Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Elder Scrolls Online

Permalänk
Skrivet av Aw:

Idag tog mina dagar slut trots att jag köpte 30 dagar den 27/4. Har kontaktat support och det ska bli intressant att se vad de har att säga. Kanske blir läge för alla att kolla att inköpsdatum respektive kvarvarande dagar faktiskt stämmer (jag har dubbelkollat mot kvitton).

Har du fyllt i betalningsmetod för efter dom första 30 dagarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Har du fyllt i betalningsmetod för efter dom första 30 dagarna?

Köpte spelet vid release. Tiden gick ut och köpte 30 dagar den 27/4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aw:

Köpte spelet vid release. Tiden gick ut och köpte 30 dagar den 27/4.

Vadå, man kan väl inte köpa dagar, eller? Jag kan bara sätta upp en prenumeration eller lägga till en game time code på mitt konto, inte köpa dagar. Exakt vad har du gjort?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Vadå, man kan väl inte köpa dagar, eller? Jag kan bara sätta upp en prenumeration eller lägga till en game time code på mitt konto, inte köpa dagar. Exakt vad har du gjort?

Lagt till 30dagars sub. När betalningen gått igenom har jag tagit bort den. Jag gör så i alla MMO:s jag spelar, för att inte glömma en sub.

Permalänk
Medlem

Betalningen gick igenom först idag för de flesta. Har du kontrollerat att betalningen gick igenom verkligen, så att det inte bara var att de reserverade summan på ditt debit kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aw:

Lagt till 30dagars sub. När betalningen gått igenom har jag tagit bort den. Jag gör så i alla MMO:s jag spelar, för att inte glömma en sub.

Det är som Ernesto säger, gratistiden hade omöjligen gått ut då. Det är bara att göra om proceduren.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Det är som Ernesto säger, gratistiden hade omöjligen gått ut då. Det är bara att göra om proceduren.

Jag måste ha missat att pengarna dras senare och eftersom jag hade ett "receipt" från ESO, så antog jag att det funkade som i flera andra MMO:s. Bra att man kan ha fel. Enligt kontoutdrag är inga pengar dragna nu, precis som ni påpekat.

Permalänk
Medlem

Spelet i grovt verkar okej. Men redan haft tre krasher där skärmen blir bara svart, allt ljud och jag hör hur menyerna ändras när jag trycker på rätt kommando. Men bilden är helt svart. Loggar ur karaktären, loggar in igen och det är fortfarande svart, riktigt irriterande.

Edit! Löste sig, hade missat att Nvidia hade nya drivisar.

Permalänk
Medlem

Tyckler spelet bara blir roligare och roligare, det har en härlig känsla och älskar hur man blir involverad i questen, man har verkligen lyckats på själva storyn och konflikten i spelet!

Permalänk
Medlem

Känslan håller sig väldigt bra ännu, i level 30. Mycket tyder också på att jag kommer gilla "end-game" i form av PVP i små grupper.
Däremot är quest/achivement buggarna samt prestanproblemen allt för utbredda för ett spel med en månadskostnad på 110SEK.
Jag har avbrutit min prenumeration fram tills att de större felen avhjälps.

Permalänk
Medlem

Prestandaproblem? Spelet flyter ju som en dröm även med 300 pers på skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Prestandaproblem? Spelet flyter ju som en dröm även med 300 pers på skärmen

Vet inte om han upplever samma problem, men jag upplever stora FPS drops i spelet utan att nånting kan hända på skärmen. Kan springa runt i ett omnråde utan att en mob kan vara på skärmen och helt plötsligt går FPS:en ned till under 40 FPS från tidigare 100. Inget problem men det är märkbart för mig.

Sen ett separat problem jag har är att jag kunde se FPS mätaren konstant ligga på 100 FPS inomhus i ett dungeon eller instans men ändå saknas flytet på något sätt. Ungefär som kan uppleva när man ser dålig renderingstider i crossfire/SLI (dock har jag bara 1 kort). Nu är jag ingen FPS slampa som skulle märka skillnaden mellan 90 och 100 FPS men jag märker av detta.

Detta kan ju såklart vara relaterat till drivrutiner, men jag har sett även nVidia människor klaga över detta på de officiella forumen. Och vad jag hr sett släpper endast questfixar till spelet inget som påverkar prestanda, animationer eller annat vilket är tråkigt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Spelet är fortfarande riktigt kul, trots buggar osv. Det oändliga questandet kan dock bli lite tröttsamt i längden i veteran content.

Kommer helt klart köra vidare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zymax:

Spelet är fortfarande riktigt kul, trots buggar osv. Det oändliga questandet kan dock bli lite tröttsamt i längden i veteran content.

