Permalänk
Avstängd

köpa laptop från HP

det är så att jag hade tänkt mig köpa en HP Probook 450 g1 laptop men problemet är att det är en företagsprodukt och jag driver ingen företag

så kan jag köpa datorn som vanlig kund? jag går i gymnasiet och jag behöver en sån här dator och den är bra för spel

har ni köpt företagsprodukter som vanlig kund utan företag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara något problem...dustinhome har flera modeller och säljer till privatpersoner.

http://www.dustinhome.se/search/HP%20PROBOOK%20450%20G1

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

Har väl ingen betydelse. Var tänker du köpa den? på nätet?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

det är så att jag hade tänkt mig köpa en HP Probook 450 g1 laptop men problemet är att det är en företagsprodukt och jag driver ingen företag

så kan jag köpa datorn som vanlig kund? jag går i gymnasiet och jag behöver en sån här dator och den är bra för spel

har ni köpt företagsprodukter som vanlig kund utan företag?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur tänkte du bra för spel?

Någon av denna? http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/SearchResults.aspx?stre...

Själv så tycker ja att den inte passar för spel då den endast har 4GB ram.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bopper:

Har väl ingen betydelse. Var tänker du köpa den? på nätet?

nog på nätet eftersom jag inte vet om hp har affärer i sverige

Skickades från m.sweclockers.com

tänkte på medium spel som mw2, gmod, gta iv eller world in conflict

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

tänkte på medium spel som mw2, gmod, gta iv eller world in conflict

Skickades från m.sweclockers.com

Varför har du snöat in dig på just HPs probook?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Varför har du snöat in dig på just HPs probook?

Vad är felet? Dem är ju bra, har bra byggkvalité mm

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rydisen:

Varför har du snöat in dig på just HPs probook?

eftersom datorn är billig och kan klara av spel som gta iv utmärkt

därmed står det på hps hemsida att den har windows 7, gillar verkligen inte windows 8

Skickades från m.sweclockers.com

det är den här jag vill köpa

http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=E9Y08EA&opt=UUW&sel=PBNB

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad är felet? Dem är ju bra, har bra byggkvalité mm

Skrivet av yusuke40:

eftersom datorn är billig och kan klara av spel som gta iv utmärkt

därmed står det på hps hemsida att den har windows 7, gillar verkligen inte windows 8

Skickades från m.sweclockers.com

Inget fel med den i sig. Men ska man spela så tvivlar jag på att den ger mest prestanda/krona.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte riktigt hur krävande spel du har tänkt att spel, men intels integrerade 4xxx-kretsar är ingen höjdare att spela på.
Jag har själv en Sony Vaio med en 4400 och den klarar nätt och jämt LoL på low och TM Nations på lägsta. i 1080p. 4600 är inte såå mycket snabbare.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rydisen:

Inget fel med den i sig. Men ska man spela så tvivlar jag på att den ger mest prestanda/krona.

jag sa tidigare att jag ville spela medium spel och inte starka spel som battlefield 3

Skickades från m.sweclockers.com

här är en video där man testar spela gta iv med denna laptop

http://www.youtube.com/watch?v=-FgfxMK_roY&feature=youtube_gdata_player

han pratar varken engelska eller svenska så ni får hoppa till där när han börjar spela
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

här är en video där man testar spela gta iv med denna laptop

http://www.youtube.com/watch?v=-FgfxMK_roY&feature=youtube_gdata_player

han pratar varken engelska eller svenska så ni får hoppa till där när han börjar spela
Skickades från m.sweclockers.com

Den han använder har 8750m och inte intels inbyggda grafikkrets som den du tänkte köpa. Om ditt mål är att kunna spela spel på en laptop med väldigt tight budget så är mina rekommendation http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2595263 Den är 350 kr dyrare än HPn du tänkte köpa men värt det!

Du kommer få mer fps i spel med acer laptopen. Jag förstår om du väljer HP probook för du vill ha kvalitet men att välja den när du faktiskt ska spela så är det bara ett konstigt val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Den han använder har 8750m och inte intels inbyggda grafikkrets som den du tänkte köpa. Om ditt mål är att kunna spela spel på en laptop med väldigt tight budget så är mina rekommendation http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2595263 Den är 350 kr dyrare än HPn du tänkte köpa men värt det!

Du kommer få mer fps i spel med acer laptopen. Jag förstår om du väljer HP probook för du vill ha kvalitet men att välja den när du faktiskt ska spela så är det bara ett konstigt val.

Måste bara fråga, räcker verkligen ett GT 750M? GTX är väl det man ska ha om man ska spela spel?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Måste bara fråga, räcker verkligen ett GT 750M? GTX är väl det man ska ha om man ska spela spel?

GTX är att föredra svar ja men du hittar inte ett sånt kort i en budget laptop, 750m är fortfarande mkt bättre än Intels grafikkrets.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nemran:

Den han använder har 8750m och inte intels inbyggda grafikkrets som den du tänkte köpa. Om ditt mål är att kunna spela spel på en laptop med väldigt tight budget så är mina rekommendation http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2595263 Den är 350 kr dyrare än HPn du tänkte köpa men värt det!

Du kommer få mer fps i spel med acer laptopen. Jag förstår om du väljer HP probook för du vill ha kvalitet men att välja den när du faktiskt ska spela så är det bara ett konstigt val.

har den windows 7?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

har den windows 7?

