Ska man köra en ladder så kräver det också en del förberedelser, spelkvällarna är generellt bara att lira tillsammans och mot varandra lite casual.

Vi kan komma att köra mer organiserade kvällar men nu i början håller vi det lite enklare så vi får snurr på allt som behöver funka. Vi kan bli mer avancerade längre fram.

PS: När man lirar matcher och lag lovar bort sig mot varandra då uppstår alltid problem med att spelare inte infinner sig pga olika anledningar, då måste man ha en pool med reservister osv...det är svårt att lösa för ett engångstillfälle utan pris som drivkraft. Men när vi väl kört ett tiotal kvällar och folk börjat komma in i svängen så kanske vi kan köra lite lag och kul minichallenges. Kanske bästa spelaren genom olika spelkvällar?

När jag menade matcher menade jag såkallade "gathers" i form av att man på plats delar in sig i lag som spelar mot varandra. Men det låter skoj med public också :).

Permalänk
Skrivet av Lan:

Det är lite av poängen, att mötas och spela med andra. All organisering sker på Mumble på kvällen ifråga. Man behöver inte säga något egentligen om man inte vill, även om det blir lite lättare.

Vi har alla åldrar, sinnesstämningar och personligheter. Och vi bits inte. Som regel.

Låter trevligt. Får väl försöka mig på mumble.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Schackmannen:

Låter trevligt. Får väl försöka mig på mumble.

Vi lirar ju många fler spel än CS, varje kväll, så när man väl har Mumble så ökar ju chanserna att hitta lite coop-spelare. Efter förra kvällen fick vi in fyra-fem soM hängt kvar och lirat lite CS samt andra spel.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag tror på att anordna gathers, även om det blir lite mer att göra för admin. Det är ju bara att ta samma upplägg som vid dota2spelande. 5 i varje lag och sedan kör man! eller ja, det funkade på 1.6 tiden iaf

Permalänk
Geeks Gaming

Kommer senare under kvällen.
Server finns uppe. Inte samma som innan utan helt ny.
IP: 95.130.64.246:27050

Finns RTV på servern och finns även vissa personer som är admin på den som kommer finnas inne på mumble under kvällen. Bland annat Blom1, Azlan

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Gött, perfekt efter nationella prov

Permalänk
Medlem

Har ett önskemål! Går det möjligtvis ändra tickrates till 100 eller 128?
Och 32 spelare, blir inte det lite rörigt? Tycker att 20 spelare är ganska rörigt hehe.

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med om det finns plats :)! Guldnovamästare

Permalänk
Skrivet av Portals:

Gött, perfekt efter nationella prov

nationella? i svenska? muntligt?

Permalänk

Kul idé som tusan! Fett med CS denna gången, blir till att försöka slita sig från allt annat livsnödvändigt(tv-tittande..)

Visa signatur

"Skillnaden mellan manlighet och idioti är hårfin"

Asrock 970extreme4, Corsair 8Gb Vengance 1600Mhz, AMD 965BE @4ghz, Zotac gtx580, Corsair cx600, Fractal design arc och självklart ingen ssd.

Permalänk

Låter rätt kul! Master guardian elite om de finns spelsugna likrankade

Permalänk

Kul!

Lite lagspel! Jag är gärna med om där finns plats! Har inte sweclockers en egen server o lägga upp med lösenord som bara vi som anmält oss känner till?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Havocboy:

Har ett önskemål! Går det möjligtvis ändra tickrates till 100 eller 128?
Och 32 spelare, blir inte det lite rörigt? Tycker att 20 spelare är ganska rörigt hehe.

Tänk på att det här inte på något sätt är seriöst spelande, utan meningen är att ha kul.
Däremot kan du hitta folk som du kan spela CS tillsammans med på den här kvällen för lite mer seriöst spelande.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Attans att jag inte är hemma när det är ett spel jag vill vara med och lira :(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munkizh:

Jag är gärna med om det finns plats :)! Guldnovamästare

Det är bara att dyka upp! Ju fler desto bättre!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Får man vara med på ett hörn även om man inte infinner sig i Svea Rike? Exempelvis den kanadensiska östkusten?

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk
Skrivet av david_i_nabben:

nationella? i svenska? muntligt?

Kemi har det varit idag, jag har dock missat det då jag är sjuk men men.

Permalänk
Medlem

Häftigt, många gamla rävar runt 30 vårar som mig på ikväll?

Permalänk
Avstängd

Joinat servern o mumble nu o spelar för fullt

Permalänk
Medlem

Gammal avdankad 1.6 lirare klart man lirar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av OskarD90:

Får man vara med på ett hörn även om man inte infinner sig i Svea Rike? Exempelvis den kanadensiska östkusten?

Självklart.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Är det jag som är ute och cyklar eller nämns inte IP:n till servern någonstans?

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaxXeZ:

Är det jag som är ute och cyklar eller nämns inte IP:n till servern någonstans?

95.130.64.246:27050

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!