Dock kommer de ju höja PvP-exp snart, vilket gör PvP till ett alternativ.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

Hur går det för eso nu? Själv la jag ner efter mina 30 dagar som ingick och nu när wildstar släppts känns det inte värt att subba eso för fem öre imo. Kanske kör lite om det blir FTP. Någon som spelar och känner av vart det går hän?

Permalänk
Skrivet av Pessimismo:

Någon som spelar och känner av vart det går hän?

Det går fint för ESO.

Vi har fortfarande många aktiva spelare. Inte heller på servern har vi märkt av någon större avmattning.

Permalänk
Medlem

Har någon orkat göra en lista över abilities, vad deras crit är baserad på och vad deras damage är baserad på? Jag har själv inte orkat tagit mig tiden till att testa igenom alla abilities för att vara säker på det.

Det florerar en hel del rykten om just detta, vissa abilities kostar magica men deras crit rate är baserad på stamina osv. Det vore egentligen ovärderligt att känna till detta i minista detalj. Skulle dock ta en hel del tid att gå igenom och testa detta, vilket måste göras om ingen här redan har påbörjat en sådan lista.

Har vi någon hjälpsam själ här?

Skrivet av Pessimismo:

Hur går det för eso nu? Själv la jag ner efter mina 30 dagar som ingick och nu när wildstar släppts känns det inte värt att subba eso för fem öre imo. Kanske kör lite om det blir FTP. Någon som spelar och känner av vart det går hän?

Känns som att eso har potential fortfarande men det är fyllt med buggar och dålig balans. Serverlag kan om du har otur också ställa till det. Du kanske minns weapon swap, har man otur så tar det en sekun att byta vapen, rätt drygt. Du kan crafta och uppgradera något gear och ha 100% chans men ändå misslyckas och förlora allt, vilket är en bugg, jag har hört med dem. Ibland använder du en ability och betalar mana men inget sker.
Vidare så är det i princip bara light/med + stav som gäller. Stamina-baserade attacker kan inte jämföras med mana-baserade attacker. Balansen där är totalt skev. Så du satsar antingen allt på mana eller allt på magica eller så blir du gimpad, gimpad blir du ändå med vissa så som nightblade som är buggad och som behöver använda både magica och stamina.
Vidare så är crafted gear och set bonus sämre än drops, så egentligen ingen poäng att syssla med det för tillfället. Jag hoppas det ändras så jag gör ändå det.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Alla skills som kommer från ett vapens skilline använder Weapon Damage och Weapon Crit.
Alla andra använder Spell Damage och Spell Crit.

Alla vapenskills använder stamina som resurs (de kostar stamina att aktivera) utom stavar, som spenderar magicka.

Svårare än så är det faktiskt inte.

Sen så är ju craftad gear oftast bäst. Det är rätt få dropped sets som passar bra in eller är bättre. Enda jag kommer att tänka på på rak arm är Wormrot settet, 5 pieces. Annars är det ju oftast Willow, Seducer, Twilight och det droppade Warlock som gåller för de flesta builds (inte alla, men generellt så är de setsen bra till allt i alla lägen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Alla skills som kommer från ett vapens skilline använder Weapon Damage och Weapon Crit.
Alla andra använder Spell Damage och Spell Crit.

Alla vapenskills använder stamina som resurs (de kostar stamina att aktivera) utom stavar, som spenderar magicka.

Svårare än så är det faktiskt inte.

Sen så är ju craftad gear oftast bäst. Det är rätt få dropped sets som passar bra in eller är bättre. Enda jag kommer att tänka på på rak arm är Wormrot settet, 5 pieces. Annars är det ju oftast Willow, Seducer, Twilight och det droppade Warlock som gåller för de flesta builds (inte alla, men generellt så är de setsen bra till allt i alla lägen)

Hur fick du crafted till att vara bäst? Lättast att komma över ja men...

Jag tror dig när det gäller vapen för crit och damage, men inte när det gäller class. NB har ett gäng skills som får crit från stamina men kostar magica.

Uppenbarligen är det något som bör utredas helt per skill basis, och inte som du tror att bara att se vad färdigheten konsumerar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Det kan nog vara så att "melee skills" använder weapon crit, men jag har för mig att någon konstaterade att så inte var fallet och att det faktiskt var enklare än vad man trodde. Jag trodde förut precis som du, men sen fick jag visat något annat.

Kan ju vara så att jag hade rätt från början och min nya info är fel, inte omöjligt alls.

Crafted gear har högre itemlevel, sen så kanske jag är dåligt påläst, men finns väl mycket få dropped sets som är något att ha förutom Warlock och Worms rainment?

Sunshine är ju säkert kul i vissa setups, men finns väl bara som VR6? Covenant funkar ju i PVP, men tveksamt om 5% dmg reduction klär willow eller twilight.

Permalänk
Medlem

Var länge sedan det var en uppdatering här.

Lirar ni fortfarande?

Jag tycker liret blev roligare i VR zoonerna. Svårighetsgraden ökade markant och det gjorde liret mer intressant och roligt. Gör man bort sig lite är det lätt hänt att man stryker med.

Tydligen i senaste patchen så hävdar en del att i vart fall de första vr-zoonerna har blivit svårare.

Finns de som hävdar att mobs eller vissa har armor pen ~90%. Jag har inte haft tid själv att göra utförliga tester.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Är en av dom som fortfarande spelar.

Veteran level 8 (snart 9) och det går ganska långsamt för mig som solospelare, men jag uppskattar att det över huvud taget går att spela solo.

Vandrar runt i Shadowfen just nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag tycker liret blev roligare i VR zoonerna. Svårighetsgraden ökade markant och det gjorde liret mer intressant och roligt. Gör man bort sig lite är det lätt hänt att man stryker med.

Jo det var roligare på VR1... kanske VR2... Sen när du inser att det bara är 10 VR levels kvar och VR2 tagit dig en en vecka eller två blir det lite sämre känsla. Min Nighblade är VR10.8 ca och har gått igenom alla zonerna utom Craglorn, men det är plåga.

Jag har slutat spela och har fortfarande 30 dagar kvar på kontot :/

Hela gillet har i princip slutat också så det finns liksom ingenting som håller en kvar.

PvE är bra designat när du levlar och storyn är rik, detaljerad med ibland många roliga questar och dialoger. Khajiiten som tror du vill ha... annan... reward för en quest hela tiden skrattade jag åt, likaså en Argonian som ville bli krokodil. Det är inget singleplayer spel men det är fan så mycket bättre ett mediokert MMO.

MEN

När PvE börjar "ta slut" dvs du kommer till Craglorn dör spelet totalt. Du kan inte köra Craglorn utan ett team och det finns få som vill teama upp. Du kan inte gå tillbaka till tidigare zoner för det finns nästan inga där och anchors är tråkiga dynamiska events. Du kan inte göra om questar i PvE zonerna.

GW2 har knappt nåt endgame alls och det är ändå 100x bättre endgame. Låter konstigt, men så är det.

När du inser att PvEn når sitt slut kanske du vill in i Cyrodiil? Jo, grandios PvP i vidöppen terräng och gigantiska keeps... Hästar att rida på och tonvis med PvE dungeons och quests. Låter som en dröm för nån som kommer från GW2, där keeps är små och du kan nästan se från ett till ett annat.

Men tyvärr är det för stort. Cyrodiil är så tråkigt! Nåt så vansinnigt. Hoppa in och ha kul? Lycka till att hitta nåt kul inom den närmsta timmen. Då har du förmodligen spenderat 30 minuter med att smyga, 20 med att rida, 5 minuter med att fixa inventory därför att det konstant är fullt och 5 minuter i en strid som bestod av 20 sekunders stunlock och resten svärande.

Är du inte i en blob kan du glömma att försöka göra nån nytta i Cyrodiil, det går inte att göra nåt solo eller ens i små grupper. Att ta ett camp i ESO är som att ta ett camp i GW2 med 50 buffade keep lords som försvarar. Du behöver minst 10 pers bara för att ha en chans. Detta gör att ribban för att komma igång i Cyrodiil ligger högt.

Sen när du väl slåss så är det lätt att inse att combat mechanics är tråkigare än att rida mellan keeps. Alla karaktärer ser likadana ut, alla attacker ser likadana ut, det blir vara två mörkt klädda blobbar som bankar på varandra. Som sagt, det är nåt så vansinnigt tråkigt att titta på. Grafiken må vara betydligt bättre än GW2, men hela visuella intrycket blir bara generellt tråkigt.

Vad finns då kvar i ESO? Ingenting för mig iaf. Jag har mer roligt under 10 minuter av GW2 WvW än jag har i 60 minuter av ESO AvA. Hade det varit F2P hade jag kanske hoppat in lite då och då o slöspelat, men subscription? Nä tack. GW2 är betydligt roligare och kostar inget i månaden. Det känns tråkigt, för jag hade höga förhoppningar om ESO. Men det är inte värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jo det var roligare på VR1... kanske VR2... Sen när du inser att det bara är 10 VR levels kvar och VR2 tagit dig en en vecka eller två blir det lite sämre känsla. Min Nighblade är VR10.8 ca och har gått igenom alla zonerna utom Craglorn, men det är plåga.

