Permalänk
Medlem

Roccat Kone XTD "stor"?

Sett några reviews på Roccat Kone XTD och de flesta säger att den är stor, men hur stor den är i jämförelse med något har ingen nämnt.

Använder Logitech MX518 atm och funderar på just Kone XTD. Har normalstora händer och har testat R.A.T. 7 men den var för bred.

Microsoft hade en mus, antagligen Intellimouse (Explorer?) 3.0, och jag tyckte den var liite för "stor"/klumpig.

Så, vad säger ni? Någon som har den eller testat? Har ni lust att dela med er av era erfarenheter? Kanske något att jämföra med?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Varför köper du inte bara en Roccat kone pure istället?
Den är väldigt lik Roccat kone XTD men en eller två centimeter kortare.
Jag använder den själv och är nog den skönaste musen jag testat.

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeliaz:

Varför köper du inte bara en Roccat kone pure istället?
Den är väldigt lik Roccat kone XTD men en eller två centimeter kortare.
Jag använder den själv och är nog den skönaste musen jag testat.

Den kanske trots allt är för liten/kort? Har inte känt på någon av dem.

Btw, har Pure samma funktioner såsom att kunna ändra liftoff etc. Eller saknar den något som XTD har?

Permalänk
Skrivet av TTOI:

Den kanske trots allt är för liten/kort? Har inte känt på någon av dem.

Btw, har Pure samma funktioner såsom att kunna ändra liftoff etc. Eller saknar den något som XTD har?

Vet inte vad den saknar men optisk > laser.

Permalänk
Medlem

Har en Roccat Kone Pure och den är ungefär i samma storlek som en mx518