Microsoft Surface Pro 3 kan avtäckas tillsammans med Surface Mini

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Surface Pro 3 kan avtäckas tillsammans med Surface Mini

Senare i maj väntas minstingen Surface Mini se dagens ljus och nu talar en ändringslogg hos Microsoft för att tredje generationen Surface Pro kan vara på ingång.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Intressant! Jag är väldigt sugen på att köpa en Surface Pro 2, men kommer det en modell med bättre batteritid och tunnare design skulle jag bli glad.

Permalänk
Medlem

2an har riktigt grym batteritid skulle jag säga. Enda jag vill skala ner är tjockleken.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd

Hoppas att formfaktorn är som Surface 2 (inte Pro) och att den är fläktlös!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Om de lyckas få ner priset till vettiga nivåer kan det kanske bli något.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Trevligt, fast jag är mer sugen på en Mini Pro. Hoppas verkligen att den kommer i Maj (och att man kan få tag på den ganska omgående!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om de lyckas få ner priset till vettiga nivåer kan det kanske bli något.

Priset är det väl inte direkt något fel på?
Med tanke på hårdvaran.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om de lyckas få ner priset till vettiga nivåer kan det kanske bli något.

I jämförelse med andra Ultrabooks är de ju rätt billiga?

Permalänk
Medlem

min brorsa har en vanlig surface pro (1:a generationen) och jävlar vad fläkten går i den

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att den får Instant Go (tidigare Connected Standby). Förutom vikten så är det sämsta i mitt tycke med min sp2 i nuläget..

Att inte kunna lyssna på streamad musik eller kunna ta emot skypesamtal i viloläge känns ju öken i dagsläget. Tycker det är konstigt att sp2 inte fått mer kritik pga avsaknaden av den funktionen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

I jämförelse med andra Ultrabooks är de ju rätt billiga?

Skrivet av NoNamesWayne:

Priset är det väl inte direkt något fel på?
Med tanke på hårdvaran.

Folk kommer alltid att se det som en surfplatta och då måste prisbilden justeras därefter om de ska få något sålt. Att tidigare generationer floppat just på grund av överpris ör ju de flesta överens om.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Hoppas att formfaktorn är som Surface 2 (inte Pro) och att den är fläktlös!

Skickades från m.sweclockers.com

Går ju alltid att drömma Fläktlös tror jag inte vi kommer ifrån med tanke på formfaktorn och det faktum att det är PC-hårdvara i den. Däremot tunnare, precis som Surface 2 är (tack vare kallare hårdvara) tror jag absolut på.

Eller om vi säger så här: Fläktlös men fortfarande kunna driva spel som CoD Ghost eller Simcity 5, vilket jag spelar på min. Det kan vi drömma om i dagens verklighet.

Fläkten i min Surface Pro 2 hör jag knappt, även när jag lirar spel eller kör tunga bilder med många lager i Photoshop. Så vet inte riktigt om fläkten är en issue. Men du kanske har andra erfarenheter utav fläktljud från Surface Pro 2?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Folk kommer alltid att se det som en surfplatta och då måste prisbilden justeras därefter om de ska få något sålt. Att tidigare generationer floppat just på grund av överpris ör ju de flesta överens om.

Du och dina "headmates" då alltså?

För det man får tycker jag priset är rätt på Surface Pro 2. Touch/Type cover priserna borde de kunna sänka med minst 50% dock.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Hoppas att formfaktorn är som Surface 2 (inte Pro) och att den är fläktlös!

Skickades från m.sweclockers.com

Ta mig fasiken.
Vi är helt eniga om nått

Det skalet med en Intelbaserad Surface utan fläkt är precis vad jag vill ha

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Du och dina "headmates" då alltså?

För det man får tycker jag priset är rätt på Surface Pro 2. Touch/Type cover priserna borde de kunna sänka med minst 50% dock.

Jag är inte ensam om den åsikten.

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1...

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3...

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7...

För att ta några exempel.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Går ju alltid att drömma .......men fortfarande kunna driva spel som CoD Ghost eller Simcity 5, vilket jag spelar på min.....

Som sagt var; drömma kan man ju alltid göra

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Folk kommer alltid att se det som en surfplatta och då måste prisbilden justeras därefter om de ska få något sålt. Att tidigare generationer floppat just på grund av överpris ör ju de flesta överens om.

Det är ju alltid bra att ha en billigare produkt än konkurrenterna. Jag tycker att de borde sänka priset radikalt på tangentborden, eller skicka med något.

Sen fläktlös tycker jag är onödigt, vad jag har läst mig till så behöver man pressa datorn rätt mycket för att fläkten ska gå igång, och vid vanligt desktopanvändande eller surfplattande så är fläkten helt tyst. Det tycker jag är BÄTTRE än fläktlös, att prestandan finns om man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Som sagt var; drömma kan man ju alltid göra

Eller så kan man kolla upp folk som prövat på Surface Pro 2. http://www.youtube.com/watch?v=0n1MeEbBwBQ

Low och 720p men det fungerar. Om vi antar att Surface Pro 3 får bättre hårdvara lär det ju inte rulla sämre iallafall.

Permalänk
Avstängd

Två av länkarna är från 2012 och gäller Surface Pro 1. Med tanke på att Surface Pro 1 kostar runt 3000kr idag vet jag inte om jag eller artikelförfattarna själva skulle hålla med om att det är dyrt.

Men visst kan jag hålla med om att priset är för högt, hoppas att det blir bättre med den förmodade Surface Pro 3.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Om du det skulle sitta en Haswell-Refresh i Surface Pro 3, vad kan man förvänta sig för integrerad grafikkrets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Som sagt var; drömma kan man ju alltid göra

Jag kan filma när jag lirar CoD Ghost Eftersom du bevisligen inte har provat utan bara läser spec. Finns till och med andra som spelat och provat. Det går.

