Nya Clevo-modeller ("Schenker") ute nu (genom "MYSN") m. GTX8XXM

Permalänk
Medlem

Tänkte konfigurera en xmg a504 imårgon och har några frågor..
1. är det stor skillnad om man tar i7-4710 MQ eller i7-4712 MQ?
2. corsair eller crusiall memory? 1x8gb tänkte jag..
3. skillnbaden mellan m-sata och sata 3? Går väl att köpa en ssd i ett senare skede och installlera
4. Följer batteriet med i en vanlig konfig eller måste man ta extras 1x additional 120w-150w psu.. 99€
5. Är det värt att satsa på w504 istället för a504 ?

Vad tror ni om detta för att spela cs:go med hög fps och lite mer krävande spel ?

Permalänk
Medlem

inget svar ? Är det så att batteriet kommer med eller ? Vad är extra option 1x additional 120w-150w psu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrooklynZoo:

vilken config beställde du med?

Det står i mitt inlägg lite längre upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matti6:

inget svar ? Är det så att batteriet kommer med eller ? Vad är extra option 1x additional 120w-150w psu?

Självklart följer batteri med. Det valet är bara om du vill ha ett extra batteri. Därav ordet extra i valet.

Permalänk
Medlem

Då var min dator också skickad. Tyvärr med lite andra komponenter än jag beställde. Alla komponenter kom visst inte i samma försändelse och jag var tvungen att ha datorn innan tisdag.

Blev en lite bättre processor men mindre HDD och lite sämre wifi kort. Får hoppas jag inte märker någon skillnad. Var nog sista gången jag beställde från mysn.se iaf tyvärr.

Permalänk

XMG P304

Sorry guys, I understand swedish, but I am not that good in writing it yet;

Just ordered mine about 2 weeks ago, and it has arrived!

Configuration:

XMG P304
Core i7-4710MQ Quad Core
16 (2x8) gigs of ram
1000 Gb Seagate momentus XT
500 GB mSATA 840 EVO
Qualcomm Atheros Killer Wireless-N 1202

Will post some pics later.

Visa signatur

Electricity is just organized lightning...

Permalänk
Medlem

Har haft min i en vecka nu och måste säga denna maskinen e riktig go ! Den blir dock lite för varm för min smak och är förbaskat ful

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag kunde bidra med lite bilder på min W230SS som jag köpte av GGS-Data, förinstallerad med Ubuntu 14.04 LTS, dualboot med Windows 8.1.
Kan varmt rekommendera GGS, mycket bra service!

Permalänk

Väldigt sugen på denna och undrar om nån kunde ge sitt intryck av pekplattan?
Har vant mig vid "clickpad" varianter, gissar bilderna på denna ser ut att vara två fysiska knappar? Ser jag rätt?
Känsla på yta? Något intryck av batteritid?

Prestanda, pris och vikt känns helt rätt.

Permalänk
Skrivet av chargedpepetide:

Väldigt sugen på denna och undrar om nån kunde ge sitt intryck av pekplattan?
Har vant mig vid "clickpad" varianter, gissar bilderna på denna ser ut att vara två fysiska knappar? Ser jag rätt?
Känsla på yta? Något intryck av batteritid?

Prestanda, pris och vikt känns helt rätt.

Jag tycker personligen att pekplattan är ganska horribel.
Det är två fysiska knappar och jag har visserligen knappt använt pekplattan men när jag gjort det har jag blivit så pass förbannat att jag letat efter en vanlig mus (vilken som helst, vart som helst ) att använda. Visserligen inte gjort några inställningar och grävt vidare i det, mycket möjligt att med mer ("högre") känslighet så blir den mer användbar. Känslan på ytan är subjektivt att den är sträv, HP har på sina datorer IMHO en mer glansig yta, denna är som sagt mer sträv till känslan.

Batteritiden är väldigt bra, nu vet jag inte om 2.5" SSD / mSATA SSD (kör mSATA) ger en markant skillnad och faktiskt bara haft den inpluggad och därmed i "hög prestanda"-läge och inte "energispar" men när jag bara suttit i soffan utan att orka byta energischema så har den hållit bra. Medveten om att det inte är några siffror men du har t.ex. recensionen på Notebookcheck att utgå ifrån och hoppas någon annan kan besvara dig mer exakt.

Ang. touchpaden så föredrar jag iaf. de två fysiska knapparna mer än "clickpad" varianten så det är iaf. positivt gällande den.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk

Tack för ett perferkt svar. Använder min burk rätt mycket på gående fot så trackpaddan är viktig. Får tugga och tänka.