Installering av keylogger på domän-baserat opertivssystem (W7p)

Permalänk
Medlem

Installering av keylogger på domän-baserat opertivssystem (W7p)

Hej! Jag vill börja inlägget med att påpeka att detta bara är en teoretisk fråga, och detta är något jag ej kommer utföra i verkligheten. Jag ber bara om information för utbildande syfte.

Windows 7 professional erbjuder att man loggar in via domän-baserade inloggning, det vill säga att du har ett användarnamn+lösenord som fungerar över flera datorer över ett nätverk. Skolor brukar exempelvis använda sig av denna funktion. Såhär brukar inloggningsskärmen se ut: http://imgur.com/oQbt2hp .
Vi säger att man har tillgång till administrations rättigheter lokalt på en dator som är med i detta nätverk, och att man kan installera vilka program man vill på denna dator + ha i princip full tillgång till alla filer som är sparade lokalt på denna dator.

Säg att jag vill installera en keylogger på den här datorn, som ska registrera alla knapptryckningar som varenda användare som är inloggad på den här datorn utför. Alla användares knapptryckningar ska sparas i en lokal fil (.txt) som sedan ska kunnas öppna.

Låt oss säga att jag redan har lyckats installera en keylogger som körs igång för varje användare som loggar in. Programmet (FreeKeyloggerPro) ligger i program mappen för alla användare, där även program såsom Ie8, adobe photoshop och Office för datorn ligger lagrat. I startup mappen för alla användare ligger även en genväg för programmet så det automatiskt startar upp varje gång någon användare loggar in. Keyloggern fungerar osynligt och bra för admin, men det finns ett problem.

Alla inställningar och data (.txt filen) sparas bara lokalt för just användaren som loggar in. Varje ny användare får upp keyloggerns meny för inställningar och egen tom data för just den här användaren. Men om denna användare loggar in igen på användaren efter att ha startat om datorn och klickat på start logging files , så ligger all data kvar på .txt filen och keyloggern körs igång automatiskt i bakgrunden utan att märkas med de förinvalda inställningarna, precis som den ska. Men problemet är alltså att alla data och inställningar sparas bara lokalt för bara en specifik användare, och inte för alla användare tillsammans lokalt.

Min fråga är, hur ska jag installera (och vart) keyloggern för att den ska ha samma inställningar för alla användare på datorn och att all data ska sparas i en och samma .txt fil? Hur ska jag ta mig tillväga? Jag vill att keyloggern alltid ska köras igång i bakgrunden utan att märkas för varje användare alltså.

Var vänlig och ställ också frågor om jag var otydlig eller om du undrar över något. Detta är bara för utbildande syfte och inget annat.

MVH Aledro.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Låter ju inte riktigt som nåt teoretiskt du är ute efter utan mer guider på hur man faktiskt gör det.

Om du nu vill köra en applikation dolt så lär du får köra den som en tjänst.

Permalänk
Medlem

Så du vill alltså ha hjälp med att infektera skolans nätverk på ett effektivare sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

Så du vill alltså ha hjälp med att infektera skolans nätverk på ett effektivare sätt?

Låter som en bra idé, och rolig.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Spara bara .txt filen i C:\user\admin\ istället för %user% som du verkar göra nu.

Citat:

Hej! Jag vill börja inlägget med att påpeka att detta bara är en teoretisk fråga, och detta är något jag ej kommer utföra i verkligheten. Jag ber bara om information för utbildande syfte.

yeaaah sure

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Känns som om du är ute efter en portabel variant. Alltså ingen man installerar utan bara stoppar på ett USB minne och startar så rullar den.
Det känns som om du redan försökt praktisera det här - Kan bara nämna det att dina skola/gymnasie/universitet är ett statligt institut och därför måste de anmäla alla dataintrång!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Spara bara .txt filen i C:\user\admin\ istället för %user% som du verkar göra nu.

Just nu är programmet sparat i c:\windows\programs, inte i users. Också testat att spara i \allusers men det funka inte heller som jag ville.
Alltså, att få programmet att starta är inget problem, men alla filer sparas lokalt för användaren, såsom Bokmärken i Ie8 också sparas lokalt för just användaren som lagt till bokmärket på datorn. Finns det någon mapp i Windows som går över alla användares inställningar osv. Är det möjligt att spara i system32 mappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Känns som om du är ute efter en portabel variant. Alltså ingen man installerar utan bara stoppar på ett USB minne och startar så rullar den.
Det känns som om du redan försökt praktisera det här - Kan bara nämna det att dina skola/gymnasie/universitet är ett statligt institut och därför måste de anmäla alla dataintrång!

Nej jag har inte försökt på mig dataintrång av något slag och kommer heller inte göra det. Det är inte relevant för tråden, jag vill bara ha ett svar hur jag ska lösa mitt problem, ingen moralisk diskussion.

Och ja, programmet ska installeras i praktiken över ett USB, alltså bara kopieras över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aledro:

Hej! Jag vill börja inlägget med att påpeka att detta bara är en teoretisk fråga, och detta är något jag ej kommer utföra i verkligheten. Jag ber bara om information för utbildande syfte. .

Skrivet av Aledro:

Just nu är programmet sparat i c:\windows\programs, inte i users. Också testat att spara i \allusers men det funka inte heller som jag ville.

Finns iaf inget skumt med detta

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk

Låter knappast teoretiskt om du frågar mig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Låser då tråden direkt spårade ur i uppmaning till brott/anklagelser.

Citat:

§8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...