I spel så hoppar jag ut till skrivbordet!

Permalänk
Medlem

I spel så hoppar jag ut till skrivbordet!

Hej på er!

Har ett litet problem jag märkt av!

När jag spelar så har spelen börjat stänga ner sig och vips är jag ute på skrivbordet!
Spelet stängs alltså inte av helt! Tror spelet minimerar sig!

När jag går in i spelet igen så kollar jag oftast upp på himlen i FPS spel!

Brukar hända 2 gånger efter varann!

Börjar bli sjukt irriterad

Nån som har nå tips?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Har kanske ett likande problem fast i CS:GO. När jag drar musen snabbt åt höger så åker muspekaren över på andra skärmen, om jag då klickar så tabbas spelet ner. Jag har gjort en youtube film där jag visar problemet https://www.youtube.com/watch?v=0-owm0EcZMY

Jag har löst det med hjälp av Dual monitor tools så varje gång jag ska spela så får jag låsa fast musen på "gaming" skärmen

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Skrivet av segafreaktwo:

Hej på er!

Har ett litet problem jag märkt av!

När jag spelar så har spelen börjat stänga ner sig och vips är jag ute på skrivbordet!
Spelet stängs alltså inte av helt! Tror spelet minimerar sig!

När jag går in i spelet igen så kollar jag oftast upp på himlen i FPS spel!

Brukar hända 2 gånger efter varann!

Börjar bli sjukt irriterad

Nån som har nå tips?

Låter väl som olagligt Windows (7'an iaf) , den brukade iallafall förr hitta på sånt om det inte var en registrerad Windows utgåva.

Permalänk
Medlem

Har inte 2 Skärmar :/

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av segafreaktwo:

Har inte 2 Skärmar :/

Vad har du då, för det vet vi inte?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

segafreaktwo:
Kanske det är något program i bakgrunden eller nått meddelande som vill ha din uppmärksamhet. Tex ditt antivirus. Men det finns ganska många saker så du får tänka efter vad du gjorde med datorn innan allt började.

Permalänk
Medlem

1 skärm!

Streamar dock när jag spelar!

Får kolla upp mer noggrant när det händer igen!

Tack så länge

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av segafreaktwo:

1 skärm!

Streamar dock när jag spelar!

Får kolla upp mer noggrant när det händer igen!

Tack så länge

Har du bara en skärm? Har du ingen dator då? Vad innehåller den?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Du råkar inte prata i Skype samtidigt? Spelade med en polare som påstod att när han pratade i Skype så tabbades spelen ur och han hamnade på skrivoåbprdet. Detta har hänt honom flera gånger när vi försökt köra med Skype!

Verkar även finnas fler med samma problem på internet men ingen lösning till problemet!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Använder Mumble!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Om du har Samsung SSD så försök stänga av Samsung Magician.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Trevligt sammanträffande, ska idag till en polare och se om jag kan lösa vad som verkar var samma problem.

2 nertabbningar kort efter varandra ca varanan timma, har ingen aning om exakt vad det är så kommer nog följa denna tråd också.

Skrivet av Xubunticious:

Låter väl som olagligt Windows (7'an iaf) , den brukade iallafall förr hitta på sånt om det inte var en registrerad Windows utgåva.

Kompisen använder lagligt Windows 8, så bör inte vara det du är inne på.

Skrivet av KeVVa:

Du råkar inte prata i Skype samtidigt? Spelade med en polare som påstod att när han pratade i Skype så tabbades spelen ur och han hamnade på skrivoåbprdet. Detta har hänt honom flera gånger när vi försökt köra med Skype!

Verkar även finnas fler med samma problem på internet men ingen lösning till problemet!

Skype skulle det kunna vara då det används ofta, blir att kolla upp detta mer.

Skrivet av segafreaktwo:

Använder Mumble!

Min kompis använder inte Mumble, så tror inte det har något att göra med det

Skrivet av fantomsmurfen:

Om du har Samsung SSD så försök stänga av Samsung Magician.

En Samsung SSD används, men tror inte någon mjukvara till den är installerad, men det kanske är automatiskt installation av mjukvaran? Förklaring på vart man hittar och stänger av det?

Frågan är om TS också har en Samsung SSD