Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem

Efter ungefär 4000 shards lyckades jag till sist gambla mig till ett par Tasker and Theo.

Blev lite trollad på rollen dock ...
745 Int
7% attack speed
381 armor
2240 life per second
46% pet attack speed

Kändes lite surt när jag sedan tidigare hade ett par i stort sett perfekta Magefist (727 int, 6 ias, 10 crit, 50 chd). Droppade från dryga 1,1M sdps till 973k, men den faktiska dps:en sköt i taket. T6-mobs smälter som smör i solsken, dessvärre gör även jag det så fort det kommer ett lite jävligare pack. Bara att hoppas att påskharen kommer med lite trevliga Zunimassadelar framöver.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Karjix-2800/hero/4708136
Fick äntligen den jäkla ringen från Bountys i Act 1 men rollen kunde varit något bättre, duger iaf för tillfället då mina set items ger mig fin boost.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Skrivet av karjix:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Karjix-2800/hero/4708136
Fick äntligen den jäkla ringen från Bountys i Act 1 men rollen kunde varit något bättre, duger iaf för tillfället då mina set items ger mig fin boost.

Så du får 2set från "Chantodo's Resolve", 3set från "Aughild's Authority" och, om du får 1till, 4set från "Firebird's Finery"? Eller gäller det bara 1set?
Har inte spelat RoS själv än, väntar och hoppas på att det kommer till X360 Så lite nyfiken på sånt här, verkar vara en sjukt fin ring för dig annars om det funkar för alla set

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Så du får 2set från "Chantodo's Resolve", 3set från "Aughild's Authority" och, om du får 1till, 4set från "Firebird's Finery"? Eller gäller det bara 1set?
Har inte spelat RoS själv än, väntar och hoppas på att det kommer till X360 Så lite nyfiken på sånt här, verkar vara en sjukt fin ring för dig annars om det funkar för alla set

Det gäller alla set man har på sig, men man måste minst ha två delar, så Chantodo's i givet exempel får inte setbonus.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Skrivet av Crazy Ferret:

Det gäller alla set man har på sig, men man måste minst ha två delar, så Chantodo's i givet exempel får inte setbonus.

Ah okej, så den är värdelös om man nu tex bara har en del av olika 2set, men det kan ju vara förståligt, för den 2set bonusen brukar ju vara bättre än andra 2set bonusar (som har 4 eller 6 som max)
Tack för infon

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Min första Ring of Royal Grandeur. Rollade helt ok, är dock lite fattig så blev inte mer rolls. Ska hitta lite sets också.

http://i.imgur.com/6s0zfME.png

profil http://eu.battle.net/d3/en/profile/Saandberg-2679/hero/107758...

/S

Buh, vilken bra gear du har

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Jag hade tur idag, fick två gröna plans varav den ena craftades i fyra delar.
Asheara och Sages.
Samt ett fint litet vapen.
Stats ska rerollas när jag får Forgotten Souls till det.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

min fjärde thunderfury, denna hade 2% högre procchans och gav mig 4k mer i damage!
Fick även min 4-setbonus av IK idag, fantastiskt vilken damageboost det blev

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Lyckades äntligen få tag i trifecta magefist för min cluster DH! Ett par väldigt fina Boj Anglers blev det också. Ska försöka rerolla för bättre crit damage på magefisten, men det blir ett senare projekt. Ligger just nu på 12 souls för att få cluster på min Dead Mans Legacy...

Över 1M dps i profile, precis under 1.5M in-game.

länk till DH:n http://eu.battle.net/d3/en/profile/Hanrax-2479/hero/6464576

Permalänk
Medlem

Under kvällens spelande har jag totalt fått 16st legendaries vilket är personligt rekord. Fick även 4st Mad Monarch's Scepter i rad från cache, även där rekord

Droppade med lite över 2400dps men rollade om ias till socket.

Fick även en ny neck som var helt ok, finns dock rum för högre chd eller en ännu bättre amulett.

Permalänk
Medlem

Hitta denna till min WD när jag selade med min crusader

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Stötte på den beryktade svärmen med goblins i en rift på T2. Trots halvgimpad Disintegrate builden (rolig men kanske inte effektiv) lyckades jag plocka 10 av kanske 15. Fick inga legendaries, bara juveler och rares. Tre rares hade en av tre stats som gröna för mig... Underbart...

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

Bästa droppet idag

Inget jätte bra och inget jätte dåligt

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Äntligen en del av Tal Rashas set, synd på lite halvkassa rolls men det får duga

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Äntligen en del av Tal Rashas set, synd på lite halvkassa rolls men det får duga

Ser inte vad som är halvkasst med rollsen, vad hade du hellre tagit?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Ser inte vad som är halvkasst med rollsen, vad hade du hellre tagit?

