Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Förstår inte riktigt vad du investerar i och vad du ska få ut av det. 3Terrahash mining nätverk som skall mine:a Scrypt och betala ut i BTC eller är det ASIC man sponsrar?

Asics.. Osäker på exakt hur mycket utrustning som är på G, tror(hoppas) Barwizi kommer sköta det här snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kanske skulle vara något för mig att göra. Hur gör du detta?

Betarigs.com

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av miningviking:

Asics.. Osäker på exakt hur mycket utrustning som är på G, tror(hoppas) Barwizi kommer sköta det här snyggt.

Men då beställer han in ASICs och man får en del av Hashing kraften? Eller han utvecklar och sedan får man köpa skiten för dyra pengar?

Skrivet av MIST_:

Betarigs.com

Thanks.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Men då beställer han in ASICs och man får en del av Hashing kraften? Eller han utvecklar och sedan får man köpa skiten för dyra pengar?

Han har beställt befintlig utrustning och man får andel i vad den genererar efter el osv, kommer nog upp en omröstning snart det ska vara någon viss % avsättning till en reinvestment mining fund.

Permalänk

Själv kör jag DarkCoin vilket är X11 istället för scrypt. Går energisnålare och framför allt mycket svalare. Samt högre hashrate, vilket är roligt att kolla på.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av miningviking:

Han har beställt befintlig utrustning och man får andel i vad den genererar efter el osv, kommer nog upp en omröstning snart det ska vara någon viss % avsättning till en reinvestment mining fund.

Sweet, det är jag intresserad av. Det är tråden som du länkade tidigare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prövar för tillfället Vertcoins.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vertcoin de senaste 2 månadera

Permalänk

hur mycket tjänar man egentligen på att minea om man ser till vad det kostar att låta datorn stå på hela tiden? plus inköp av mining rig?, lönar det sig?

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av slobbster:

hur mycket tjänar man egentligen på att minea om man ser till vad det kostar att låta datorn stå på hela tiden? plus inköp av mining rig?, lönar det sig?

Inte om man köper dator idag. Har man redan grejer så går det kanske att gå ±0 eller lite plus. Mine:ar man idag och värdet ökar med 20% eller mer så har man helt plöstligt gjort en ok förtjänst.

Visa signatur

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jag har i dag valt att gå över till Hashco.ws och multimine:a. Hoppas på bättre utdelning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag har i dag valt att gå över till Hashco.ws och multimine:a. Hoppas på bättre utdelning.

Vad har du för utdelning där per MH?
http://blackcoinpool.com/ ligger på 0,0052BTC/MH

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av SKab:

Vad har du för utdelning där per MH?
http://blackcoinpool.com/ ligger på 0,0052BTC/MH

Vet inte riktigt än men enligt Poolpicker.eu så ligger Hashco.ws precis över samtliga andra i alla kategorier, ett snitt på ca 0.0052 över längre tid. Det såg så ut igår, idag är det helt åt helvete så jag hoppar nog över på Black-Coin jag med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så här säger clevermining.com
Payouts every day

Så här ser det ut för mig nu:
Mining days 3
Last Payout no payouts yet

Vad betyder det? När kommer utbetalningarna då? Någon mer som kör på clevermining?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blade80:

Payouts every day

Mining days 3

Vad betyder det? När kommer utbetalningarna då? Någon mer som kör på clevermining?

Jag hade bytt pool direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Payouts every day

Mining days 3

Förmodligen då du inte kommit upp till 0,001 BTC vilket är lägsta payout. 0,0001 på söndagar.

Har kört där ett tag men nu när plackcoinpool har högre utdelningar har jag hoppat över där.

Permalänk

Jag mine:ar Omnicoins.

Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Medlem

Är det ens värt att minea med grafikkort längre?
Låg på 80-100:-/dag förut med 1.2MH. (Multipool.us)
Men sist jag kollade hade jag tjänat några hundralappar på en månad, funderar nästan på om man kanske ska sluta plåga korten :/

Minear när jag sover och jobbar, så 16-18h/dygn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Är det ens värt att minea med grafikkort längre?
Låg på 80-100:-/dag förut med 1.2MH. (Multipool.us)
Men sist jag kollade hade jag tjänat några hundralappar på en månad, funderar nästan på om man kanske ska sluta plåga korten :/

Minear när jag sover och jobbar, så 16-18h/dygn

Så länge det täcker elräkningen så ja? Går jag 100 kr plus i månaden, fine... 1000 kr om året, so be it

Sen är det ju kul också, leta nya pools, satsa på okända mynt osv...

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem

Själv minear jag spaincoin och kör på wafflepool (ett kort på varje).
Spaincoin för att jag tror och hoppas den kommer öka i värde snart och wafflepool för rena btc som även verkar öka i värde just nu.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefffe:

Så länge det täcker elräkningen så ja? Går jag 100 kr plus i månaden, fine... 1000 kr om året, so be it

Sen är det ju kul också, leta nya pools, satsa på okända mynt osv...

Jao, men korten mår ju inte direkt bra av att gå i 100% load 24/7, överklockade, så den hundringen får du nog lägga undan för nya kort med jämna mellanrum
Visst är det ett smidigt sätt att få "gratis hårdvara" om man tänker så. Plockade själv ut ett 290 efter dogecoin ökningen, men det hade jag sönder samma helg i jakt på lägre temp, hade ändå inte kunnat minea med det med det tjutet och blev rätt besviken på prestandan så no real harm done

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Jao, men korten mår ju inte direkt bra av att gå i 100% load 24/7, överklockade, så den hundringen får du nog lägga undan för nya kort med jämna mellanrum
Visst är det ett smidigt sätt att få "gratis hårdvara" om man tänker så. Plockade själv ut ett 290 efter dogecoin ökningen, men det hade jag sönder samma helg i jakt på lägre temp, hade ändå inte kunnat minea med det med det tjutet och blev rätt besviken på prestandan så no real harm done

Nej så är det ju... Men med lite tur hinner dom betala tillbaka sig innan dom går sönder.. Mina 7950 höll inte länge förut, dock mycket bättre kvalitet på 280X, verkar inte vara några bekymmer att pumpa dygnet runt i 100% load. Det jag oroar mig mer för är folk som har fan speed på över 90%

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör fullt ut på Litecoin. Jag tror att denna kryptovaluta kommer gå långt eftersom marknaden redan är starkt etablerad och bara växer för varje dag som passerar.

Visa signatur

Reason keeps escaping.

Permalänk

någon som hoppat på något x11 coin ännu? vad kör ni isf för miner?

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Skrivet av AnteBellum:

någon som hoppat på något x11 coin ännu? vad kör ni isf för miner?

Kör darkcoin till och från med sgminer. korten går hälften så varma och drar ungefär hälften så mycket ström.
Sen vore det märkligt om inte darkcoin ökar i värde när Darksend är klart.

Permalänk
Medlem

Jag vet att blackcoinpool jobbar på att börja köra igång x11 snart

Permalänk
Skrivet av Gregerandersson:

Kör darkcoin till och från med sgminer. korten går hälften så varma och drar ungefär hälften så mycket ström.
Sen vore det märkligt om inte darkcoin ökar i värde när Darksend är klart.

hehe precis så jag tänker också

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem

Kör endast Dogecoin. Uteslutande för att deras community visat sig vara villiga att använda myntet och tänka på större saker än att bara bli personligt rika. I längden är det överlägset. Andra coins handlar nästan uteslutande om spekulation och att bli rik fort. Att faktiskt kunna göra något med mynten? Nehhh varför det...

Dogecoin så säljer och köper anävndarna (som ädag är ca 70.000 på reddit) saker av varandra hela tiden och skapar äkta värde i att äga DOgecoins. ***bort/mod***

§9
Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jag har nu Packat ner min rigg och slutat mine:a på obestämd tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag har nu Packat ner min rigg och slutat mine:a på obestämd tid.

Jo det blir inte många kronor till övers efter elen är betald nu!

Visa signatur