Skickades från m.sweclockers.com

nej men antingen fixar du en startmeny till win 8 eller så installerar du win 7. Man vänjer sig snabbt vid win 8 dessutom är det rappare och presterar ofta bättre än win 7.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nemran:

nej men antingen fixar du en startmeny till win 8 eller så installerar du win 7. Man vänjer sig snabbt vid win 8 dessutom är det rappare och presterar ofta bättre än win 7.

aldrig att jag vänjer mig med win 8 skiten
hur kan du ens tycka att den är bra? och nej den är inte bättre än win 7

och därmed kan jag inget om hur man installerar win 7

kan inte dem göra det åt mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

har den windows 7?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, inte enligt cdon:
http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-v5-573g-54208g50akk-i5-4200u-8gb-500gb-gt750m-4gb-w8-1-p26537595

Företagsdatorer brukar ha Windows 7 (och en uppgraderingsskiva för Windows 8), eftersom företag gärna inte vill byta operativsystem för ofta.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Vad är felet? Dem är ju bra, har bra byggkvalité mm

bra byggkvalité ? pffff!
nu får du nog förklara dig en smula. att blanda HP. byggkvalité, & sen kanske slänga in "billigt" går inte ihop.
probook & pavilion har oftast samma moderkort bara annat chassi
pavilion är nog en av dom sämsta datormodellerna någonsin. dom säljer bra för att "köttberget" / svenska folket är dumsnålt.
du kan lätt överleva som reparationsverkstad inne i nån storstad bara reparera HP

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

HP är skräp och ska du spela räcker inte ett integrerat intel kort!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SimpanDirr:

HP är skräp och ska du spela räcker inte ett integrerat intel kort!

datorn är inte bara till för spel utan också för arbete.

därmed så kommer jag installera en keyboard program då jag kan koppla in en midi key board för att öva på vissa sånger

hp är inte skräp eftersom dem är bra både för spel och arbete

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

datorn är inte bara till för spel utan också för arbete.

därmed så kommer jag installera en keyboard program då jag kan koppla in en midi key board för att öva på vissa sånger

hp är inte skräp eftersom dem är bra både för spel och arbete

Skickades från m.sweclockers.com

Att säga att HP är bra för spel förstår jag inte, det beror ju helt och endast på vad det är för komponenter som sitter i. Dessutom brukar HP ha väldigt dålig kylning, vilket gör dem dåliga för spelande.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rydisen:

Att säga att HP är bra för spel förstår jag inte, det beror ju helt och endast på vad det är för komponenter som sitter i. Dessutom brukar HP ha väldigt dålig kylning, vilket gör dem dåliga för spelande.

jag har haft en compaq presario från hp som fungerande fint med spel och hade bra kylning som tyvär kraschades

så varför skulle hp va dåligt för spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

jag har haft en compaq presario från hp som fungerande fint med spel och hade bra kylning som tyvär kraschades

så varför skulle hp va dåligt för spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Du har ju uppenbarligen redan bestämt dig! Så vad är det du vill? Vill du att vi ska ljuga för dig och säga att den kommer prestera bra i spel?
Skapar man en tråd och inte är så kunnig kan det ju vara smart att lyssna på vad andra säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

jag har haft en compaq presario från hp som fungerande fint med spel och hade bra kylning som tyvär kraschades

så varför skulle hp va dåligt för spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Vill du inte lyssna på vad folk säger så är det upp till dig. Men ALLA HP-datorer (förutom probook faktiskt) jag har haft oturen att ha erfarenhet av har varit TOTALT värdelösa på kylningsfronten.

Hur pass mycket compaq och HP har gemensamt i byggning låter jag vara osagt, för det vet jag inte.

Men probook är inte gjorda för att spelas på, de är gjorda för att vara tåliga maskiner för företag. Kan garantera dig att du får mer prestanda/krona från någon annan laptop.

Och som ovan säger; du verkar ju redan ha bestämt dig. Köp en HP då och ha så kul, du lär bli nöjd tills du får lite mer kunskap och inser att du kanske skulle lyssnat på personerna som så snällt försökte hjälpa dig i tråden du skapade.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nemran:

Du har ju uppenbarligen redan bestämt dig! Så vad är det du vill? Vill du att vi ska ljuga för dig och säga att den kommer prestera bra i spel?
Skapar man en tråd och inte är så kunnig kan det ju vara smart att lyssna på vad andra säger.

nej men den finns inte kvar att köpa ju

Skickades från m.sweclockers.com

huvud frågan är om man kan köpa företags datorer från hp även om man inte är en företagare

Skickades från m.sweclockers.com

men är asus bra för spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

huvud frågan är om man kan köpa företags datorer från hp även om man inte är en företagare

Skickades från m.sweclockers.com

Klart man kan! Kanske inte direkt från HP, men från DustinHome, Komplett m.fl.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Avstängd

jag har hittat en asus laptop med win 7 som verkar tydligen bättre och billigare

http://www.billigteknik.se/dator-for-familj/11076-asus-x54hr-sx018v-rfbd.html

vad tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

bra byggkvalité ? pffff!
nu får du nog förklara dig en smula. att blanda HP. byggkvalité, & sen kanske slänga in "billigt" går inte ihop.
probook & pavilion har oftast samma moderkort bara annat chassi
pavilion är nog en av dom sämsta datormodellerna någonsin. dom säljer bra för att "köttberget" / svenska folket är dumsnålt.
du kan lätt överleva som reparationsverkstad inne i nån storstad bara reparera HP

Hahahahahaha!!!!
Tycker själv dom gör perfekta datorer.
Min har klarat allt, ramlat från soffan och fått vatten i sig och den lever fortfarande från 2010!
Bara hårddisken som inte klarat sig så bra.
Kanske dom nya är sämre men det tror jag inte.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE