Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ta bort "SWE" från aktivitetsfältet?

Permalänk

Ta bort "SWE" från aktivitetsfältet?

Av någon anledning fick jag tillbaka "SWE" bredvid klockan igen. Har ingen anledning till o ha det där, och va nöjd med o slippa se det Så undrar hur man ska få bort det

Enligt bilden så har jag ju 2st tagentbordslayouter men går jag in i inställningar så vart jag än tittar så är det endast svenska överallt.
Så någon som vet vad man kan göra/testa med för o få bort denna "ikon"?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen-->Nationella inställningar och språkinställningar--->"fliken" Tangentbord och språk--->Byt tangentbord...--->"fliken" språkfältet---> och sen väljer du "Dolt"

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Kontrollpanelen-->Nationella inställningar och språkinställningar--->"fliken" Tangentbord och språk--->Byt tangentbord...--->"fliken" språkfältet---> och sen väljer du "Dolt"

Mhmm är det för Windows 7? Har windows 8 så ser inte ut riktigt så.
Men går jag till Kontrollpanelen -> Klocka, språk och nationella inställningar -> Språk -> Avancerade inställningar
Sen "Ändra snabbtangenter för språkfältet" -> så kan jag byta till fliken "Språkfältet", dock är det dolt i den inställningen redan och hjälper inte om jag byter -> byter tillbaka

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

kommer ihåg att jag bråkat med den tidigare ifall det var win 8 vet jag inte men då drog jag först ut den på skrivbordet, sen gick det bättre att högerklicka och dölja den för alltid

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Högerklicka pä fältet?

Högerklickar jag så blir det som att högerklicka vartsom på aktivitetsfältet. Inget om att kunna dölja/ta bort det tyvärr

Skrivet av MrPe:

kommer ihåg att jag bråkat med den tidigare ifall det var win 8 vet jag inte men då drog jag först ut den på skrivbordet, sen gick det bättre att högerklicka och dölja den för alltid

Går inte att dra ut på skrivbordet. Så fort jag klickar på "SWE" så kommer det upp alternativ på spårk att välja, svenska och engelska
Går jag in i inställningar så finns bara svenska där

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Öppna "Visa dolda ikoner" -> Anpassa -> Aktivera och inaktivera systemikoner -> Byt Indataindikator till Av

Permalänk
Medlem

Prova att lägga till ett nytt tangenbordsspråk och ta bort det igen, det brukar fungera för mig.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Prova att lägga till ett nytt tangenbordsspråk och ta bort det igen, det brukar fungera för mig.

Där du, trodde jag hade testat det men glömde nog det. Tack så mycket för det
Eller så råka jag lägga till o ta bort fel språk. La till o tog bort Engelska (USA) nu o då försvann ikonen.

Tackar o bugar alla för hjälpen

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Hej

Jag lånar denna tråden då jag har liknande problem med SWE SV vid klockan.

Datorn var så som jag ville ha den; windows 8.1 med engelska menyer, svenskt tangentbord (åäö) och datum och tid svenskt.

Det blev emmeltid problem när jag laddade hem en UE4 demos där navigeringen inte funkade och tilde knappen för att komma åt konsolen funkade inte.

Kom på den geniala idén att installera engelskt tangbordsspråk men demon funkade inte bättre för det men istället blev windows ett helvete med endera svenska menyer, engelskt tangenbordsspråk och engelsk tid och datum samt språkfält vid klockan.

Efter att ha trott jag fåt ordning på det så funkade inte åäö i google etc så jag fixade med inställningarna och fick till det till slut men har som sagt SWE SV vid klockan.

Vill ha kvar den möjligheten att byta språk men det räcker ju med trycka på windowsknappen + mellanslag så byter man inmatningsspråk.

Vill inte se SWE SV vid klockan.

Hur döljer man det?

Permalänk

En bild på hur det ser ut.

click to ZOOM

därefter får man hovra över bilden i fullskärmsläge och trycka på förstorningsglas-ikonen som kommer fram, bilden skalas dock automatiskt till skärmstorleken, idiotiskt, photobucket kan inte visa bilden i originalstorlek, man kan iofs trycka på download knappen, men orca...

det var bättre förr

Permalänk

Hittade en guide som löste problemet.

http://www.thewindowsclub.com/turn-off-language-bar-windows

Man får gå 111 steg för att få fram

Sätt den till "off"

Klart.

Permalänk
Medlem

Man kan växla mellan valda språk genom allt hålla inne Alt-tangenten och trycka på en SHIFT-tangent en gång.
Jag lärde mig detta den hårda vägen. Råkade av misstag trycka på dessa knappar och byta språk från engelska till thailändska inne på ett internetcafé i Thailand. Accessen till kontrollpanelen var låst och killen som jobbade där kunde inte prata engelska. suck... Så efter att sen ha tryckt på alla existerande tangentbordskombinationer plus svurit oavbrutet i ca 5-10 minuter så lyckades jag plötsligt byta språk igen men till... kinesiska... utan att veta hur jag lyckades. hehe. X-D Fick upprepa samma procedur igen och tror dom t.o.m. hade en 4:e språk/teckenuppsättning på datorerna med där. hehe.
Men nu kommer jag iallafall aldrig att glömma Alt+shift.

Permalänk

Jag har win 8.1 och hade stora problem att få bort 'SWE' nere i snabbstart fältet.
Krånglade med det ett tag tills jag såg att jag hade både svenskt och engelskt inlagt.
När jag tog bort den engelska delen så försvann 'SWE' automatiskt.