När du inser att PvEn når sitt slut kanske du vill in i Cyrodiil? Jo, grandios PvP i vidöppen terräng och gigantiska keeps... Hästar att rida på och tonvis med PvE dungeons och quests. Låter som en dröm för nån som kommer från GW2, där keeps är små och du kan nästan se från ett till ett annat.

Jag är VR 2.8 ungefär, så har en bit kvar att se hela liret. Jag insåg att när jag nådde lvl 50 och gick vidare till vr1 så hade jag passerat 1/3 av liret.

PvP'n testade jag i betan och insåg då att den var helt värdelös. Endast rolig om man kör med ett team på teamspeak. Siege var segt och tråkigt bara, riktigt jävla tråkigt tyckte jag det var synd nog. PvP'n i warhammer online var som jämförelse sjukt mycket bättre, men det var ett fail lir på flera sätt.

Jag har dragit upp en till char till lvl 48 också så jag har inte kommit lika långt som dig, mycket möjligt att jag känner lika dant när jag når slutet.

Skulle jag släppa eso så ser jag inget mmo på marknaden jag just nu är intresserad av.

När jag såg gw2 så blev jag inte intresserad, fick ingen känsla av något som lockade. Bara konstigheter som begränsning i hur många eller hur långt du ser spelare i pvp och fördummanden vilket rätt många som körde det liret också konstaterade. Men det är alltså tillbaka till det ni går som lämnar detta och vill köra ett mmo?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

När jag såg gw2 så blev jag inte intresserad, fick ingen känsla av något som lockade. Bara konstigheter som begränsning i hur många eller hur långt du ser spelare i pvp och fördummanden vilket rätt många som körde det liret också konstaterade. Men det är alltså tillbaka till det ni går som lämnar detta och vill köra ett mmo?

Jag vet inte hur många som går tillbaka till GW2, men ja jag gör det iaf. GW2 är ett spel där jag kan logga in en timme, slöa klart daily achievements, se om det finns nåt annat kul event som är uppe just då. Eller så kan jag hoppa in i WvW och springa runt på en border o ta ett dussin camps, göra lite smallscale eller zerga i EB. Jag bryr mig inte om någon månadskostnad, vill jag spendera pengar på gemstoren så gör jag det. Men jag har inte nån dödsklocka på kontot som räknar ner.

GW2 är långt ifrån perfekt och jag saknar grafiken i ESO (dock inte karaktärerna av ovan nämnda skäl) men det enda jag tänker på när jag loggar in är "jaha vad ska jag göra nu? PvE finns inte mycket att göra för att jag inte orkar leta reda på en grupp och i PvP kan jag inte göra nånting själv heller. Där försvann yttarligare en dag på min subscription". Det finns inget som får mig att känna som om ESO är nåt jag vill investera tid och pengar på. När jag köpte det så hoppades jag att ESO skulle vara så bra att det faktiskt fanns nåt som var värt att investera i men... så blev det inte.

Det är inget dåligt spel, det är bara inte ett roligt spel. Om du inte tycker PvPn är rolig i ESO kan du lika bra glömma spelet. Cyrodiil är endgame och det enda som skulle kunna varit ruskigt bra med en mera kompakt karta, en riktig EU server och bättre combat mechanics. Speciellt det sista är kritiskt. Dodge i ESO funkar inte (stamina builds funkar inte alls), GW2 small scale flyter på nåt så in i helvete mycket bättre och man har riktig känsla av kontroll på sin karaktär. ESO är kort o gott bara en sladdrig knappfest där du hoppas att en skill går av.

Det värsta är att skill systemet gör att du inte kan köra nåt counterplay. I GW2 så kan du tänka "jaha, den där guardian har en stav då kommer han buffa/heala nån gång, perfekt tid för min interrupt!" eller "min fiende är warrior med yxa, då vet jag att det kommer komma ett hopp med hög skada som jag bör dodga fort som fan". I ESO har du inte den blekaste vilka skills fiender har. Dom kan ha klass eller vapen skills, dom kan ha vilket vapen som helst, dom har vilken armor som helst (dock med nuvarande balansering så betyder det destro/resto med light armor). Allt blir bara en enda stor soppa, suck. Många på forumen vill inte ens ha klasser och att allt ska vara "free form", själv tycker jag ESO inte har strikta nog klasser.

Permalänk
Medlem

Jag lirar också. Jag tog en 6 mån sub. Jag har inga problem att sysselsätta mig med ESO i 4-5 månader till.
Jag har aktivt spelat MMO sedan 2001. En handfull spel har jag spelat mycket. Men även provat på flertalet olika MMO, dock föll jag aldrig ner i WoW träsket, testa trial i 10 dagar som jag sedan avinstallera.

Utifrån mina erfarenheter så är ESO i sig bra, finns en del nytänkande. Bra grafik, MYCKET att utforska

Men spelarna är precis samma skrot och korn som det alltid varit.
* Gold farmers, spammare, explotare, men framförallt WHINE WHINE WHINE*
Folk speed grindar spelet och sen gnäller dom på att det inte finns något END-game när spelat bara är 2 månader sen public release. Jag menar....*facepalm*

Det är kanske ESO´s svagaste sida, det är så ytterst sällan man aktivt behöver söka en group. En del bossar har varit utmanande (inget fel i det, tvärt om) men då behöver man ofta bara vänta några minuter tills någon random spelare traskar in och då börjar man fightas med bossen, två spelare utan att gruppa.

*sorry för SvEngelska*

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Det är kanske ESO´s svagaste sida, det är så ytterst sällan man aktivt behöver söka en group. En del bossar har varit utmanande (inget fel i det, tvärt om) men då behöver man ofta bara vänta några minuter tills någon random spelare traskar in och då börjar man fightas med bossen, två spelare utan att gruppa.

För mig är detta en jättefördel. Skittråkigt att inte kunna komma i mål på sin quest utan att stå i gathörn och ropa efter hjälp i hopp om att någon skall förbarma sig och ställa upp. Vill verkligen inte lägga min tid på sånt. Vill heller inte lägga min tid på att hålla på och administrera lagringsutrymme. Vem tycker sånt är kul? Slutade spela ESO, kommer nog aldrig tillbaka även om det blir F2P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Det är kanske ESO´s svagaste sida, det är så ytterst sällan man aktivt behöver söka en group. En del bossar har varit utmanande (inget fel i det, tvärt om) men då behöver man ofta bara vänta några minuter tills någon random spelare traskar in och då börjar man fightas med bossen, två spelare utan att gruppa.

Problemet i högre VR är att du behöver vänta 1 timme eller så tills nån traskar in och kan hjälpa... Förutsatt att det ens är en sån instans. Många av boss instanserna är group only, dvs andra spelare i världen kommer inte in i den instansen du kommer in i. Helt random vad questen du är på har, de verkar ha designats av helt olika devs som inte hållit med varandra om ESO är ett solo eller gruppspel. Deras "megaserver" med olika player states för zoner är IMO skit och dom borde designat spelet runt en öppen värld som ändras för alla med vissa intervall (ala GW2).

Permalänk
Medlem

Liret har en jävla massa problem fortfarande tycker jag, men är tveksam till om det finns något på marknaden som lockar mig just nu ändå. Är det normalt så här mycket buggar och skit några månader efter att ett mmo har släppts? Sen kan väl tilläggas att jag är rätt kräsen men det ska man också ha rätt att vara..!

------- Lite om Dungenons

Körde igenom group dungenons igår på normal som Ebonheart. I the rift blev jag utslängd ur instansen men var kvar som gruppledare, kunde därefter gå in igen. Sjukt störande.

I påföljande zoon så resettade ena bossen lite då och då, helt spontant, tillslut fungerade det, det var en stor fet tjockis som hade 2 eldar som förflyttade sig längs golvet. Denna tjockis tyckte jag det också var svårt att med vissa skills få target på, hur stor som helst är han och det gick inte att sikta på han även om man var nära, kanske server lagg?
I zoon 3 gick det inte alls, questen buggade ur 2 ggr så vi sket i det för den kvällen.

Jag har likt flera andra spelare tyckt det är omständigt att leta / fixa groups men igår fick jag för mig att göra det och beta av alla i normal i ebonheart och blev klar med alla utom zoon 3, sunkmarksområdet som tillhör ödlorna. Kanske buggade den ur, för att vi var 2 och inte 4 som körde den vad vet jag men.. vid bägge försöken buggade den ur vid olika tillfällen. Ena gången precis i slutet och den andra gången vägrade bruden dyka upp efter man spöat första bossen av de tre som finns.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Hehe skrev att vr zoon 3 med vr mobs lvl 5 när jag är vr 3 var lite mer utmanande men funka, tydligen råka jag gå förbi en vr zoon... men efter denna patch har det blivit rätt mycket lättare, lite för lätt kan jag tycka.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!