Permalänk
Medlem

CS:GO lagg?

Tjena!

Jag lirar väldigt mycket CSGO och har precis köpt mig en 144hz skärm från BenQ. Jag har satt den på "144hz" och jag har över 200 fps i spelet, men jag ser ändå att det små "hackar". Jag har ingen aning om varför! Denna typ av lagg har jag bara sätt i CS:GO. Alla andra spel flyter på helt underbart.

Vet ni vad jag menar?

Är tacksam för svar!
//Pontus

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/24icqh/anyon... Ganska många som verkar ha det, Verkar vara senaste uppdateringen

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Skriv fpx_max 144/145/288/289 och se om det blir bättre

Permalänk
Medlem

Kan det vara tearing du ser ? Dvs halvfärdiga skrämuppdateringar ? Prova 144 eller 145 som max fps och se om det känns bättre
Annars ställde nya uppdateringen till det ännu mer, precis som de senaste 10....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har locked 145 på min 144.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Ska man ha 145 eller 144? Har själv satt den på 144.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/24icqh/anyon... Ganska många som verkar ha det, Verkar vara senaste uppdateringen

Skrivet av friskybob:

Skriv fpx_max 144/145/288/289 och se om det blir bättre

Skrivet av Tangentbord:

Kan det vara tearing du ser ? Dvs halvfärdiga skrämuppdateringar ? Prova 144 eller 145 som max fps och se om det känns bättre
Annars ställde nya uppdateringen till det ännu mer, precis som de senaste 10....

Skrivet av dulingen:

Jag har locked 145 på min 144.

Skrivet av smurfeNn:

Ska man ha 145 eller 144? Har själv satt den på 144.

Jag tror det beror mest på uppdateringen, men tearingen kan säkert bidra också. Just tearing är inget jag stör mig på, det är att det små hackar, man kan liksom se sina sina fps som det står att man har. Jag hade problemet innan uppdateringen, men nu har det blivit ännu sämre... Nåja, hoppas att Valve fixar det här. Det är ju helt sjukt att ett så stort spel med ett så stort företag ska lida av lagg problem.

Tack för svaren!

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Skrivet av Powaz:

Jag tror det beror mest på uppdateringen, men tearingen kan säkert bidra också. Just tearing är inget jag stör mig på, det är att det små hackar, man kan liksom inte sina sina fps som det står att man har. Jag hade problemet innan uppdateringen, men nu har det blivit ännu sämre... Nåja, hoppas att Valve fixar det här. Det är ju helt sjukt att ett så stort spel med ett så stort företag ska lida av lagg problem.

Tack för svaren!

Tror vi har exakt samma problem. Gjorde en tråd i grafikkortsdelen men problemet är nog enbart relaterat till cs go.

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1295320-microstu...

Verkar som att problemet kommit i en uppdatering nyligen, förhoppningsvis löser valve det i nästa!

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Och du har satt 144hz på skärmen? Högerklicka -> screen resolution -> advance settings -> monitor -> screen refresh rate
Har du skrivit in "-refresh 144" i lanchoptions för spelet? Library -> Csgo -> högerklicka -> properties -> set lanch options
Testa skriv in "fpx_max 145" i din cfg eller autoexec.
Du kan också testa byta upplösning till ex: 1280X960, och se om det blir bättre. Se till att du har av "Wait for vertical sync". Testa att spela i windowmode och se om det blir bättre. idk finns massor man kan testa göra^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grante:

Och du har satt 144hz på skärmen? Högerklicka -> screen resolution -> advance settings -> monitor -> screen refresh rate
Har du skrivit in "-refresh 144" i lanchoptions för spelet? Library -> Csgo -> högerklicka -> properties -> set lanch options
Testa skriv in "fpx_max 145" i din cfg eller autoexec.
Du kan också testa byta upplösning till ex: 1280X960, och se om det blir bättre. Se till att du har av "Wait for vertical sync". Testa att spela i windowmode och se om det blir bättre. idk finns massor man kan testa göra^^

Japp. Jag har testat det mesta där. Det räcker väl att skriva kommandon i konsolen? Man behöver väl inte gå i på sin cfg fil och launchoptions osv?

Tack för tipsen!

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.