Sökte åt dig: https://www.youtube.com/watch?v=a96Q6niidv4

Finns fler. Sök på "Surface Pro 2 gaming" så hittar du fler exempel.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Två av länkarna är från 2012 och gäller Surface Pro 1. Med tanke på att Surface Pro 1 kostar runt 3000kr idag vet jag inte om jag eller artikelförfattarna själva skulle hålla med om att det är dyrt.

Men visst kan jag hålla med om att priset är för högt, hoppas att det blir bättre med den förmodade Surface Pro 3.

Om inte annat så kan det behövas för att folk ska bli mer villiga att ge surface en chans. Priset är lätt för Microsoft att justera och de kan behöva sälja med förlust i början så att de får fäste på marknaden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Om jag inte är felinformerad så har Haswell Refresh samma grafikdel som Haswell. Jag gissar på att detta är en felskrivning och att vi inte kommer se en Surface pro 3 innan Broadwell.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Två av länkarna är från 2012 och gäller Surface Pro 1. Med tanke på att Surface Pro 1 kostar runt 3000kr idag vet jag inte om jag eller artikelförfattarna själva skulle hålla med om att det är dyrt.

Men visst kan jag hålla med om att priset är för högt, hoppas att det blir bättre med den förmodade Surface Pro 3.

Lägsta jag kan hitta på en Surface Pro på prisjakt är 4.8k. Det är verkligen inte "runt 3000".
Dock är det fortfarande en grym platta för pengarna. En iPad Air med samma storlek på
lagringen kostar mer än den första Surface Pro'n så jag skulle inte klaga på att den är för dyr,
bara av anledningen att det är PC versionen av Windows gör det så mycket mer värt än en iPad/Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Lägsta jag kan hitta på en Surface Pro på prisjakt är 4.8k. Det är verkligen inte "runt 3000".
Dock är det fortfarande en grym platta för pengarna. En iPad Air med samma storlek på
lagringen kostar mer än den första Surface Pro'n så jag skulle inte klaga på att den är för dyr,
bara av anledningen att det är PC versionen av Windows gör det så mycket mer värt än en iPad/Android.

Allt är relativt. Microsofts problem är fortfarande att den stora majoriteten av konsumenterna därute redan har en PC/Laptop i hushållet. Eller till och med det och en redan basic surfplatta. Det är inte vettigt att slänga ut två fungerande prylar folk redan köpt och använder bara för att det kom ett hybridalternativ. Surface är självklart värt det för de konsumenter som vet precis vad den är ämnad till och vad de vill göra, den gruppen är dock liten som det visat sig. Den stora frågan är hur länge Microsoft orkar köra på med en försäljning som i båda modellanseringarna inte gett vinst? På sin höjd tror jag de gör ett tredje försök Surface-modeller gen 3 sen ger de upp om det inte vänder.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Surface 2 Pro är den bästa enheten jag haft, den är snygg, den är funktionell och den är kraftfull, kan till och med spela på den, otroligt nöjd!

Jag kunde skippa både surfplattan och bärbara med en enhet, vilket i min värld är ett stort plus!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KTL:

Allt är relativt. Microsofts problem är fortfarande att den stora majoriteten av konsumenterna därute redan har en PC/Laptop i hushållet. Eller till och med det och en redan basic surfplatta. Det är inte vettigt att slänga ut två fungerande prylar folk redan köpt och använder bara för att det kom ett hybridalternativ. Surface är självklart värt det för de konsumenter som vet precis vad den är ämnad till och vad de vill göra, den gruppen är dock liten som det visat sig. Den stora frågan är hur länge Microsoft orkar köra på med en försäljning som i båda modellanseringarna inte gett vinst? På sin höjd tror jag de gör ett tredje försök Surface-modeller gen 3 sen ger de upp om det inte vänder.

Förr eller senare kommer folk vilja byta ut sin gamla dator dock så frågan är hur länge de orkar köra med låg försäljning. En annan vinkel är ju att Microsoft ser det som en lanseringsplattform och teknikdemo för Windows 8 snarare än en produkt som ska sälja stort i sig själv. De kanske vill visa vad man kan göra så att fler sedan fortsätter med konceptet. Det ser ju ut som hybrider sakta men säkert kommer ta över en del av laptopmarknden och surfplattemarkknaden. Det är ju mest en fråga om tid.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en 10" Surface med fullskaligt Windows men Atomprocessor (i Surface 2 formatet men gärna 150 gram lättare). Kommer förhoppningsvis tills Intel lanserar Cherry Trail, då blir det köp direkt.

Permalänk

Surface Pro 2 med 8GB ram och 256GB hd hade suttit fint, den kostar dock över 10tusen.
En surface 3 med samma mängd ram och minne lär inte bli billigare, så det blir att vänta ett tag till för mig. Grymt sugen är jag dock.
(Windows, office, phototoshop etc, 128GB blir snabbt slut, 256GB och möjlighet till stora usbminnen etc hade varat ett tag)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Aktsu:

Jag skulle vilja se en 10" Surface med fullskaligt Windows men Atomprocessor (i Surface 2 formatet men gärna 150 gram lättare). Kommer förhoppningsvis tills Intel lanserar Cherry Trail, då blir det köp direkt.

Asus har ju T100 och kommande T200 som kör Atom. Sen har Dell, Lenovo, Acer och HP en hög modeller med just Windows 8/8.1, 10" och Atom. Så det lär dyka upp nya versioner av alla dem när Intel släpper Cherry Trail. Kommer bli väldigt intressant med tanke på hur mycket prestanda Intel faktiskt lyckats pressa ur Silvermont.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24