Lite högre rolls på int och vit hade inte skadat. De låg på 420 respektive 423 i spannet mellan 416 - 500 som är möjligt, men jag är nöjd ändå

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Lite högre rolls på int och vit hade inte skadat. De låg på 420 respektive 423 i spannet mellan 416 - 500 som är möjligt, men jag är nöjd ändå

Jag hade hellre rullat om thorns secondaryn till tex pickup radius eller life on kill i din situation tror jag =p

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Dessa är riktigt sjuka för mig som WW-barb:

http://i.imgur.com/UerzC35.png

Du får byta frenzy mot whirvelwind dmg så är dom ännu bättre.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Du får byta frenzy mot whirvelwind dmg så är dom ännu bättre.

Det går inte att få WW-damage på pants, har dessutom rollat 2 sockets på de! Denna fick jag idag, not bad:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Det går inte att få WW-damage på pants, har dessutom rollat 2 sockets på de! Denna fick jag idag, not bad:

http://i.imgur.com/ZWQxWoC.png

Riktigt Fet!

Fick en liknande för någon dag sedan, inte lika bra cc o cd men avg dmg vilket väger upp det tror jag. Rollade först 70-140 dmg, sedan 7 ias och slutligen denna avg dmg roll då 7ias gav 10k mindre dps än 70-140dmg Trodde faktiskt inte det men ias är en rätt klen stat faktiskt...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hittade äntligen en Andariel's Visage och det även med 20% Cold – precis vad jag vill ha! Övriga rolls var dock inte de bästa, men funderar i alla fall på att rolla om socket till Critical Hit Chance eftersom jag numera ligger under 50%. ^^

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Hittade äntligen en Andariel's Visage och det även med 20% Cold – precis vad jag vill ha! Övriga rolls var dock inte de bästa, men funderar i alla fall på att rolla om socket till Critical Hit Chance eftersom jag numera ligger under 50%. ^^

http://i.imgur.com/3FPxJck.jpg

Beroende på om du har någon nytta av en socket (23% life eller 13%? cooldownreduction) så kanske det är en bättre ide att sumpa ias då det är en rätt dålig stat jämfört med crit, framför allt om du redan har mycket ias på det gear.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av lanbonden:

Beroende på om du har någon nytta av en socket (23% life eller 13%? cooldownreduction) så kanske det är en bättre ide att sumpa ias då det är en rätt dålig stat jämfört med crit, framför allt om du redan har mycket ias på det gear.

Det blev att jag rollade om Socket, dessvärre har jag inte fått Critical Hit Chance över 30 miljoner gold senare.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jacob:

Det blev att jag rollade om Socket, dessvärre har jag inte fått Critical Hit Chance över 30 miljoner gold senare.

Den vanliga turen!

Jag skulle rolla om Vitality mot Crit Chance på en hjälm en gång. Första rollen hade jag möjlighet att byta Vitality mot Vitality och... Vitality. Andra rollen kunde jag byta mot Vitality och... Vitality...... Tredje gången fick jag Vitality och någon annan skitstat.

För att stanna kvar inom trådens ämne:

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Efter runt 35 Forgotten Souls och 40 mille fick jag nästan det jag ville ha. Om jag vaknar upp en dag och anser att jag sitter på för mycket gold kommer jag försöka rolla om Critical Hit Chance till 6,0%, men till dess får detta duga.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

perfekt för min crusader måste jag ju säga :> 7%dmg increase + 20% holy.... 1133127 dmg nu

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Efter runt 35 Forgotten Souls och 40 mille fick jag nästan det jag ville ha. Om jag vaknar upp en dag och anser att jag sitter på för mycket gold kommer jag försöka rolla om Critical Hit Chance till 6,0%, men till dess får detta duga.

http://i.imgur.com/1BOsEdd.jpg

Går det inte att rolla bort "(%8 more fire damage taken " ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Twoedge:

Går det inte att rolla bort "(%8 more fire damage taken " ?

Nope. Specifik för hjälmen.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Twoedge:

Går det inte att rolla bort "(%8 more fire damage taken " ?

Nej, den går inte rolla om. Det är en specifik stat för Andariel's Visage och kan landa på 5-10%. Ser det dock inte som något större problem, Fire är bland det sista som brukar döda mig och fördelarna överväger klart nackdelen.

Nästa projekt blir att fixa Aughild's shoulders och bracers samt en Ring of Royal Grandeur!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Fått 5-set Raekor och 3-set Might of the Earth (4-set med ring) på mina barbarer så rullat in en hel del godbitar på senaste. Ett litet urval :

Barb med Raekor : http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kniff-1513/hero/40269853
Barb med Might of the Earth (alt) http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kniff-1513/hero/36921765

Dock ingen TF eller Shard of Hate (kanske lika bra?) och bara 1 del IK (gloves). Det jag saknar är en physical Andariels, phys neck samt en soj med phys så är jag väl typ i mål.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt