Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk

Kommer ni in på sidan ? Jag gör inte det ??
Länk ?

Permalänk
Avstängd

Man kan lika väl beställa en eller flera system med 4 grafikkort och en i7 4960x för att uppnå 1000 dollar (cirka 6500kr) ...
lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av CStocklots:

Dock kommer jag i morgon att påpeka för Sweclockers att denna tråd inte leder till annat än obevisad smuts-
kastning av mitt företag samt gära en beräkning av vad detta eventuellt skulle kunna kosta mig i förlorad trovärdighet och
p.g.a.det förlorad försäljning/omsättning samt även lägga detta till handlingar för en eventuell tvist om ersättning.

Mvh. Leif

"Nästa vecka i Trolljägarna; Robert Aschberg ger sig ut i fält för att konfrontera individer som anonymt undersöker och diskuterar huruvida ett cyberrymds-baserat företag är seriöst eller inte. "Vad de gör är rentav olagligt, jag kommer att kräva ersättning för dessa grova påhopp!" konstaterar den utsatte näringsidkaren Leif, som även är noggrann att påpeka att han efter ett antal intensivkurser i både italienska och meänkieli talar fem språk dagligen."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Kom igen nu, erbjud via faktura så ska vi beställa! - Det garanterar jag!

Jag har 13000 som är öronmärkta för en ny dator. Kanske lite mer kan spenderas om humöret infinnes (och priserna).

Så jag håller med Allexz ... faktura! Då beställer jag direkt! (Måste hinna före på de produkter som det är lite av )

Visa signatur

Cosmos S
Z370 Gaming Pro Carbon | Watercooled i7-8700K @ 3.70GHz
16GB DDR4 @ 3000MHz | GTX1070 OC 8GB
Win 10 Pro | M.2 NVMe 970 EVO 500GB | Ʃ≈1,75TB SSD | 2TB HDD
Logitech G15 | Razor Lachesis | AOC G2460P 24" 1080P @144Hz

Permalänk
Medlem

290kr för i5 4670k, 310kr för i7 4770.
GTX 780Ti för 610kr.

Hur kan man ens fundera en millisekund på om sidan är legit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raubens:

Jag skulle anta att det bara är en tillfällighet att det tog mig ungefär 10 sekunder att hitta samma bild som ni använder på er hemsida efter att ha googlat på "Call center woman", eller hur Leif?
http://i.imgur.com/0wI0oqa.png

Du menar att det inte skulle vara Leif på bilden?

Ps. Den bilden är det MINST alarmerande om något! Ds.

Visa signatur

Cosmos S

Permalänk
Medlem

Någon annan som undrar över vilken företagsstruktur de försöker inbilla folk att de har? Hemsidan skall ju försöka ge sken av att vara för det internationella företaget, dock är den uppenbarligen skriven av en svensk då det förekommer sammanslagning av ord som i engelskan inte skall slås ihop samt en del svenska ord som har smugit sig in i meningar på engelska. Men enligt hemsidan finns ju bara ett försäljningskontor här i Sverige så hemsidan bör ju rimligtvis inte varit gjord i Sverige om företagsstrukturen vore sann.

Vilket företag skulle vara det säljande bolaget? Såvitt jag vet måste onlinebutiker med företag i Sverige skriva ut org-nr på hemsidan, de skulle också behöva ha någon typ av skattesedel där det numret skall skrivas ut på hemsidan.

Älskar för övrigt att han nu inser att folk genomskådat hans dåliga försök till bluff och nu börjar hota med stämningar.

Permalänk
Medlem

Lär inte dröja allt för länge innan sidan läggs ner. Det bara finns inte att man skulle sälja till det priset oavsett inköpspris.
Ett företag vill alltid gå med maximal vinst, att då sälja ut till sådant underpris finns det bara en enda förklaring till och det är att lura köpare som tror dom gör ett klipp. Tråkigt

Permalänk
Medlem

Upptäckte nu ett par helt självklara varningar...

"Exchange in store"
Finns ingen butik, så vad menar du med detta?
Payment Upon Shipment"
Och detta går ju inte? Endast förskottsbetalning.

[img]http://puu.sh/8IahX.png[/img[
Samt, var går dessa UK och US nummerna? Någon som vill testringa?

Glömde halva inlägget
Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: AMD Ryzen 7 7800 3XD Kyld av: Cooler Master ML240L Core GPU: MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC Chassi: Corsair 4000D Airflow MOBO: Asus TUF Gaming A620-Pro WIFI Nätagg: Gigabyte Ultra Durable 850W V2 PCIe5 SSD: WD Black SN850X 1TB Gen4

Permalänk

(Inte ny på SC egentligen men orkar aldrig logga in)

Leif.

Nu vill du ha lugn och ro ifrån detta. Så, för att slippa fler "jobbiga" kommentarer och mail så kan du ge svar på några frågor som jag tror kommer kväva det jobbiga.

* Det står på din/er hemsida att ni startade 2011 med partiförsäljning. Från vilket land? Till vilka länder? Vem startade? Vilka kunder?

* Namnet computerstocklots.com är ytterst generiskt och hade exempelvis ICA valt att använda livsmedelsbutik.se hade det varit ungefär samma sak. Ingenstans på internet hittar jag någon information om "computer stocklots company" vilket antyder att namnet är illa valt eller att det inte finns. Ingen historia, ingen bakgrund (nästan). Hur kommer det sig att företaget aldrig lämnat några spår trots att det har haft verksamhet sedan 2011?

* Inga av de telefonnummer som listas på sidan leder, såvitt min efterforskning via Google, till någon specifik person. Eller jo, ett nummer leder till en kvinna i 58 års åldern. Vem är det?

* Organisationnummer? Kundreferenser? Kontaktperson?

* I dina mail skiftar språkbruket från första mailet med mycket korrekt och uppfattningsvis god grammatik till andra mailet skriver du ord som "ngn" och "reggad" vilket tyder på att: A) Svaret är skapat av någon annan eller B) Det gick inte att fokusera på korrektheten denna gången. Eller hur förhåller det sig?

* Relaterat till ovan är även att du med lite hjärnjympa borde vara i åldern 40-55 med tanke på de 25 årens erfarenhet av liknande verksamhet. Korrekt?

* Du började med att lägga ut en annons på "Prylmarknaden" den 29 Mars http://www.prylbanken.se/annons/datatillbehor_och_delar/stort_parti_av_datorer,_datordelar_och_tillbehor_saljes/476137/ och sen kom Blocketannonsen? Eller den officiella hemsidan?

Permalänk

Det här utvecklas mer och mer! Med tanke på allt underligt på hemsidan, samt ägarens svar på denna tråd så kommer i alla fall jag inte lägga några beställningar på denna sida. Skulle det komma fram ett organisationsnummer samt en möjlighet att betala via faktura skulle jag inte lägga min beställning ändå, eftersom priserna är alldeles för låga för att göra seriösa affärer. Även om det skulle vara köpt över konkursbon osv. finns det ingen anledning att ta så låga priser. Verkar det för bra för att vara sant, så...

Permalänk
Medlem

Undrar om de använder mycket datorer på Norfolkön. Tittar man på Gulex som Leif refererar till så antar jag att de är:

http://www.gulex.se/sve/computerstocklots/1.htm

men Hemside-länken går till http://www.computerstocklots.co.nf/ som verkar vara en gratis domän.

Permalänk
Medlem

Då denna person utger sig för att vara legitim, varför låg då sidan till en början på ett gratis webbhotell?

Ringer varningsklockor när en som utger sig för att ha en nätbutik inte har en ordentlig egen domän för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

En förutsättning för att någonting skall kunna kallas förtal är att uppgifterna som lämnas faktiskt är osanna. Att kalla ditt företag för en bluff, scam etc. är sant och därmed har du inte någon som helst grund för ersättning i din låtsastvist.
Puss.

Jag är själv skeptisk innan bevis är framlagt. Men jag tycker inte ditt påstående är desto mindre förtal. Om du inte har konkreta bevis på att det är ett blufföretag vi diskuterar om förstås. Vore bra om du i så fall delade med dig eller ännu bättre, lämna det till polisen eftersom det då rör sig om olaglig verksamhet.

Vi inte i en diktaturstat så jag tycker vi ger honom lite tid på sig att besvara den fullt befogade kritiken.

Visa signatur

Cosmos S

Permalänk
Geeks
SweClockers

Diverse OT, trams och personangrepp raderat.

*Tråd rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Att man ens kan tro att det är legit. Förstår varför folk blir blåsta här och där.

Skrämmande hur giriga folk kan vara (både folk som blåser andra och personer som blir blåsta av s.k. underpriser).

Permalänk
Medlem

Verkar som om den som registrerade domänen angav en annan adress i Thailand som inte verkar vara en riktig adress. Telefonnumret angivet där verkar även det vara fake.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aktsu:

Verkar som om den som registrerade domänen angav en annan adress i Thailand som inte verkar vara en riktig adress. Telefonnumret angivet där verkar även det vara fake.

Förvånar mig inte ett dugg. Och nu är även "Leif" borta med vinden. Han har väl börjat känna av att vindarna vänder och valde att hoppa på närmsta segelbåt och segla iväg.

Skrivet av Joker_Fly:

Kommer ni in på sidan ? Jag gör inte det ??
Länk ?

http://www.computerstocklots.com/index.php

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

han har bytt adress info till någonstans i bangkok vet inte om jag får posta det fritt så jag gör en spoiler

253 Soi Asoke, Sukhumvit Rd.
Khlong Toei Nuea, Watthana
Bangkok, 10110
Thailand

Dold text
Permalänk
Avstängd
Skrivet av TrolliDuckie:

han har bytt adress info till någonstans i bangkok vet inte om jag får posta det fritt så jag gör en spoiler

253 Soi Asoke, Sukhumvit Rd.
Khlong Toei Nuea, Watthana
Bangkok, 10110
Thailand

Dold text

Verkar vara ett kontorkomplex. Billiga hyror dock.. $10-20 per månad.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Verkar vara ett kontorkomplex. Billiga hyror dock.. $10-20 per månad.

Ja man måste ha billigt för hur mycket vinst får man av att sälja Titans för ungefär tusenlappen?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LPG:

Ja man måste ha billigt för hur mycket vinst får man av att sälja Titans för ungefär tusenlappen?

Beror på inköpspris.

Visa signatur

Permalänk

Om Blub får sina saker och "Leif" inför faktura eller postförskott så hade jag inte haft något emot att vi gick ihop några stycken och gör en beställning tillsammans.

Som 15-åring har jag inte 7000kr, men kan utan problem tänka mig att förskottsbetala upp mot en tusenlapp till en sweclockare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Beror på inköpspris.

Nej inte om produktionspriset är över säljpriset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

En förutsättning för att någonting skall kunna kallas förtal är att uppgifterna som lämnas faktiskt är osanna. Att kalla ditt företag för en bluff, scam etc. är sant och därmed har du inte någon som helst grund för ersättning i din låtsastvist.
Puss.

Nej nej nej, uppgifter behöver inte vara osanna för att det skall vara förtal. Om du säger något som i andras ögon kan sänka deras åsikt om den oavsett om det är sant eller inte så är det förtal om det är anledningen till att du säger det. Dock så länge du pratar enbart om företaget så är det inte förtal då företag inte går att förtala enligt svensk lag.

Om du däremot säger att ägaren är en bedragare etc. då begår du förtal.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ferrat:

Nej nej nej, uppgifter behöver inte vara osanna för att det skall vara förtal. Om du säger något som i andras ögon kan sänka deras åsikt om den oavsett om det är sant eller inte så är det förtal om det är anledningen till att du säger det. Dock så länge du pratar enbart om företaget så är det inte förtal då företag inte går att förtala enligt svensk lag.

Om du däremot säger att ägaren är en bedragare etc. då begår du förtal.

Saxat brottsbalken:

5 kap. Om ärekränkning

1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.

Visa signatur
Permalänk

Finner denna situation popcornframkallande, och med det menar jag hur illa situationen ser ut för Leif. Vill se OP leverera, och med det menar jag Leif. Även om detta är en legitim företagare så är hans agerande mot kunder sorglig för elektronikmarknaden.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Nej inte om produktionspriset är över säljpriset.

Enligt de uppgifter som finns ska det inte handla om inköp från fabrik utan konkurser. Då kan saker säljas väldigt billigt bara för att det finns ett behov av att få in några pengar överhuvudtaget. Vad det kostar från fabrik är då irrelevant.

Kan dock hålla med om att det är extremt låga priser till privatpersoner som bara köper normalt för 5-15000kr eller i den häraden. Just med tanke på att det rör sig om nya produkter.

Sen tvivlar jag på att det ingår någon bytesrätt, ångervecka eller garanti på produkterna. Bara det kan sänka ett pris rejält.

Visa signatur

Cosmos S

Permalänk
Medlem

Värsta bluffen jag sett på länge. Hoppas ingen går på detta!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av twit:

Saxat brottsbalken:

5 kap. Om ärekränkning

1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.

"Här är distinktionen mellan orden och och eller i lagtexten viktig; det räcker inte med att uppgiften är sann eller skäligt grundad, utan det ska också anses försvarbart att lämna uppgiften. Spridning av sanna uppgifter som kan utsätta någon för andras missaktning kan alltså i vissa fall utgöra förtal." - Wikipedia

Försvarbart är t.ex. som vittne i en rättegång. Däremot kan företag/juridiska personer, som vi diskuterar här, inte förtalas.
I vilket fall som helst hör inte diskussionen hemma i denna tråden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)